Gå til innhold

Hvor gammelt er for gammelt?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Inspirert av en annen tråd her, hvor kvinnen er 20 år yngre enn mannen, så er jeg vel enig med mange i at en så stor aldersforskjell vil være veldig mye hvis de fremdeles er sammen når de er 60 og 80. Nå er det jo ikke slik at selv om man blir sammen med en på 30, så vil man fremdeles være sammen med samme personen også når man blir 60, men sett at det ble slik og at et par var sammen med en aldersforskjell på 20 år og den yngste er 60 mens den eldste er 80. Hvor stor mener dere en aldersforskjell kan være, før den er så stor at den blir et stort problem hvis paret greier å holde sammen også når de blir eldre?

5 år, 10år, 20 år.

Personlig har jeg alltid hengt meg litt opp i alder, men kanskje er det slik at ekte kjærlighet ikke har noen merkelapp med alder på?

Anonymkode: 6ef64...261

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Likkista er iværtfall for sent :laugh:

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg syns både 10 og 20 år er altfor mye hvis man skal ha ett varig forhold. Det handler ikke bare om paret seg i mellom men i forhold til familie og vennegjenger på hver side også. Det fungerer bare ikke uten at det blir kleint og rart med særlig større alderforskjell enn 5 år, med mindre man har tenkt å isolere seg på en øde øy. 

Anonymkode: 06e6e...ddc

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Har falt for noen som er ca 10 år eldre. For første gang har jeg falt for noen jeg vil klassifisere som "eldre".

Ser klart poengene til de som mener man ikke bør ha så stor aldersforskjell...

Anonymkode: 6ef64...261

AnonymBruker
Skrevet

Jeg tenker at når man  nærmer seg 10 år så begynner det å bli mye. Forskjellen er ikke så stor når man er i 20-30-40 -åra, men når man nærmer seg 50 så skjer det mye, og det blir bare tydeligere og tydeligere med årene. Nå er det selvfølgelig store individuelle forskjeller også, noen holder seg mye bedre enn andre, men likevel.

Jeg er 40 nå, og merker at grensen for hvor mye eldre partner jeg kunne tenke meg er i ferd med å synke. Mens 7-8 år eldre var helt greit tidligere så ser jeg nå at menn som nærmer seg 50 ikke er like attraktive for meg. De er for gamle rett og slett. Nå har det nok kanskje litt med at jeg er opptatt av å holde meg i form og er sprek for alderen selv også, og dermed setter høye krav til en partner, men likevel. Det er stor forskjell på en 40-åring og en 50-åring. Eller en på 38 mot en på 48. Mens man kanskje ikke ser forskjell på en på 28 mot en på 38 år. Det er bare å søke litt på nettdatingssidene så ser man tydelig denne forskjellen. Og dette er bare rent fysisk. Så kommer alt om å være på samme sted i livet osv. i tillegg.

20 års aldersforskjell er bare helt feil. Det er feil genrasjon ganske enkelt. Det skalære veldig spesielt for at det skal fungere.

Anonymkode: 3b40e...d91

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...