Gå til innhold

En mal.

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei. Med tanke på at feministene har lært oss at all sex må entusiastisk explisitt muntelig og kontinuerlig spørres om at er greit under all kontakt av en seksuell art, og at en kontrakt burde underskrives først har jeg noen spørsmål.

http://www.nationalreview.com/article/420870/college-affirmative-consent-contract

Med tanke på at man får minimum 3-4 år bak murene og resten av livet ødelagt hvis man ikke gjør dette her i landet er det jo ganske viktig å sette seg inn i dette og gjøre dette korrekt.

Så hva skal en samtykkekontrakt inneholde i Norge? Er det noen som har en Norsk mal?

Burde man ta med promillemåler resultatet på bildet med sammtykkekontrakten også? Og burde man heller ta video inkludert når man måler promillen? Bilder kan jo enklere manipuleres. Eller må man ta blodprøve for å være sikker?

Hvor ofte må man spørre om lov? Er det per tidsenhet, f.eks hvert andre minutt, eller er det hver gang man bytter stilling eller beveger seg?

Anonymkode: 02693...6b1

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har aldri opplevd dette som noe problem. De jeg har sex med er det aldri noen tvil om at de ønsker det. Tvertimot.

Kanskje løsningen er så enkel som å vente med sex til det ikke lenger er noen tvil?

• Liker 1
Gjest Ingenting2
Skrevet

Kanskje på tide å droppe tilfeldig sex med ukjente mennesker? 

AnonymBruker
Skrevet
7 minutter siden, stan skrev:

Jeg har aldri opplevd dette som noe problem. De jeg har sex med er det aldri noen tvil om at de ønsker det. Tvertimot.

Kanskje løsningen er så enkel som å vente med sex til det ikke lenger er noen tvil?

Ja hvis kontrakt og gjentatte samtykker er på plass så er det vel liten tvil. Men det jeg murer på er altså hvordan denne skal utformes.

Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Ja hvis kontrakt og gjentatte samtykker er på plass så er det vel liten tvil. Men det jeg murer på er altså hvordan denne skal utformes.

Man trenger jo en kontrakt hvis det er tvil og manglende tillit. Men hvis det er tvil om noen vil ha sex, da bør man vel ikke ha sex?

Dessuten kan jo en kontrakt brytes på mange ulike måter.

I en annen tråd ble det foreslått å ta opp lyd under hele seansen. Det er jo enkelt. Start video-opptak på mobilen. Legg den ved senga. Da er det meste godt nok dokumentert uten at det blir for privat.

Gjest flaggermuskongen
Skrevet

Lydopptak. Eller sånn løgndetektor. Så kan du koble henne opp med sensorer og sånt. Still spørsmålet mange ganger. Se på resultatet. Send dataene videre for en tredjepart for å vurdere de. Sjekk resultatene opp mot dine egne. Spør henne igjen om hun er gira.

Siden du også har lydopptak kan du stille spørsmål hvert 3 minutter om hun godtar akten. Eller så kan du leie inn en vakt fra et vaktselskap for å passe på. Koster ikke all verden. 

Gjest Ingenting2
Skrevet
8 minutter siden, flaggermuskongen skrev:

Lydopptak. Eller sånn løgndetektor. Så kan du koble henne opp med sensorer og sånt. Still spørsmålet mange ganger. Se på resultatet. Send dataene videre for en tredjepart for å vurdere de. Sjekk resultatene opp mot dine egne. Spør henne igjen om hun er gira.

Siden du også har lydopptak kan du stille spørsmål hvert 3 minutter om hun godtar akten. Eller så kan du leie inn en vakt fra et vaktselskap for å passe på. Koster ikke all verden. 

Høres ut som en skikkelig spennende runde i senga dette. :sulosi:

Gjest flaggermuskongen
Skrevet
4 minutter siden, canacas skrev:

Høres ut som en skikkelig spennende runde i senga dette. :sulosi:

Skjønner ikke hva du snakker om. Dette er jo en løsning på volstektsproblematikken. Eller oppfordrer du til voldtekt? 

AnonymBruker
Skrevet

Hele premisset ditt for diskusjonen er feilaktig.

Anonymkode: 91a01...17c

Gjest Ingenting2
Skrevet
2 minutter siden, flaggermuskongen skrev:

Skjønner ikke hva du snakker om. Dette er jo en løsning på volstektsproblematikken. Eller oppfordrer du til voldtekt? 

Vanskelig å forstå hvordan du tolker innlegg i blant gitt. Oppfordrer vel aller helst deg til å bli enig med deg selv. 

Gjest flaggermuskongen
Skrevet
8 minutter siden, canacas skrev:

Vanskelig å forstå hvordan du tolker innlegg i blant gitt. Oppfordrer vel aller helst deg til å bli enig med deg selv. 

Var ment som en parodi på feminister som legger ord i munnen på folk. Jeg er jo fullt klar over at det jeg skrev var grusomt. Men skal ikke se bort ifra at slike mistenkeliggjøringer og sikkerhets tiltak fra menn blir normen fremover. Kvinner må da enten leve med det, eller jobbe med å få menn til å stole på kvinner igjen. 

Jeg er faktisk av den overbevisning at ons ikke er verdt det, fordi det bare er stress. 

Skrevet

En kontrakt er vel ikke gyldig, om den er signert under rus likevel. Så hva er vitsen?

AnonymBruker
Skrevet
50 minutter siden, stan skrev:

Man trenger jo en kontrakt hvis det er tvil og manglende tillit. Men hvis det er tvil om noen vil ha sex, da bør man vel ikke ha sex?

Dessuten kan jo en kontrakt brytes på mange ulike måter.

I en annen tråd ble det foreslått å ta opp lyd under hele seansen. Det er jo enkelt. Start video-opptak på mobilen. Legg den ved senga. Da er det meste godt nok dokumentert uten at det blir for privat.

Trenger da ikke tvil for å måtte ha kontrakt. Kontrakt er som du ser i artikkelen nærmest påkrevd (man er ihvertfall rimelig dum når man står der i rettssaken uten den).

Derfor jeg spør om mal her. Så den tar høyde for alle eventualiteter.

Opptak er jo ingen ting værdt uten kontrakten. Siden det jo er kontrakten som setter betingelsene for sex'en.

AnonymBruker
Skrevet
10 minutter siden, kattepusen skrev:

En kontrakt er vel ikke gyldig, om den er signert under rus likevel. Så hva er vitsen?

Hvem har sagt noe om rus?

Skrevet (endret)
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Hvem har sagt noe om rus?

Når skjer de fleste ONS? Siden det er under ONS en sånn kontrakt ville vært nyttig, og fornuftig, siden det vistnok er en del kvinner som angrer på dem, og dermed anmelder etterpå. 

Endret av kattepusen
AnonymBruker
Skrevet
33 minutter siden, kattepusen skrev:

Når skjer de fleste ONS? Siden det er under ONS en sånn kontrakt ville vært nyttig, og fornuftig, siden det vistnok er en del kvinner som angrer på dem, og dermed anmelder etterpå. 

Dette er vel aktuellt ved alle seksuelle sammenhenger. Ikke bare ONS.

Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Dette er vel aktuellt ved alle seksuelle sammenhenger. Ikke bare ONS.

Om han som er min Kjære nå, hadde kommet med en sånn kontrakt når vi begynte å ha sex. Hadde jeg ledd av ham, og gått en annen vei. 
For da hadde han vist, at 5 måneder med å bli kjent med hverandre, ikke var nok, og han ikke stolte på meg, eller seg selv. 

Så nei, dette bør virkelig ikke være aktuellt ved alle seksuelle sammenhenger. Kun de hvor det ikke er bygget opp tillit. 

Skrevet (endret)
49 minutter siden, kattepusen skrev:

Jeg kjenner jeg er litt lei av den påstanden der.

Det er veldig få tilfeller av falske anklager og som i tillegg bærer frem. Når det er rent ord mot ord situasjoner, så blir det nesten alltid henlagt. Det er tabloidpresse og KG som fremstiller det som et samfunnsproblem. Det er virkelig ikke et samfunnsproblem; det er noen svært få tilfeller

Det skal mye til å klare å gjennomføre 3-4 politiavhør, ett år med ventetid på rettsak etc etc.. Jeg har selv vært igjennom det pga overgrepsvoldtekt og man må vvære sprøyte gal for å gjennomføre noe slikt på falske premisser. Jeg synes vitterlig man får prøve å unngå å ha sex med srpøytegale personer.

Det vil være gråsonetilfeller av voldtekt som anmeldes, ikke falske voldtekter. Det er to vidt forskjellige ting. At man angrer har de fleste gjort. Det blir jo ikke borte av at man anmelder; det blir mye, mye verre.

PS: Hele innlegget var selvsagt ikke myntet på deg, kattepus".

Endret av Rotemor
Skrevet
15 minutter siden, Rotemor skrev:

Jeg kjenner jeg er litt lei av den påstanden der.

Det er veldig få tilfeller av falske anklager og som i tillegg bærer frem. Når det er rent ord mot ord situasjoner, så blir det nesten alltid henlagt. Det er tabloidpresse og KG som fremstiller det som et samfunnsproblem. Det er virkelig ikke et samfunnsproblem; det er noen svært få tilfeller

Det skal mye til å klare å gjennomføre 3-4 politiavhør, ett år med ventetid på rettsak etc etc.. Jeg har selv vært igjennom det pga overgrepsvoldtekt og man må vvære sprøyte gal for å gjennomføre noe slikt på falske premisser. Jeg synes vitterlig man får prøve å unngå å ha sex med srpøytegale personer.

Det vil være gråsonetilfeller av voldtekt som anmeldes, ikke falske voldtekter. Det er to vidt forskjellige ting. At man angrer har de fleste gjort. Det blir jo ikke borte av at man anmelder; det blir mye, mye verre.

PS: Hele innlegget var selvsagt ikke myntet på deg, kattepus".

Ordet "vistnok" skulle vise at jeg ikke helt trodde på påstanden selv altså. :)

Skrevet
16 minutter siden, kattepusen skrev:

Ordet "vistnok" skulle vise at jeg ikke helt trodde på påstanden selv altså. :)

Ja :) Det var nok ikke deg jeg skulle sitert egentlig ;) Jeg ble bare revet med.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...