AnonymBruker Skrevet 7. mai 2017 #1 Skrevet 7. mai 2017 Hvilken kaloritelleapp er best? Har du prøvd flere, og hvilken virket best til ditt bruk? De jeg kjenner til er Lifesum og Myfitnesspal sin, i tillegg har jo fitbit en med den har få av de matvarene man bruker her i Norge, eller jeg får den i alle fall ikke til så godt, synes det er greit med en som teller macroer. Hva er deres erfaringer? Og er det noen som har betalt for premium, var det verdt det for deg? Anonymkode: 0f37f...834
Pringle Skrevet 7. mai 2017 #2 Skrevet 7. mai 2017 Jeg har brukt Grete Roede, Myfitnesspal og Fitbit, og ikke betalt en krone. Alle virker på samme måte. Men GR var for mange føringer for meg. Jeg likte bedre å bare plotte inn det jeg spiste og så forholde meg til det. Uansett må man sørge for at det man plotter inn, stemmer. Det betyr i praksis at veldig mange matvarer må legges inn manuelt. Men man gjør det bare en gang for hver ting (hvis du ikke er som meg og fikler noe voldsomt med detaljer).
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2017 #3 Skrevet 7. mai 2017 16 minutter siden, Pringle skrev: Jeg har brukt Grete Roede, Myfitnesspal og Fitbit, og ikke betalt en krone. Alle virker på samme måte. Men GR var for mange føringer for meg. Jeg likte bedre å bare plotte inn det jeg spiste og så forholde meg til det. Uansett må man sørge for at det man plotter inn, stemmer. Det betyr i praksis at veldig mange matvarer må legges inn manuelt. Men man gjør det bare en gang for hver ting (hvis du ikke er som meg og fikler noe voldsomt med detaljer). Til nå har jeg bare gjort alt manuelt i en bok. Men da har jeg bare tatt høyde for kaloriene, og ikke telt makroer (skrives det makroer eller macroer på norsk? Makroer går jeg for.). Så jeg regner med at det skal ta mindre tid, selv om jeg også fikler voldsomt med detaljer ofte. Jeg la merke til du sa noe i en tråd for noen dager siden elns at Grete Roede var en sikker måte å få spiseforstyrrelse eller et usunt forhold til mat eller noe sånt, hva mente du med det? TS Anonymkode: 0f37f...834
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2017 #4 Skrevet 7. mai 2017 Jeg har prøvd Vektklubben, Lifesum og Myfitnesspal. Min favoritt er Lifesum😊 Synes den har et ryddig og lett design!😊 Anonymkode: 3c957...493
Pringle Skrevet 7. mai 2017 #5 Skrevet 7. mai 2017 7 minutter siden, AnonymBruker skrev: Til nå har jeg bare gjort alt manuelt i en bok. Men da har jeg bare tatt høyde for kaloriene, og ikke telt makroer (skrives det makroer eller macroer på norsk? Makroer går jeg for.). Så jeg regner med at det skal ta mindre tid, selv om jeg også fikler voldsomt med detaljer ofte. Jeg la merke til du sa noe i en tråd for noen dager siden elns at Grete Roede var en sikker måte å få spiseforstyrrelse eller et usunt forhold til mat eller noe sånt, hva mente du med det? TS Anonymkode: 0f37f...834 Makronæringsstoffer - "makroer" er fint Jeg ble veldig opphengt i fett- og proteininntaket mitt, husker jeg. Men det er ikke nødvendig å styre så voldsomt. For den vanlige slanker er makroer bare en måte å sikre balansert matinntak, men når man skal ned i vekt, blir de fleste automatisk mer oppmerksomme på inntaket sitt. Å bruke en app/nettside vil uansett være raskere og enklere enn papir og blyant, men det er samme prinsippet. Ja, jeg bærer litt nag til Grete Roede... Jeg tok anbefalingene hennes litt vel alvorlig, og mat ble veldig svart/hvitt for meg, og jeg ser daglig folk som sliter med det samme. Noe mat var ja-mat (og kjedelig), alt annet var nei-mat (men godt). Enten var jeg "på" og flink og spiste riktig, eller så var jeg "av" og da kunne jeg like gjerne proppe meg med sjokolade og potetgull. Myfitnesspal ble redningen, spis hva du vil men alt med måte og alt det der, jeg kunne fokusere på hva som faktisk funket for meg, og jeg endte opp med et sunt kosthold og et sunt forhold til mat. Men jeg måtte finne ut av det og fram til det selv. Å bli fortalt hva og hvordan jeg skulle spise gjorde at det tok veldig lang tid.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå