AnonymBruker Skrevet 9. mai 2017 #21 Skrevet 9. mai 2017 24 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hvis du bor akkurat på busstoppet "Prinsdal", ja, men de færreste bor vel akkurat der. De fleste vil måtte regne minimum 5-10 minutter gange til bussholdeplassen fra hjemmet sitt. I rushen kan man uansett aldri regne med at det går på 20 minutter, siden bussen må stå i konstant kork inn til Hauketo mellom 7 og 9 og mellom 15 og 17. Ruters anslåtte tid til sentrum fra en vilkårlig adresse i Prinsdalen: Anonymkode: a0ba7...54d Når jeg skrev 20 min mente jeg selvsagt fra busstasjonen til Oslo S, gåtid til og fra toget og stopp må man selvfølgelig regne i tillegg selv. Anonymkode: 0ad26...ba7
AnonymBruker Skrevet 9. mai 2017 #22 Skrevet 9. mai 2017 Man kan snu saken på hodet; jeg kjenner norske familier som flyttet til Holmlia/Prinsdalen og gjorde det fordi de ønsket å bo nært folk fra hele verden. Altså med en godt sinn og viten og vilje for å oppleve noe eksotisk. Etter noen år så flyktet de derfra med tap. De hadde sett nok. Anonymkode: c672d...8d6
AnonymBruker Skrevet 9. mai 2017 #23 Skrevet 9. mai 2017 5 timer siden, Kontormus skrev: Det finnes fine villastrøk i Prinsdal. Vil ikke fraråde noen og bo der. Den øvre delen av Groruddalen derimot, er ghetto med alt det medfører. Øvre del av Groruddalen har akkurat samme 'fine' villastrøk som Prinsdal. ( Høybråten, gamle Stovner og Furuset). Ville ikke flyttet til Prinsdal med barn uansett. Anonymkode: f07a3...f1b 2
AnonymBruker Skrevet 9. mai 2017 #24 Skrevet 9. mai 2017 5 timer siden, AnonymBruker skrev: Man kan snu saken på hodet; jeg kjenner norske familier som flyttet til Holmlia/Prinsdalen og gjorde det fordi de ønsket å bo nært folk fra hele verden. Altså med en godt sinn og viten og vilje for å oppleve noe eksotisk. Etter noen år så flyktet de derfra med tap. De hadde sett nok. Anonymkode: c672d...8d6 Denne typen innlegg sliter jeg litt med å tro på (jeg som skrev over her og var negativ til Prinsdal). Ja, jeg er negativ til Prinsdal (i og for seg hele bydel Søndre Nordstrand), blant annet fordi jeg vet miljøet ikke er det beste der, skolene sliter fordi de har for lite ressurser i forhold til den krevende elevgruppen de har og det er som sagt dårlig kollektivtilbud sammenlignet med omtrent alle andre steder i Oslo. Det er altså plenty av grunner til å være negativ til dere området, men bekymring for boligen som investering og at den kan bli et tapsprosjekt er IKKE en av dem. Boliger stiger like mye (og i perioder mer i bydel Søndre Nordstrand enn i resten av byen) i dette området som i Oslo generelt. Jeg bodde på Toppåsen (Holmlia) fra 2008-2013, og i løpet av de årene doblet nesten leiligheten min seg i verdi, og det uten at jeg gjorde noe som helst innvendig. (Og den hadde høyst ordinær standard, altså ikke noe spesielt med den). Anonymkode: a0ba7...54d 3
Kontormus Skrevet 9. mai 2017 #25 Skrevet 9. mai 2017 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Øvre del av Groruddalen har akkurat samme 'fine' villastrøk som Prinsdal. ( Høybråten, gamle Stovner og Furuset). Ville ikke flyttet til Prinsdal med barn uansett. Anonymkode: f07a3...f1b Jo, det er nok sant. Skjønt, jeg er ikke særlig kjent på Furuset. Jeg tenker mere på de strøkene som er dominert av blokkbebyggelse. For det har de alle. Samt villaområder 😀
AnonymBruker Skrevet 9. mai 2017 #26 Skrevet 9. mai 2017 Vokste opp i Trygve Strømbergsvei på 90-tallet. Da var det helt fantastisk, godt miljø, ikke så mye innvandrere i gata. Men det var sykt mye innvandrere på skolen, og en periode i ungdomsårene snakket jeg wallahspråk fordi jeg ble påvirket. Begynte på VGS på andre siden av byen og ble til slutt normal. Ville aldri flyttet tilbake dit med barn nå, kjenner flere som bor der og det kryr av innvandrere og dårlig miljø. Var mye kriminalitet og dop i ungdomsårene. Ser for meg at det er blitt enda verre med innvandrerstrømmen. Jeg sier styr unna! Anonymkode: 3a69c...8f9 2
AnonymBruker Skrevet 9. mai 2017 #27 Skrevet 9. mai 2017 8 timer siden, AnonymBruker skrev: Man kan snu saken på hodet; jeg kjenner norske familier som flyttet til Holmlia/Prinsdalen og gjorde det fordi de ønsket å bo nært folk fra hele verden. Altså med en godt sinn og viten og vilje for å oppleve noe eksotisk. Etter noen år så flyktet de derfra med tap. De hadde sett nok. Anonymkode: c672d...8d6 Velger å være anonym nå, for dette ble veldig lett gjenkjennelig. Nå vet ikke jeg hvor på Holmlia du sikter til i innlegget ditt, men jeg har bodd på Holmlia i over 30 år, flyttet inn før man i det hele tatt snakket om et multikulturelt område. Det har det blitt, men innslaget av ikke-etniske nordmenn er variabelt fra område til område. Barna mine vokste opp i et flerkulturelt samfunn, noe både de og vi foreldre bare så på som en fordel. Skolene har tatt godt like vare på de etnisk norske barnas kultur og verdier, som de ikke etnisk norske, Og skal jeg være helt ærlig, så tror jeg ikke, hverken de eller vi reflekterte så veldig hvor folk kom fra. De kom jo fra nabolaget. Vi betalte ca. kr. 300.000.- i innskudd, mens siste rekkehusleiligheten som ble solgt i nabolaget gikk for over 7 mill. Bare sånn at vi får nyansert det du forteller oss. Anonymkode: d145d...61b 2
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå