Melon Skrevet 26. desember 2004 #1 Skrevet 26. desember 2004 Har lyst til å kjøpe meg noen Weleda produkter og lurer på om de har bra produkter. Er spesielt interresert i Iris-serien (den skal være bra for fet hud??). Noen anbefalinger?
Melon Skrevet 27. desember 2004 Forfatter #2 Skrevet 27. desember 2004 Er det ingen som har brukt Weleda noen gang? :o Hva med Rosekrem, da? Er den grei for fet hud, eller?
Gjest Gjesta Skrevet 27. desember 2004 #3 Skrevet 27. desember 2004 Roseserien er vel for tørr hud, vil jeg tro? Jeg har prøvd mandelserien for sensitiv hud, og likte den kjempegodt. Irisserien har jeg hørt fine ting om, og Weleda er generelt et veldig bra merke hvis du vil satse på naturkosmetikk. Alle råstoffene er dyrket uten sprøytemidler osv. Jeg hadde noen renseservietter fra irisserien, og de luktet kjempegodt.
Melon Skrevet 27. desember 2004 Forfatter #4 Skrevet 27. desember 2004 Jeg har sett at det er en Rosekrem som er beregnet på normal til fet hud også. Kanskje jeg bør prøve den? Vet ikke hvor jeg skal begynne. Har aldri kjøpt meg noe lignende før, så er litt forvirret.
Gjest Gjesta Skrevet 27. desember 2004 #5 Skrevet 27. desember 2004 Prøv irisserien du! Den lukter i hvertfall kjempegodt, og jeg har hørt at folk er fornøyd med den. Er du medlem hos www.makeupalley.com? Da kan du jo gå inn og søke på produktanmeldelser. Det gjør jeg ofte før jeg kjøper noe nytt, så jeg ikke så lett bomkjøper.
Melon Skrevet 27. desember 2004 Forfatter #6 Skrevet 27. desember 2004 Takk for rådet. Jeg har vært på makeuplalley.com, undersøkte litt. Tror jeg skal begynne med Rosekrem for normal til fet hud. Den er rikere i konsistensen, noe som jeg synes er bedre om vinteren. Iriskremen skal jeg prøve neste år Den inneholder alkohol (står på andre plass i ingrediensene). For meg er det ikke så bra akkurat nå. Men om sommeren, tror jeg, vil det passe. :-)
Gjest Gjesta Skrevet 27. desember 2004 #7 Skrevet 27. desember 2004 Og rosekremen inneholder ikke alkohol i det hele tatt? Det er nemlig mitt hovedproblem med naturkosmetikk generelt, at den inneholder for mye alkohol. Jeg tror ikke mandelserien til Weleda gjør det, men alle produktene fra Dr. Hauschka gjør dessverre det. :-?
Melon Skrevet 27. desember 2004 Forfatter #8 Skrevet 27. desember 2004 Og rosekremen inneholder ikke alkohol i det hele tatt? Oi, det vet jeg ikke. :-? Må sjekke. Men den er i hvert fall tykk. Bruker de så mye alkohol som konserveringsmiddel? :klø:
Gjest Gjesta Skrevet 27. desember 2004 #9 Skrevet 27. desember 2004 Jeg tror det er som konserveringsmiddel alkohol blir tilsatt, ja. Normalt sett har jo produkter på plantebasis svært kort holdbarhet (til og med med tilsatt alkohol er naturkosmetikk nesten for ferskvare å regne), og diverse parabener, som blir brukt som konserveringsmidler i vanlig kosmetikk, blir ikke brukt i naturprodukter.
Melon Skrevet 27. desember 2004 Forfatter #10 Skrevet 27. desember 2004 På grunn av dette og mineral oljer (håper at det ikke er så mye av dem der) har jeg lyst til å prøve naturprodukter. :-)
Gjest Gjesta Skrevet 27. desember 2004 #11 Skrevet 27. desember 2004 Ordentlig naturkosmetikk inneholder ingen mineraloljer.
Melon Skrevet 27. desember 2004 Forfatter #12 Skrevet 27. desember 2004 Her er ingredienser til Rosekrem fra Weleda. Alkohol er på andre plass Kanskje det er noe annet skummelt der? Water (Aqua), Alcohol, Jojoba (Buxus Chinensis) Oil, Peach (Prunus Persica) Oil, Glycerin, Musk Rose (Rosa Moschata) Oil, Glyceryl Oleate, Carnauba (Copernica Cerifera) Wax, Beeswax (Cera Flava), Magnesium Alumiunium Silicate, Orpine (Sedum Purpureum) Extract, Fragrance (Parfum)*, Rose (Rosa Centifolia) Wax, Horsetail (Equisitem Arvense) Extract, Myrrh (Commiphora Myrrha) Extract, Glyceryl Stearate SE, Sodium Beeswax, Xanthan Gum, Carrageenan (Chodrun Crispus) * natural essential oils Jeg har forstått at du, Lilith, har peiling på det der. :-)
Gjest Gjesta Skrevet 27. desember 2004 #13 Skrevet 27. desember 2004 Jeg har BITTELITT peiling, men lærer stadig vekk mer. Såvidt jeg kan se, inneholder kremen ingen skumle ting. Weleda har også en super leppepomade som heter Everon, og kjempebra kroppsoljer som kan brukes som fuktighetsoljer eller til massasje. De lukter NYDELIG, spesielt den med sitruslukt og den med lavendel. Ellers er sitrus hudkrem kjempegod som håndkrem, selv om den er litt fettete.
Melon Skrevet 28. desember 2004 Forfatter #14 Skrevet 28. desember 2004 Tusen takk for svaret! Jeg prøver også å lære litt om ingredienser. Er litt opptatt av hva som skal inn i kroppen min (stoffene i kremer går jo i blod eller tar jeg feil?). :-) Jeg var faktisk på tur til å kjøpe meg denne leppepomaden du snakker om. Vet du noen andre navn på mineraloljer enn Paraffinum Liquidum og Petrolatum?
Gjest Gjesta Skrevet 28. desember 2004 #15 Skrevet 28. desember 2004 Jeg vet ikke flere navn, men alle typer silikoner er jo utvunnet fra jordolje eller mineraler. Om disse stoffene kan trenge ned i huden, tviler jeg egentlig på. Kosmetikk hevder å trenge dypt ned i huden, men molekylene er sannsynligvis ikke små nok til det. Så vi lar oss lure, men samtidig er det beroligende å vite at hudbarrieren fungerer til et av de viktigste formålene, nemlig å beskytte kroppens indre mot skadelige stoffer.
Melon Skrevet 3. januar 2005 Forfatter #17 Skrevet 3. januar 2005 Nå har jeg brukt Wild Rose Moisturizing Cream i noen dager. Den trekker bra inn i huden, gir fuktighet og huden føles glatt og myk. Men jeg må bruke ganske mye for å oppnå dette (pga. alkohol?). Kremen har ikke forårsaket noen nye kviser eller allergi. Skal prøve ut noen andre kremer fra Weleda.
Melon Skrevet 3. januar 2005 Forfatter #18 Skrevet 3. januar 2005 Nå har jeg brukt Wild Rose Moisturizing Cream i noen dager. Den trekker bra inn i huden, gir fuktighet og huden føles glatt og myk. Men jeg må bruke ganske mye for å oppnå dette (pga. alkohol?). Kremen har ikke forårsaket noen nye kviser eller allergi. Skal prøve ut noen andre kremer fra Weleda.
Gjest Virvel Skrevet 5. januar 2005 #19 Skrevet 5. januar 2005 Melon, hvordan er prisene på Weledaprodukter? Jeg har tittet litt på de britiske nettsidene, men prisene der behøver jo ikke nødvendigvis å være i nærheten av norske priser... Og er det bare helsekostbutikker som fører Weleda?
Melon Skrevet 5. januar 2005 Forfatter #20 Skrevet 5. januar 2005 Rosekrem koster - kr. 180. Leppepomade - kr. 55. Iriskrem - kr. 130. Kalendulakrem - kr.80. Ikke så dyrt egentlig. Men jeg tror at huden min ikke klarer seg uten mineraloljer eller det var alkohol den reagerte på, ikke sikker. Men jeg skal prøve igjen, når luften er ikke så tørr som nå. :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå