Gå til innhold

Når det "lille ekstra" mangler for å bli forelsket i daten.

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei! Dater nå en flott og utrolig snill mann og vi har tilbragt en del tid sammen de siste 2-3 ukene. Han er tydelig forelsket i meg blitt (han har sagt det), men jeg kjenner at det er liksom det "lille ekstra" som mangler foreløpig. Det har gått alt for kort tid i mine øyne, men stakkars mannen småfisker etter bekreftelser på om dette er gjensidig eller ikke stadig vekk😔Jeg sier ofte at jeg storkoser meg med han og synes han er fantastisk, men at jeg liker og bruke god tid og ta det derfra. Han er forsåvidt enig da, men sitter igjen og egentlig føler meg litt råtten, for jeg er ikke forelsket enda😯Vi er begge voksne forresten. Noen tips der ute? 

Anonymkode: e49e5...370

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Veldig raskt å bli forelsket etter 2-3 ukers dating. En trigget interesse er vanlig men forelskelse ikke så vanlig. Hvertfall ikke at man sier det og forventer den andre skal være like rask i følelseslivet. Syns du burde be han om en pause og si at det går for fort for deg og kjenne på om du savner han noe. Skjønner det blir unaturlig å gi noen bekreftelser når du ikke vet om dere kan bli noe. 

Anonymkode: 5621b...36c

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
11 timer siden, AnonymBruker skrev:

Veldig raskt å bli forelsket etter 2-3 ukers dating. En trigget interesse er vanlig men forelskelse ikke så vanlig. Hvertfall ikke at man sier det og forventer den andre skal være like rask i følelseslivet. Syns du burde be han om en pause og si at det går for fort for deg og kjenne på om du savner han noe. Skjønner det blir unaturlig å gi noen bekreftelser når du ikke vet om dere kan bli noe. 

Anonymkode: 5621b...36c

Kjenner at jeg tenker mye på han og savner han jo når det går litt tid mellom, men bare sånn som sex og kos kjenner jeg har blitt litt vanskelig, for jeg er redd for at han da "forventer" at jeg føler det samme..Han har også lurt på om jeg ikke er sånn som tar initiativ til kos og sex, så det er tydelig at han legger merke til det. Merker jo at når jeg blir lagt press på, trekker jeg meg automatisk tilbake og det er dumt😣Jeg har forøvrig vært singel mye lenger enn han.

AnonymBruker
Skrevet

Det er veldig forskjellig hva folk definerer som "forelsket" har jeg funnet ut. Noen kaller det å være forelsket så snart det oppstår tiltrekning/interesse omtrent, mens andre vet at akkurat det er noe som fort kan gå over, og venter til de kjenner at det er dypere følelser der før de sier de er forelsket.

Det som er viktig er å være åpen med hva man føler så godt man kan, slik at den andre parten slipper å være unødvendlig usikker. Så lenge du er åpen med at du trenger mer tid, men fortsatt har troen på at det kan være noe mellom dere (eller bli noe), så bør han jo kunne takle å vente litt på deg.

Anonymkode: b7f49...979

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Virker som det eneste som mangler er at han er litt mer "street smart". At han søker bekreftelse etter 2-3 uker ødelegger lit av spenningen for din del. Bare vær ærlig og si at du trenger mer tid før du kan eventuelt kan gjengi det samme, men at det absolutt er noe du ser for deg å bygge videre på. Det burde være nok til at du føler det riktig å initiere kos og sex uten dårlig samvittighet samtidig som han roer seg.

Anonymkode: a34c0...3f9

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
23 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Virker som det eneste som mangler er at han er litt mer "street smart". At han søker bekreftelse etter 2-3 uker ødelegger lit av spenningen for din del. Bare vær ærlig og si at du trenger mer tid før du kan eventuelt kan gjengi det samme, men at det absolutt er noe du ser for deg å bygge videre på. Det burde være nok til at du føler det riktig å initiere kos og sex uten dårlig samvittighet samtidig som han roer seg.

Anonymkode: a34c0...3f9

Takk for svar, ts  her😊 Han er nok en mann som trenger mye bekreftelser på sine følelser. Han sender mye meldinger daglig, og det går i mye føelsesprat. Svarer jeg ikke konkret på det som han spør og skriver, Merker jeg at han blir "skuffa". Jeg har vært singel mer eller mindre i mange år, og synes det er greit og bruke tid på å bli kjent før man kommer med kjærlighetserklæringer til hverandre, jeg har nok blitt litt småskremt og det har dessverre ødelagt en del for min del😔Huff, at det skal være så vanskelig og møte noen da...

Skrevet

Dette her er jo helt typisk, en blir forelsket før den andre og er altfor ivrig med å fortelle det istedenfor å bare flørte og vise det mer indirekte, og det skaper press og kveler forhold.

Det beste er sikkert å være åpen med han. Si at du liker han veldig godt, men at det at han var så åpen om følelsene sine før du var sikker på dine egne har gjort deg veldig stresset og gir deg skyldfølelse for om du kanskje ikke føler nok, siden du ikke har blitt forelsket like fort.

Og at det absolutt ikke er fordi han ikke er bra nok, for du synes han er fantastisk, men at det er litt risikosport å fortelle at man er forelsket så fort, fordi hvis ikke den andre har rukket å forelske seg ennå, så vil presset om å føle det samme kveles litt. Men at det kan hjelpe om dere kan gå litt tilbake til spenning og flørting om det er mulig, fordi det kanskje kan få deg til å føle mer.  Du vil ikke akkurat at han skal spille kostbar eller noe, det toget er gått uansett :P men at du trenger litt tid på å savne han du også, og å la følelser bygge seg opp uten dårlig samvittighet. Så at han kanskje kan roe litt på meldinger og spille ballen over til deg, eller hvertfall bare se om han har forståelse for at man føler det man føler og at du ikke trenger å føle skyld for noe, så slapper du kanskje mer av. En sånn samtale gir ikke akkurat mer spenning, men du føler ikke noe spenning nå uansett, så kanskje det kan jevne ting litt ut mellom dere, og gi litt ny spenning hvis han holder litt mer igjen. 

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...