Gå til innhold

Speil på soverommet, yay or ney?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Jeg har et ganske greit soverom, det er en seng, et teppe på gulvet, to enkle nattbord med små lamper ved senga og et avlangt bord/sjenk/benk som står på motsatt side av senga (nok plass at man kan gå forbi). Jeg vurderer å henge et speil over denne benken, men da blir speilet slik at man sikkert kan se inn i det om man sitter på senga. Er det negativt? vil det bli rart?

Hva synes du om speil på soverommet?

Anonymkode: 052fb...820

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Alltid hatt speil på soverommet. Nå over kommode, før hadde jeg helfigur mellom skap og seng. 

Anonymkode: f0c24...834

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg elsker å ha speil på soverommet mitt :-)

Har et langt speil som man kan se seg i når man skifter og se seg i når man sitter i sengen. Speil på rommet gjør at rommet virker større også :-D

Anonymkode: a9e01...d06

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har speil på soverommet mitt, et lite et på skrivebordet, synes det er greit å ha så jeg kan fjerne "melis" fra øynene og annen moro før jeg går inn til de andre :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Helt normalt å ha speil på soverommet, vel? Skyvedørsgarderober kommer ofte med speil, og garderobeskap kommer ofte med speil. I tillegg er det helt normalt å ha frittstående speil, både store og små. Gå inn på finn og se på boligannonser, så ser du det. 

Vi har helfigur speil på soverommet, som vi kan se fra sengen. Det er jo det mest praktiske stedet å ha et speil om det er der man skifter på seg klær man gjerne vil se hvoran man ser ut i. 

Anonymkode: 0d0ef...109

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Om du vil ha det helt mørkt på soverommet, så unngå speil. Speil vil reflektere det minste glimt av lys. Jeg foretrekker å ha helfigurspeil i gangen. Men om du sover godt uansett, så gå for speil. 

Anonymkode: 038a6...7a4

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Axl Rose

Har speil. Så yay. Det hører liksom til et soverom. Så er det jo sexy å se oss selv i speilet under akten :) Jeg husker første natt dama lå hos meg. Hun var ikke vant med så store speil. Jeg våknet av at hun hylte. Hun hadde trodd at det var noen der så var det speilbildet hennes. Flaks at hun ikke knuste speilet. Eneste negativ med speil når man ikke er vant med det😂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Speilet kommer ikke til å bli brukt til noe annet enn pynt, da garderoben ikke er på soverommet.  TS

Anonymkode: 052fb...820

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Speil tar med seg "energi" inn i et rom, og på soverommet vil man jo ha det så rolig som mulig.  Jeg hadde ikke hatt speil på mitt soverom.  Heng det i alle fall slik at du ikke ser det når du ligger i sengen.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det skrives 'yea or nay'.

(Ja, jeg er en grusom person som opplyser om rettskriving. Tilgi meg.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Akkurat nå, Nicathv skrev:

Det skrives 'yea or nay'.

(Ja, jeg er en grusom person som opplyser om rettskriving. Tilgi meg.)

Da får du i så fall opplyse riktig, for det skrives ikke slik du sier det skrives. :klo:

Til spørsmålet, så klart har man speil på soverommet! Eller i det minste om det er der man har garderobeskapet, hvem er det som ikke ser seg selv i speilet når en kler seg for dagen? Kunne aldri klart meg uten et helkroppsspeil. Minst et der man har garderobeskap, men helst også i gangen. 

Anonymkode: 29265...6e3

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 timer siden, Pikeliten skrev:

Speil tar med seg "energi" inn i et rom, og på soverommet vil man jo ha det så rolig som mulig.  Jeg hadde ikke hatt speil på mitt soverom.  Heng det i alle fall slik at du ikke ser det når du ligger i sengen.

Jeg derimot ønsker masse energi på soverommet og er veldig fornøyd med at vi har speil der. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Da får du i så fall opplyse riktig, for det skrives ikke slik du sier det skrives. :klo:

Er temmelig sikker på at jeg har rett, men ingen er ufeilbarlige. Hvordan mener du det staves da? Kom gjerne med kilde :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
4 minutter siden, Nicathv skrev:

Er temmelig sikker på at jeg har rett, men ingen er ufeilbarlige. Hvordan mener du det staves da? Kom gjerne med kilde :)

"yay or nay"

Poenget er vel at ordene skal rime? Kanskje ikke korrekt engelsk sånn sett, men er jo slang, og i den bruken skrives det "yay or nay". Om du søker opp i motemagasiner etc. skriver de det hvert fall slik. Nå skal ikke jeg heller være hundre prosent bastant her, men er hvert fall slik jeg alltid har sett det skrives. kilde gidder jeg ikke søke opp, beklager for det, er egentlig ikke et uttrykk jeg bruker, bare sett andre bruke det slik. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker

Et speil som kan sees fra sengen kan føre til utroskap ifølge feng shui. Jeg ville aldri hatt speil på soverommet uansett, jeg synes det ser stygt ut. 

Anonymkode: eeb9a...ef8

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

"yay or nay"

Poenget er vel at ordene skal rime? Kanskje ikke korrekt engelsk sånn sett, men er jo slang, og i den bruken skrives det "yay or nay". Om du søker opp i motemagasiner etc. skriver de det hvert fall slik. Nå skal ikke jeg heller være hundre prosent bastant her, men er hvert fall slik jeg alltid har sett det skrives. kilde gidder jeg ikke søke opp, beklager for det, er egentlig ikke et uttrykk jeg bruker, bare sett andre bruke det slik. 

Du har rett i at mange skriver 'yay' istedenfor 'yea', men det er likevel ikke korrekt :)  (Jeg gjorde et lite søk, og ja, jeg har rett) Skjønner at det kan være forvirrende, siden det uttales jej men skrives yea. Ha en fin dag videre!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
3 minutter siden, Nicathv skrev:

Du har rett i at mange skriver 'yay' istedenfor 'yea', men det er likevel ikke korrekt :)  (Jeg gjorde et lite søk, og ja, jeg har rett) Skjønner at det kan være forvirrende, siden det uttales jej men skrives yea. Ha en fin dag videre!

Tror vi får være enige om å være uenige. Du har rett når det kommer til ordboken, men uttrykket skrives fremdeles "yay or nay", det er slik det blir brukt i uformell form. Om du skal skrive korrekt engelsk har du som sagt rett, men det er likevel et uttrykk og da kan skrivemåten endres. Som sagt er det slang. Man kan nok finne eksempler på hvor begge deler er brukt, så i så måte er begge delene korrekt. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Cicero

Jeg klarer ikke å venne meg til speil på soverom! Synes det er så nifst om nettene. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...