Gå til innhold

Er det mulig å hå ned i vekt når man bruker quetiapin?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Eller fungerer det ikke? Jeg bruker 150 gram på kvelden. Jeg har snakket med psykiatere som sier at man ikke blir feit av selve pillen men den sulten pillen kan gi. Så vil det da si at jeg kan gå ned i vekt selv om at jeg bruker quetiapin ? 

Har problemer med å slutte på medisin., men jeg vil gå ned i kilo og hørte at dette ikke var mulig.

det ville bært så drit å skulle slanke seg uten å kunne ta puls, da sover jeg jo ikke. 

Anonymkode: 23874...646

AnonymBruker
Skrevet

Tja. Jeg tar mellom 25-125 mg per dag og jeg har gått ned nesten tjue kilo siden nyttår. Det er bare å spise mindre.

Anonymkode: aa228...dd8

AnonymBruker
Skrevet

Det er jo bare tull. Søk på nettet etter erfaringer med Quetiapin, les gjerne på amerikanske nettsider. Les deretter om andre anti-psykotika medisiner som man kan legge på seg av. Mange av medisinene, inkludert Quetiapin, roter med forbrenningen din og påvirker blodsukkeret ditt. Dermed økt matlyst. Medisinen påvirker også hormonene dine. Jeg las flere historier om mennesker som har prøvd å gå ned, men som bare hadde gått opp - og da hadde de prøvd alt, i samarbeid med fagfolk. Medisinen ga dem ikke bare økt matlyst, men påvirket mange andre ting i kroppen. 

Jeg gikk på Quetiapin 50 mg for søvn og gikk opp 10 kg på kort tid. Prøvde å spise mindre, trene osv men gikk ikke ned uansett hva jeg gjorde. Så søkte jeg opp grunnene til at man går opp i vekt på denne medisinen og da leste jeg det som jeg skrev over her. Kutta ut medisinen for 4 uker siden og allerede gått ned 3 kg.... Det sier sitt. Da med et balansert kosthold, litt trening og en dag i uken der jeg spiser det jeg vil. :) 

Anonymkode: babcd...692

Gjest 123Sol
Skrevet

Gikk ikke opp noe på det året jeg gikk på dem :)

AnonymBruker
Skrevet
10 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det er jo bare tull. Søk på nettet etter erfaringer med Quetiapin, les gjerne på amerikanske nettsider. Les deretter om andre anti-psykotika medisiner som man kan legge på seg av. Mange av medisinene, inkludert Quetiapin, roter med forbrenningen din og påvirker blodsukkeret ditt. Dermed økt matlyst. Medisinen påvirker også hormonene dine. Jeg las flere historier om mennesker som har prøvd å gå ned, men som bare hadde gått opp - og da hadde de prøvd alt, i samarbeid med fagfolk. Medisinen ga dem ikke bare økt matlyst, men påvirket mange andre ting i kroppen. 

Jeg gikk på Quetiapin 50 mg for søvn og gikk opp 10 kg på kort tid. Prøvde å spise mindre, trene osv men gikk ikke ned uansett hva jeg gjorde. Så søkte jeg opp grunnene til at man går opp i vekt på denne medisinen og da leste jeg det som jeg skrev over her. Kutta ut medisinen for 4 uker siden og allerede gått ned 3 kg.... Det sier sitt. Da med et balansert kosthold, litt trening og en dag i uken der jeg spiser det jeg vil. :) 

Jeg spurte psykiatere som sa at det er økt Matlyst som skylder vektoppgang. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg spurte psykiatere som sa at det er økt Matlyst som skylder vektoppgang. 

Samme sa legen min. Men de glemmer tydeligvis å nevne at der er en hel rekke andre ting som blir påvirket i kroppen... Legger ved noen kilder. :) Jeg er iallefall glad jeg sluttet på den, for nå raser kiloene jeg har lagt på meg som følge av medisinen av. Trist med tanke på at jeg sov som en stein på denne medisinen, men jeg velger heller dårlig søvn og søvnproblematikk fremfor vektøkning ettersom det påvirker livskvaliteten min svært dårlig å gå opp i vekt. Jeg tror jeg hadde gått opp ytterlige om jeg fortsatte på den. 

Skal sies at bivirkninger er individuelle så kan godt hende at i ditt tilfelle er det bare økt matlyst. Men som sagt prøvde jeg det meste for å ikke legge på meg, men ikke søren om det gikk. Som du ser under her så er det flere som også har prøvd. Men så er det også flere som ikke legger på seg, eller klarer å gå ned. Så det er svært individuelt! 

https://www.drugs.com/forum/featured-conditions/solution-counteracting-weight-gain-seroquel-51382.html
http://mentalhealthdaily.com/2015/01/27/seroquel-and-weight-gain-what-are-the-causes/

AnonymBruker
Skrevet

Tar 600mg. Aldri hatt problemer med å gå ned i vekt. Krever mye selvdisiplin, da sultfølelsen er der hele tiden, men er overhodet ikke umulig

Anonymkode: 7ef14...5bc

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
16 timer siden, AnonymBruker skrev:

Søk på nettet etter erfaringer med Quetiapin, les gjerne på amerikanske nettsider. Les deretter om andre anti-psykotika medisiner som man kan legge på seg av. Mange av medisinene, inkludert Quetiapin, roter med forbrenningen din og påvirker blodsukkeret ditt. Dermed økt matlyst. Medisinen påvirker også hormonene dine.

Rart at jeg klarer å slanke meg mens jeg tar denne medisinen.

Folk spiser mer, så enkelt er det. En ørliten variasjon i forbrenning gir ikke 10 kg i vektoppgang hvis man er litt bevisst.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Samme sa legen min. Men de glemmer tydeligvis å nevne at der er en hel rekke andre ting som blir påvirket i kroppen... Legger ved noen kilder. :) Jeg er iallefall glad jeg sluttet på den, for nå raser kiloene jeg har lagt på meg som følge av medisinen av. Trist med tanke på at jeg sov som en stein på denne medisinen, men jeg velger heller dårlig søvn og søvnproblematikk fremfor vektøkning ettersom det påvirker livskvaliteten min svært dårlig å gå opp i vekt. Jeg tror jeg hadde gått opp ytterlige om jeg fortsatte på den. 

Skal sies at bivirkninger er individuelle så kan godt hende at i ditt tilfelle er det bare økt matlyst. Men som sagt prøvde jeg det meste for å ikke legge på meg, men ikke søren om det gikk. Som du ser under her så er det flere som også har prøvd. Men så er det også flere som ikke legger på seg, eller klarer å gå ned. Så det er svært individuelt! 

https://www.drugs.com/forum/featured-conditions/solution-counteracting-weight-gain-seroquel-51382.html
http://mentalhealthdaily.com/2015/01/27/seroquel-and-weight-gain-what-are-the-causes/

Hvor mange gram brukte du? Jeg bruker 50 gram. 

AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Rart at jeg klarer å slanke meg mens jeg tar denne medisinen.

Folk spiser mer, så enkelt er det. En ørliten variasjon i forbrenning gir ikke 10 kg i vektoppgang hvis man er litt bevisst.

Hvor mye brukte du? Si hvis jeg hadde stilt opp til 150 hadde det fremdeles fungert? 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...