Nicathv Skrevet 8. mai 2017 #21 Skrevet 8. mai 2017 (endret) 16 minutter siden, AnonymBruker skrev: Tror vi får være enige om å være uenige. Du har rett når det kommer til ordboken, men uttrykket skrives fremdeles "yay or nay", det er slik det blir brukt i uformell form. Om du skal skrive korrekt engelsk har du som sagt rett, men det er likevel et uttrykk og da kan skrivemåten endres. Som sagt er det slang. Man kan nok finne eksempler på hvor begge deler er brukt, så i så måte er begge delene korrekt. Anonymkode: 29265...6e3 Hvis du med "uformell" mener "ukorrekt", så er jeg enig. Men du har litt rett du også, språk er jo en levende greie som forandres over tid ved at mange nok skriver 'feil'. Men det skrives ihvertfall ikke 'ney', det kan vi vel enes om? Endret 8. mai 2017 av Nicathv
AnonymBruker Skrevet 8. mai 2017 #22 Skrevet 8. mai 2017 3 minutter siden, Nicathv skrev: Hvis du med "uformell" mener "ukorrekt", så er jeg enig. Men du har litt rett du også, språk er jo en levende greie som forandres over tid ved at mange nok skriver 'feil'. Men det skrives ihvertfall ikke 'ney' det kan vi vel enes om? "Yay" er faktisk et ord det også da, men kanskje litt vel entusiastisk i denne sammenhengen! Så er ikke ukorrekt i sådan måte, men med uformell mente jeg ukorrekt ja, faktisk. Ja, det kan vi være helt enige om, så egentlig gjorde ikke TS noenting riktig. Neida. Anonymkode: 29265...6e3
Nicathv Skrevet 8. mai 2017 #23 Skrevet 8. mai 2017 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: "Yay" er faktisk et ord det også da, men kanskje litt vel entusiastisk i denne sammenhengen! Så er ikke ukorrekt i sådan måte, men med uformell mente jeg ukorrekt ja, faktisk. Ja, det kan vi være helt enige om, så egentlig gjorde ikke TS noenting riktig. Neida. Anonymkode: 29265...6e3 Haha Takk for sivilisert samtale. Nå skal jeg ta meg et langt bad og la TS få tilbake tråden sin!
AnonymBruker Skrevet 8. mai 2017 #24 Skrevet 8. mai 2017 Speil i rommet gjør at du vil føle at noen ser på deg. Du vil også bli veldig bevisst på kroppen din fordi du ser den i speilet hver dag. Ville unngått speil. Anonymkode: ee6d9...639 3
Gjest Marillia Skrevet 9. mai 2017 #25 Skrevet 9. mai 2017 Vi har ikke speil på soverommet vårt i dag, men har hatt tidligere. Savner det i grunnen nå, kan være greit å ta en siste sjekk i speilet om man har skiftet. Hadde ikke hatt speil der jeg kunne se meg selv liggende/sittende i senga, hadde vel blitt litt morragretten da....
Million Skrevet 9. mai 2017 #26 Skrevet 9. mai 2017 19 timer siden, AnonymBruker skrev: Da får du i så fall opplyse riktig, for det skrives ikke slik du sier det skrives. Anonymkode: 29265...6e3 12 millioner treff på det i Google tilsier at det er rett. http://dictionary.cambridge.org/dictionary/english/yea-or-nay
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå