DrømmenOmEnBaby Skrevet 8. mai 2017 #1 Skrevet 8. mai 2017 Hei, Litt fortvilet og stresset nå... Hadde vårt andre forsøk med inseminering på fredag. Etter scanning til gynekolog på onsdag viste UL at jeg var klar mtp. størrelsen på eggposene. Negativ EL-test onsdag ettermiddag og torsdags morgen så da satte jeg Ovitrelle selv rundt 09.30 på torsdag. Ble inseminert på fredag kl. 12.00. På vårt første forsøk hadde jeg masse "bivirkninger" Hodepine, tretthet og masse murringer allerede samme dagen som inseminering. ( EL-sprøyte og inseminering samme dag da) Denne gangen har jeg ikke merket noen ting!! Før i går kveld, da fikk jeg de klassiske smertene som jeg får rundt EL / mens. Litt for nysgjerrigheten tok jeg en EL-test, den var negativ men i løpet av natten ble det bare verre så for å utelukke det tok jeg en ny test i dag tidlig, super positiv var den!!? Har sendt epost til gynekologen men mens jeg venter på svar, kanskje noen av dere har kloke ord / samme erfaringer? Det jeg lurer på er: - kan jeg ha køddet til EL sprøyten? Jeg la den i kjøleskapet over natten men leste etterpå at den ikke skulle kjøles ned flere ganger, apoteket nevnte ikke dette... - kan man ha to eggløsninger? At gull-egget slapp etter sprøyten og koser seg nå med noen dansker, også fikk jeg naturlig eggløsning i tillegg men uten at egg slippes? For med sprøyten skal vel egget slippe uansett? - kanskje det viktigste av alt, bommet vi? Er alt håp ute allerede på dag 3? 😕
AnonymBruker Skrevet 8. mai 2017 #2 Skrevet 8. mai 2017 Dette er nok pga EL-sprøyten. Innholdet i den er egentlig hcg/graviditetshormonet. Det slår ut på både EL tester og graviditetstester. Ikke tenkt på det. Det kan ta noen dager før det er ute av kroppen. Ikke tenk på dette, det er en feilkilde, Sprøyten har nok gjort jobben sin den. Anonymkode: ff681...690
DrømmenOmEnBaby Skrevet 8. mai 2017 Forfatter #3 Skrevet 8. mai 2017 12 minutter siden, AnonymBruker skrev: Dette er nok pga EL-sprøyten. Innholdet i den er egentlig hcg/graviditetshormonet. Det slår ut på både EL tester og graviditetstester. Ikke tenkt på det. Det kan ta noen dager før det er ute av kroppen. Ikke tenk på dette, det er en feilkilde, Sprøyten har nok gjort jobben sin den. Anonymkode: ff681...690 Takk for at du tok deg tid til å svare ☺️ Tenker det samme selv, men - burde ikke testen vært positiv i går kveld også da? 😕 Blir helt ødelagt i hodet av dette 🤣🙈
AnonymBruker Skrevet 8. mai 2017 #4 Skrevet 8. mai 2017 2 minutter siden, DrømmenOmEnBaby skrev: Takk for at du tok deg tid til å svare ☺️ Tenker det samme selv, men - burde ikke testen vært positiv i går kveld også da? 😕 Blir helt ødelagt i hodet av dette 🤣🙈 Tenker at det kan være pga konsentrasjonen på urinen? Jeg vet ikke da, men tenker at når eggposene var klare alt onsdag er det usannsynlig at kroppen holder igjen så mange dager liksom. En kan ha to eggløsninger, men da skjer de innen et døgn (potensiale for to-eggete tvillinger) men gynekologen ville nok sett og sagt fra om det var risiko for flerlingegraviditet. Anonymkode: ff681...690
DrømmenOmEnBaby Skrevet 8. mai 2017 Forfatter #5 Skrevet 8. mai 2017 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Tenker at det kan være pga konsentrasjonen på urinen? Jeg vet ikke da, men tenker at når eggposene var klare alt onsdag er det usannsynlig at kroppen holder igjen så mange dager liksom. En kan ha to eggløsninger, men da skjer de innen et døgn (potensiale for to-eggete tvillinger) men gynekologen ville nok sett og sagt fra om det var risiko for flerlingegraviditet. Anonymkode: ff681...690 Takk ❤️ Da prøver jeg å puste litt med magen igjen 😆 Ønsker deg en fin dag!
AnonymBruker Skrevet 8. mai 2017 #6 Skrevet 8. mai 2017 3 timer siden, DrømmenOmEnBaby skrev: Takk ❤️ Da prøver jeg å puste litt med magen igjen 😆 Ønsker deg en fin dag! Takk det samme og lykke til med testing når den tiden kommer Oppdater gjerne tråden om gynekologen skulle ha en annen forklaring. Anonymkode: ff681...690
DrømmenOmEnBaby Skrevet 10. mai 2017 Forfatter #7 Skrevet 10. mai 2017 På 8.5.2017 den 17.03, AnonymBruker skrev: Takk det samme og lykke til med testing når den tiden kommer Oppdater gjerne tråden om gynekologen skulle ha en annen forklaring. Anonymkode: ff681...690 Hei igjen, Jeg fikk svar fra gynekologen rett etter jeg postet mitt siste svar... Har trengt litt tid på å fordøye det! Var desverre ikke hyggelig lesning, man kan aldri si noe for sikkert, og jeg tar uansett en test om 8 dager, MEN oddsen for at det gikk er minimalt 😕 Føler det e så sykt urettferdig at når alt annet klaffer så bra så viser det seg (mest sannsynlig) at kroppen bare ikke gidder å ta til seg stoffet i sprøyten... Blir bare tragi-komisk 😢 Donorsæden overlever nok desverre ikke så lenge at det klaffer med eggløsningen som muligens var på tirsdag en gang 😫 Så mulig vi går litt hardere til verks neste gang med IVF, noe jeg virkelig ikke har lyst til!!! Og hva hvis eggløsningssprøyten ikke gjør nytten da heller?!? Kjenner jeg blir helt motløs...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå