AnonymBruker Skrevet 7. mai 2017 #1 Skrevet 7. mai 2017 Vil bli sykepleier men lurer på hvordan turnusen er. Er det fire uker av gangen der man for eksempel jobber natt til samme tid hver måned? Altså at man jobber helt like tider den første uken hver gang en periode på fire uker begynner? og er det forskjell på leger og sykepleiere? Eller har alle faste tider i disse ukene som er satt? Anonymkode: 82c21...ce3
variabelVandal Skrevet 7. mai 2017 #2 Skrevet 7. mai 2017 Nei, det er helt vilkårlig og jeg får beskjed sånn en dag i forveien. Heldigvis er jobben dritenkel og jeg slipper å anstrenge meg. Jobbet på bensinstasjon før og det var vanskelig i forhold. Men det går utover familielivet da. Skulle litt ønske en 8 til 16 jobb.
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2017 #3 Skrevet 7. mai 2017 Skiftene er ikke lik for de ulike arbeidsgruppene, det er stor forskjell på arbeidstidene for leger og sykepleier. De fleste steder jeg har jobbet (sykepleier på sykehus) er det rullerende turnus på tre mnd, dvs du har en tre mnd turnus som går om og om igjen, meg egne turnuser for jul, påske og sommer. Der jeg jobber nå er det årsturnus, som betyr at vi får turnus for ett år av gangen inkludert alle høytidturnusene, men i bunn ligger det ofte en tre måneders rullerende der også. Dog er det noe mer mulighet for å be om fri hver onsdag kveld for da spiller du i korps e.l. Det er vanligst med tredelt turnus, altså at du varierer mellom å jobbe dag, kveld og natt. Nattevaktene kommer som regel to på rad, evt tre hvis det er helg, men ellers er det lite rytme og du jobber om hverandre. Jeg kan ha alle tre skifttypene på en uke, men som regel varierer det mellom dag og kveld. Hos oss er dag 07-15, kveld 14:30-22, natt 21:30-07. Vet ikke om det var det du lurte på, men bare spør som det er noe mer Anonymkode: 506c6...8cd
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2017 #4 Skrevet 7. mai 2017 53 minutter siden, variabelVandal skrev: Nei, det er helt vilkårlig og jeg får beskjed sånn en dag i forveien. Heldigvis er jobben dritenkel og jeg slipper å anstrenge meg. Jobbet på bensinstasjon før og det var vanskelig i forhold. Men det går utover familielivet da. Skulle litt ønske en 8 til 16 jobb. Høres veldig merkelig ut, da har du vel ikke fått fast jobb enda? Om du er utdannet er jo dette noe du bør ta tak i, en ferdig utdannet skal ikke gå fra dag til dag, men ha en fast turnus. Hos oss har vi 3. mnd turnus. Dagvakt er fra 07.30-15.30, kveldsvakt 15.00-23.00 og nattevakt fra 22.30-08.00. Leger jobber annerledes. De kan gjerne ha over 12-timers arbeidsdag, men kan ikke så mye om dette så forhåpentligvis er det noen leger som kan svare her inne Anonymkode: 340a9...f3c
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2017 #5 Skrevet 7. mai 2017 Takk for svar dere to siste starter legenes skift på andre tidspunkter f.eks kl 19-7 dagen etter hvis det er 12 timer? Eller blir det f.eks samme som over 21.30-9.30 eller 22.30-10.30? Og dere begge har en overlapp på en halvtime. Har leger også en overlapp og hva skjer om en pasient kommer og det er to leger der? Anonymkode: 82c21...ce3
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2017 #6 Skrevet 7. mai 2017 32 minutter siden, AnonymBruker skrev: Skiftene er ikke lik for de ulike arbeidsgruppene, det er stor forskjell på arbeidstidene for leger og sykepleier. De fleste steder jeg har jobbet (sykepleier på sykehus) er det rullerende turnus på tre mnd, dvs du har en tre mnd turnus som går om og om igjen, meg egne turnuser for jul, påske og sommer. Der jeg jobber nå er det årsturnus, som betyr at vi får turnus for ett år av gangen inkludert alle høytidturnusene, men i bunn ligger det ofte en tre måneders rullerende der også. Dog er det noe mer mulighet for å be om fri hver onsdag kveld for da spiller du i korps e.l. Det er vanligst med tredelt turnus, altså at du varierer mellom å jobbe dag, kveld og natt. Nattevaktene kommer som regel to på rad, evt tre hvis det er helg, men ellers er det lite rytme og du jobber om hverandre. Jeg kan ha alle tre skifttypene på en uke, men som regel varierer det mellom dag og kveld. Hos oss er dag 07-15, kveld 14:30-22, natt 21:30-07. Vet ikke om det var det du lurte på, men bare spør som det er noe mer Anonymkode: 506c6...8cd Takk for svar! Hvor ofte repeterer dagene seg? Altså for eksempel har du dag, dag, dag, kveld, kveld, natt, natt uke 1 og så uke 2 kan det være f.eks kveld, kveld, natt, natt, natt, dag, dag og så begynner du på nytt med uke 1 når uke 3 begynner? Og slik er det i 3 mnd før hele turnusen endres igjen? Jeg er veldig nysgjerrig på hvordan de ulike ukene er og hvor langt det er mellom hver uke som ser lik ut Anonymkode: 82c21...ce3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå