AnonymBruker Skrevet 8. mai 2017 #1 Skrevet 8. mai 2017 Er dette vanlig? Fastlegen og helsesøster sier det. Men hvis jeg står, sitter, ligger så er ikke skjeden ''lukket'' bak kjønnsleppene som før fødselen. Kan se rett inn for å si det som det er. Fikk stor baby, og ble sydd i 1,5t etter å ha blitt klippet. Kan ikke ''varmes opp'' før sex, må være utent for hvis jeg er tent blir jeg for vid til å kjenne penis. Anonymkode: abf19...9c9
Antoinette Skrevet 8. mai 2017 #2 Skrevet 8. mai 2017 (endret) Høres ut som om du trenger en operasjon for å stramme opp. Dette kan du i såfall få dekket av det offentlige men du må undersøkes av en gynekolog el. ikke en vanlig allmennlege. Endret 8. mai 2017 av Antoinette 5
AnonymBruker Skrevet 8. mai 2017 #3 Skrevet 8. mai 2017 Høres ikke normalt ut, ikke gi deg før du får en skikkelig vurdering. Gå til gynekolog. Fastlege og helsesøster kan ikke nok om dette. Anonymkode: 71f87...f2a 4
Arkana Skrevet 8. mai 2017 #4 Skrevet 8. mai 2017 Ta en tur til en gynekolog og fortell om din bekymring. Han/hun kan da enten berolige deg med at du er normal eller henvise deg videre slik at du får hjelp. 3
AnonymBruker Skrevet 8. mai 2017 #5 Skrevet 8. mai 2017 Tror nok du skulle hatt en liten oppstramming. Hvis legen din nekter å høre på deg så finner du en annen, er mange leger der ute som har innstillingen "sånn er det bare" Anonymkode: 17a06...b50 3
AnonymBruker Skrevet 8. mai 2017 #6 Skrevet 8. mai 2017 Har du ikke fått vurdering hos gynekolog? Jeg synes ikke det høres normalt ut basert på egen erfaring i hvert fall. Og du har bare født et barn? Hvis du skal ha flere, så vil de kanskje avvente operasjon. Men jeg synes det høres ut som om de bør stramme opp skjeden din. Anonymkode: 7c84a...ff2
Biloba Skrevet 8. mai 2017 #7 Skrevet 8. mai 2017 Se inn i skjeden når du står? Dette klarer jeg ikke å se for meg helt. Men det går an å få dekket operasjon for å stramme opp skjeden og/eller skjedeinngangen, få deg time hos gynekolog. 2
AnonymBruker Skrevet 8. mai 2017 #8 Skrevet 8. mai 2017 Jeg synes jeg leser om fryktelig mange lignende tilfeller på kg om dagen. Både ødelagte underliv og store fødselsskader. Er disse antallene representativt for befolkningen generelt?? Anonymkode: 01c56...e97 2
AnonymBruker Skrevet 8. mai 2017 #9 Skrevet 8. mai 2017 7 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg synes jeg leser om fryktelig mange lignende tilfeller på kg om dagen. Både ødelagte underliv og store fødselsskader. Er disse antallene representativt for befolkningen generelt?? Anonymkode: 01c56...e97 Det er mange tråder der desperate kvinner vil ha svar på om de er vide eller ei, fordi en liten gruppe bitre menn hiver ut av seg kommentarer som "bøtte med vann" om kvinners vagina, og fordi de ønsker at den kvinnelige befolkningen skal omfavne analsex fremfor vaginal. Dette skriver jeg ikke for å minimere den uroen TS i denne tråden føler på. Men for å svare på den generelle trenden. Anonymkode: e557d...2ba 15
Arkana Skrevet 8. mai 2017 #10 Skrevet 8. mai 2017 (endret) 13 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg synes jeg leser om fryktelig mange lignende tilfeller på kg om dagen. Både ødelagte underliv og store fødselsskader. Er disse antallene representativt for befolkningen generelt?? Anonymkode: 01c56...e97 Jeg er ganske sikker på at samme person står bak flere innlegg, det ligger en agenda bak. Når det er sagt er det nok ikke uvanlig at enkelte problemstillinger som er mer eller mindre ukjent IRL er ganske framtredende på forum, rett og slett fordi de få som har opplevd dette søker informasjon og likesinnede. Jeg kjenner f.eks. ikke en eneste som har opplevd en SA eller MA mens leser man på KG kan man få inntrykk av at det er vanlig. Jeg tror definitivt at internett og med det bruk av forum og tilgang på andres personlige erfaringer (og også oppspinn) i så stor skala er med på å sykeliggjøre svangerskap og gjøre mange kvinner unormalt engstelige for både det ene og det andre. Endret 8. mai 2017 av Arkana 7
AnonymBruker Skrevet 8. mai 2017 #11 Skrevet 8. mai 2017 9 minutter siden, Arkana skrev: Jeg er ganske sikker på at samme person står bak flere innlegg, det ligger en agenda bak. Når det er sagt er det nok ikke uvanlig at enkelte problemstillinger som er mer eller mindre ukjent IRL er ganske framtredende på forum, rett og slett fordi de få som har opplevd dette søker informasjon og likesinnede. Jeg kjenner f.eks. ikke en eneste som har opplevd en SA eller MA mens leser man på KG kan man få inntrykk av at det er vanlig. Jeg tror definitivt at internett og med det bruk av forum og tilgang på andres personlige erfaringer (og også oppspinn) i så stor skala er med på å sykeliggjøre svangerskap og gjøre mange kvinner unormalt engstelige for både det ene og det andre. Jeg er uenig i det med SA og MA. De sier jo at nærmest alle kvinner vil oppleve en sa en gang i sitt liv om de får mer enn 1 barn. Jeg har hatt 2 saer og legene var like engasjert i dette som om jeg skulle hatt rennende nese. "ok, du har hatt en sa ja, ja det er vanlig" var svaret jeg fikk. Etter jeg selv hadde SA fikk jeg høre om mange venninner som har opplevd det samme, men siden både aborter og fødselskader oppleves som litt tabu i vårt samfunn, så tror jeg faktisk de fleste tier. Og at folk prater mer åpent på forumer. Anonymkode: 01c56...e97 6
AnonymBruker Skrevet 8. mai 2017 #12 Skrevet 8. mai 2017 Hvorfor ser helsesøster opp i dåsa di????? Anonymkode: 987df...076 2
Arkana Skrevet 8. mai 2017 #13 Skrevet 8. mai 2017 I følge FHI opplever 25-50% av par (ganske vidt tall) en eller flere spontanaborter. Det er for det første ganske langt fra "alle som får mer enn ett barn". Og for det andre inkluderer det alle par, også de som har betydelig økt risiko for SA pga f.eks. høy alder, livsstil eller kroniske sykdommer. For friske par er sjansen liten. SA er ikke uvanlig, men heller ikke så vanlig at kvinner flest, som ikke har hatt smerter eller blødninger, trenger å bekymre seg for dette. 2
boblevann Skrevet 8. mai 2017 #14 Skrevet 8. mai 2017 38 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg synes jeg leser om fryktelig mange lignende tilfeller på kg om dagen. Både ødelagte underliv og store fødselsskader. Er disse antallene representativt for befolkningen generelt?? Anonymkode: 01c56...e97 Nei det er det ikke i det hele tatt Veldig få (1-2 %) får alvorlige fødselsskader. Med det sagt, er det tydeligvis en bruker her inne som spammer forumet med ''ødelagt etter fødsel''-tråder og svartmaler vaginal fødsel. Dessuten kan man jo tenke sånn - at det er de som har et problem som oppretter tråder og søker råd fra andre. Det er jo ingen som gidder å skrive en tråd med ''Vaginaen min er helt normal etter en måned, barnet sover natten gjennom og ammingen går som en drøm!''. For disse har jo ikke noen problemer de trenger råd for Et forum som dette blir jo gjerne bombandert med problemstillinger, fordi det er folk med problemer som søker hjelp. KG er derfor ikke representativt for befolkningen generelt, KG er et samlepunkt for folk som søker andres råd angående problemstillinger 9
AnonymBruker Skrevet 8. mai 2017 #15 Skrevet 8. mai 2017 11 minutter siden, Arkana skrev: I følge FHI opplever 25-50% av par (ganske vidt tall) en eller flere spontanaborter. Det er for det første ganske langt fra "alle som får mer enn ett barn". Og for det andre inkluderer det alle par, også de som har betydelig økt risiko for SA pga f.eks. høy alder, livsstil eller kroniske sykdommer. For friske par er sjansen liten. SA er ikke uvanlig, men heller ikke så vanlig at kvinner flest, som ikke har hatt smerter eller blødninger, trenger å bekymre seg for dette. Nei, det er langt ifra "alle", men det betyr jo at dersom du har mer enn fire nære venninner, så vil trolig en av disse kunne fortelle deg at hun har hatt en spontanabort. Jeg vet om flere som har hatt det, kommer på fire venninner i farten, og anser det som ganske vanlig. Synes nesten det er rart at du ikke kjenner noen. Så, jeg tror nok at du kjenner noen, men at de ikke har fortalt deg det. Anonymkode: 7c84a...ff2 6
AnonymBruker Skrevet 8. mai 2017 #16 Skrevet 8. mai 2017 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Nei, det er langt ifra "alle", men det betyr jo at dersom du har mer enn fire nære venninner, så vil trolig en av disse kunne fortelle deg at hun har hatt en spontanabort. Jeg vet om flere som har hatt det, kommer på fire venninner i farten, og anser det som ganske vanlig. Synes nesten det er rart at du ikke kjenner noen. Så, jeg tror nok at du kjenner noen, men at de ikke har fortalt deg det. Anonymkode: 7c84a...ff2 Kan legge til - årsaken hos disse var verken høy alder eller livsstil. Heller ingen kjente sykdommer. De fleste spontanaborter bare skjer, fordi det skjer en feil i utviklingen. Det er lite som skal til. Rene tilfeldigheter, stort sett. Anonymkode: 7c84a...ff2 4
Antoinette Skrevet 8. mai 2017 #17 Skrevet 8. mai 2017 Min mor hadde frem spontanaborter før hun fikk meg. I dag er hun 60 og har fysikken som en 20 åring. Ikke mye usunn livsstil der i gården. 2
Arkana Skrevet 8. mai 2017 #18 Skrevet 8. mai 2017 (endret) 38 minutter siden, AnonymBruker skrev: Så, jeg tror nok at du kjenner noen, men at de ikke har fortalt deg det. Anonymkode: 7c84a...ff2 Det kan godt være, men i og med at de fleste har vært åpne om prøving og fortalt at de har vært gravide kort tid etter positiv test er det bare noen få dette kunne gjelde. Det er uansett uvesentlig hva jeg eller mine venner har opplevd. Statistikken tilsier at de fleste ikke opplever SA. Jeg har forøvrig selv hatt én SA så selv om jeg personlig ikke vet om noen andre vil jo vennegjengen vår som helhet ha hatt i allefall én som har opplevd det. Endret 8. mai 2017 av Arkana 1
Simbyxor Skrevet 8. mai 2017 #19 Skrevet 8. mai 2017 Hvordan gjorde fødselen at du fikk sjiraffhals? 3
*nordby* Skrevet 8. mai 2017 #20 Skrevet 8. mai 2017 4 timer siden, AnonymBruker skrev: Hvorfor ser helsesøster opp i dåsa di????? Anonymkode: 987df...076 Man har oppfølging etter fødsel!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå