AnonymBruker Skrevet 8. mai 2017 #1 Skrevet 8. mai 2017 og kjøper kommer for å hente den, skal jeg ha den på med mitt SIM kort i, eller skal jeg i forkant ta på fabrikkinnstillinger og da også fjerne mitt SIM kort? Rimelig ny og fin mobil jeg selger, men har ikke gjort dette før så.. ?! Anonymkode: 9117b...c25
n00bn0bb Skrevet 8. mai 2017 #2 Skrevet 8. mai 2017 Ta å resett fabrikkinstillinger og fjern ditt sim kort før salg
AnonymBruker Skrevet 8. mai 2017 #3 Skrevet 8. mai 2017 Jeg resatte den og ba kjøper sette inn sitt for å kontrollere at alt fungerte (fikk spørsmål om telefonen virket). Har ikke hørt fra han siden, solgte en iPhone 5 for 2 år siden. Anonymkode: f7dce...be0
AnonymBruker Skrevet 8. mai 2017 #4 Skrevet 8. mai 2017 1 minutt siden, n00bn0bb skrev: Ta å resett fabrikkinstillinger og fjern ditt sim kort før salg Ja, tenkte og det, men da får ikke kjøper se at den virker før kjøpet? TS Anonymkode: 9117b...c25
n00bn0bb Skrevet 8. mai 2017 #5 Skrevet 8. mai 2017 De fleste mobiler kan man skru på og bruke funksjoner som ikke krever sim-kort Evnt kan jo kjøper sette i sitt eget simkort på stedet? lykke til!
QQbaby Skrevet 8. mai 2017 #6 Skrevet 8. mai 2017 (endret) Hva for et spørsmål er det!? Selg den med ditt eget simkort, innstillinger og abonnoment du, så ser du hva som skjer. Endret 8. mai 2017 av QQbaby 1
AnonymBruker Skrevet 8. mai 2017 #7 Skrevet 8. mai 2017 Ikke smart å selge mobiltlf du har brukt.. En mobiltelefon er regnet som fullpakket av sensitiv materiale. Så utrolig lett å misbruke. Hjelper ikke om du resetter og sletter alt. Jeg kjøpte en brukt mobil nylig. Ingen problem å hente frem gamle bilder på den. Massevis av nakenbilder hun som eide den før tok av seg selv.. Anonymkode: 4e7a5...cc8
AnonymBruker Skrevet 8. mai 2017 #8 Skrevet 8. mai 2017 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Ikke smart å selge mobiltlf du har brukt.. En mobiltelefon er regnet som fullpakket av sensitiv materiale. Så utrolig lett å misbruke. Hjelper ikke om du resetter og sletter alt. Jeg kjøpte en brukt mobil nylig. Ingen problem å hente frem gamle bilder på den. Massevis av nakenbilder hun som eide den før tok av seg selv.. Anonymkode: 4e7a5...cc8 Jeg har ikke noe sensitivt materiale på min mobil, men hvordan skal man sikre seg mer enn å slette/tilbakestille til fabrikkinnstillinger. Googlemail/bilder etc krever passord med en gang jeg tar ut SIM kort, så ...? TS Anonymkode: 9117b...c25 1
QQbaby Skrevet 8. mai 2017 #9 Skrevet 8. mai 2017 9 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg har ikke noe sensitivt materiale på min mobil, men hvordan skal man sikre seg mer enn å slette/tilbakestille til fabrikkinnstillinger. Googlemail/bilder etc krever passord med en gang jeg tar ut SIM kort, så ...? TS Anonymkode: 9117b...c25 Beste måten du kan sikre deg på er nok å slutte og ta nakenbilder av deg selv for å ha på mobilen.
AnonymBruker Skrevet 8. mai 2017 #10 Skrevet 8. mai 2017 30 minutter siden, QQbaby skrev: Beste måten du kan sikre deg på er nok å slutte og ta nakenbilder av deg selv for å ha på mobilen. Du må ikke anta ting om folk slik, jeg har aldri tatt nakenbilde av meg selv, knapt en selfie i det hele tatt TS Anonymkode: 9117b...c25 2
AnonymBruker Skrevet 8. mai 2017 #11 Skrevet 8. mai 2017 1 time siden, AnonymBruker skrev: Ikke smart å selge mobiltlf du har brukt.. En mobiltelefon er regnet som fullpakket av sensitiv materiale. Så utrolig lett å misbruke. Hjelper ikke om du resetter og sletter alt. Jeg kjøpte en brukt mobil nylig. Ingen problem å hente frem gamle bilder på den. Massevis av nakenbilder hun som eide den før tok av seg selv.. Anonymkode: 4e7a5...cc8 Finnes metoder for å skrive over dataene først, for så å slette alt, f. eks: http://lifehacker.com/5808280/what-should-i-do-with-my-phone-before-i-sell-it Ikke noe problem å selge gammel telefon så lenge man tenker litt først. Ville uansett ikke ha solgt med mitt eget SD kort om telefonen har det. TS, du skal ikke selge telefonen med gitt gamle simkort, det skal tas ut og dataene bør slettes som f. eks. forklart på lenken over. Om de ønsker å prøve telefonen med simkort med sitt eget abonnement gir du beskjed om at de må ta med et simkort som passer (nanosim for iPhone og noen Android modeller, og ofte mikrosim eller full størrelse simkort til andre telefoner). Man kan uansett prøve det meste av telefonen uten simkort også bare man kobler seg til et trådløst nett. Evt. så har du ditt simkort i mens kjøperen prøver i ditt påsyn (det viktige er at du under ingen omstendigheter leverer fra deg telefonen med ditt simkort i når h*n går) Husk også å gi kvittering på kjøp dersom den fortsatt dekkes av garanti og reklamasjon. Anonymkode: c23a1...fff
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå