Gå til innhold

6 års undersøkelsen, gutter...

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Heisann. :) Nå er det tid for 6 års undersøkelsen og i den anledning lurte jeg på om jeg må forberede gutten i huset på at legen muligens vil sjekke status på penis? Stemmer det? 

Husker jeg var med min bror på den undersøkelse  og ble så satt ut av at legen bare løfter på buksa uten et ord... 😒

Anonymkode: faf68...7e2

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det har jeg aldri opplevd at de gjør. Ingen av kontrollene guttene våre har hatt har involvert kjønnsorganene på noe som helst vis.

AnonymBruker
Skrevet

Her var 6 års kontrollen kun med helsesøster. Det vanlige altså. Ingen har noen gang sett på kjønnsorganene, bortsett fra som helt nyfødte da for å sjekke at begge testiklene var nede.

Anonymkode: 96dcf...c75

AnonymBruker
Skrevet

Jeg ble sjekket i underlivet da jeg var på seksårskontroll. På eget rom, mens mamma måtte være igjen på helsesøsterkontoret. Husker jeg synes det var skikkelig guffent, faktisk tenker jeg på det den dag i dag, at den mannen tok på tissen min. 

Jeg er jente, og dette var i 1988 (født 82).

Anonymkode: 8157e...2b4

AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Jeg ble sjekket i underlivet da jeg var på seksårskontroll. På eget rom, mens mamma måtte være igjen på helsesøsterkontoret. Husker jeg synes det var skikkelig guffent, faktisk tenker jeg på det den dag i dag, at den mannen tok på tissen min. 

Da hadde jeg klikket i vinkel som 6 åring. 

Og som mor hadde jeg også stilt store spørsmål ved dette. 

Anonymkode: 57130...cc3

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Også født i 1982 og husker også at legen så på tissen min. Husker at det var veldig ubehagelig at på helsestasjonen så fikk vi bare lov til å ha på truse, vi måtte kle av oss sånn at alle barna som skulle til kontroll ble veid og målt i bare trusa. Ingen av guttene har vist fram tissen på helsekontroll.

Anonymkode: bd3b3...92d

• Liker 1
Skrevet

Jeg har aldri opplevd noe slikt. Det var ikke vanlig.

AnonymBruker
Skrevet

Født i 83, jente. Kan aldri huske noe sånt. Har en skolejente og de har heller ikke undersøkt henne. 

Anonymkode: b2919...3a0

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er født i 84 og måtte ikke igjennom en sånn undersøkelse, men jeg husker godt at guttene måtte igjennom underlivsundersøkelse. 

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er født i 82, er jente, har aldri vært igjennom noe sånt og har aldri hørt noen som har gjort det heller. Det har aldri vært et krav for helseundersøkelser og se på underlivet. Veid og målt i bare truse ja, men ikke at man må være naken,

Anonymkode: 96dcf...c75

Skrevet

Født i 82. Kan ikke huske å ha blitt undersøkt lettkledd/naken noengang.

Mulig dette gjøres på utvalgte grupper for å fange opp kjønnslemlestelse?

AnonymBruker
Skrevet
8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er født i 84 og måtte ikke igjennom en sånn undersøkelse, men jeg husker godt at guttene måtte igjennom underlivsundersøkelse. 

Samme her🤗Er usikker på om det er slik for guttene nå og... Derfor jeg lurer men svarene er jo spredt så jeg er jo like langt... Men får høre med noen av de som har barn som tilhører samme helsestasjon som min sønn. 😊

Anonymkode: faf68...7e2

Skrevet

Her er det vanlig å sjekke at testiklene har kommet ned i pungen. Dersom de ikke er det, må barnet opereres. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...