Gå til innhold

Vil ned 10 kg jeg har lagt på meg , tips?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Er 163 høy veide 57 veier nå 67 :( begynte å legge på meg etter minsten ble født , ( var slank og fin under hele graviditeten , men 3 mnd etterpå sa det pang :(  

Føler meg så lite fin , jeg  så ikke slik ut som høygravid engang :( . 

Er det noen som har gode tips til å gå ned 10 kg fort , skal reise 21 juli  så har ca 2,5 mnd pā meg  til å bli meg selv igjenn . 

Anonymkode: f4c84...0b8

Videoannonse
Annonse
Skrevet

spis mindre

• Liker 4
Skrevet

Har du prøvd å spise litt mindre?

• Liker 2
Skrevet

Helt urealistisk for deg å gå ned 10 kilo på den tiden, du må som nevnt bare spise mindre, og hvem er du nå, forresten.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Det kan gå, men da må du jobbe hardt. Du må ned ca 1 kg i uka: det er ikke farlig for deg men krever disiplin. Du må legge opp ett strengt og sunt kostholdsregime og du bør trene ved siden av. 

Anonymkode: 08af9...909

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Hvis du ammer er det farlig for barnet at du går for raskt ned i vekt.

Giftstoffer som er lagret i fettet frigjøres for raskt og går ut i morsmelka slik at barnet kan bli sykt 

Anonymkode: 6a959...6a9

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Bruk en app til å holde oversikt over alt du spiser. Jeg gikk ned 10 kg når jeg brukte Lifesum. Den minnet meg også på å drikke vann.

Lykke til!

Anonymkode: a4bbe...032

AnonymBruker
Skrevet

Takk for tips alle , har begynt  med app fra i dag , skal loggføre alt jeg spiser , den annbefaler at jeg spiser 1200 kcl om dagen vist jeg skal ned 1 kg i uken skal prøve på det samtidig som jeg skal gå 1 time tur hver dag . 

Jeg ammer ikke lenger til  deg som lurte på :) . 

AnonymBruker
Skrevet
8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Er 163 høy veide 57 veier nå 67 :( begynte å legge på meg etter minsten ble født , ( var slank og fin under hele graviditeten , men 3 mnd etterpå sa det pang :(  

Føler meg så lite fin , jeg  så ikke slik ut som høygravid engang :( . 

Er det noen som har gode tips til å gå ned 10 kg fort , skal reise 21 juli  så har ca 2,5 mnd pā meg  til å bli meg selv igjenn . 

Mange synes at det hjelper å være med i denne tråden :hoppe:

hvor man inspirerer og støtter hverandre :mynona:

Anonymkode: d4f59...4cb

• Liker 2
Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Takk for tips alle , har begynt  med app fra i dag , skal loggføre alt jeg spiser , den annbefaler at jeg spiser 1200 kcl om dagen vist jeg skal ned 1 kg i uken skal prøve på det samtidig som jeg skal gå 1 time tur hver dag . 

Høres ut som Myfitnesspal. Det er en av de beste, men den anbefaler litt i hytt og pine. Du kan ikke gå ned en kg i uka med den vekta du har nå. Prøver du på det, ved å spise 1200 kalorier daglig, vil du snart sprekke. Sett målet til en halv kilo per uke og spis det antallet kalorier du da får. Du skal spise mindre, men ikke for lite. Men logg riktig. Ikke bare finn matvarer som ligner i databasen, sjekk at de er riktige, og logg den mengden du faktisk spiser.

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Dette er ikke en sunn måte å gå ned i vekt. 1 kg per uke er for mye for deg når du kun kan spise 1200 kcal. Dette er for lite mat dersom du ikke har noen metabolske sykdommer. 

Anonymkode: 9e30a...a10

AnonymBruker
Skrevet
4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Bare sånn at du er obs på det så er det ikke anbefalt å spise under 1500 kcal... Bare ha det i bakhodet. Du kommer ALDRI til å klare å spise 1200 kcal om dagen uansett. 

Anonymkode: 70d19...a69

• Liker 2
Skrevet

Kjære trådstarter,

Jeg må dessverre stenge tråden din med bakgrunn i at vi ikke kan vite hvilken kompetanse som ligger bak svarene du vil få. Vi kan ikke passe tråden din konstant og luke ut svar du kan få som kan være skadelig for deg eller andre i en sårbar situasjon.

- Innlegg og tråder med spørsmål og/eller diskusjon om inntak av mindre enn 1500 kalorier, vil bli stengt.
Etter en lengre diskusjon og gjennomgang av informasjon, har vi nå kommet frem til at vi vil endre minstegrensen til 1500 kalorier, i henhold til Helsedirektoratets anbefalinger her 

Vi anbefaler også at du tar kontakt med din fastlege for å få en profesjonell oppfølging og/eller svar på spørsmålene dine. 

Jeg vil oppfordre deg til å ta kontakt med Mental Helse, som er en telefon- og nettjeneste for alle som trenger noen å snakke eller skrive med noen om livets utfordringer. Du kan ringe til dem døgnet rundt på 116 123 eller benytte deg av nettsiden deres. Her vil du treffe mennesker som du kan prate med og få råd av, og du kan ta kontakt som anonym.

sofie777, mod

Gjest
Dette emnet er låst for flere svar.
  • Opprett ny...