Trixi Skrevet 26. desember 2004 #1 Skrevet 26. desember 2004 Eldste-datteren vår på 4 er mye plaget med nedsatt hørsel og vondt i øret. Fikk et tips av en bekjent om å prøve otopati, men jeg vet ikke helt om jeg stoler på sånn naturmedisin... Leste en artikkel på nettet av en lege som handlet om en som ble værre av å bli behandlet av en otopat :-? Behandlingen går ut på å brenne et lys i en "trakt" over øret og varme opp pusset / voksen som er der slik at den renner ned i svelget (tror jeg). Dette skal føre til at trykket i øret forsvinner og dermed også øreverken. Det høres jo veldig bra ut, men... litt skummelt også. Hun har ikke vondt hele tiden, men ca et par netter i uken på det værste. Det som er mest plagsomt, både for henne og for de hun kommuniserer med, er at hørselen blir betydelig svekket :-( Tar i mot råd og tips med stor takknemlighet!
Gjest Anonymous Skrevet 26. desember 2004 #2 Skrevet 26. desember 2004 Jeg vet om en som hadde fått time på sykehuset for å få satt inn dren på sønnen. Hun fant ut hun skulle gjøre et siste forsøk på å unngå dette og prøvde et slik ørelys.... For å gjøre historien veldig kort - sønnen slapp å sette inn dren, og er ikke plaget med ørene lengre. Denne damen var i utgangspunktet veldig skeptisk til naturmedisin, hun er sykepleier, men ble veldig overrasket over hvor godt det fungerte på hennes sønn. Uansett hva du velger å gjøre - gjør det som føles riktig for dere. Og lykke til!
Gjest Far til 2 Skrevet 27. desember 2004 #3 Skrevet 27. desember 2004 Uten at jeg har spesiell kompetanse rundt problemet vil jeg tro at behandlingensresulatet vil være individuelt fra barn til barn avhengig av årsaken. Kansje på samme måte som å ta antibiotika for div plager. Det hjelper ikke alle, men det hjelper noen. Og det kan gi bivirkninger. Jeg er også skeptisk til naturmedisin men ser ikke bort fra at det kan hjelpe i ganske mange tilfeller. Prinsippet som brukes høres ganske greit ut, men kansje en lege (det finnes i dag mange leger som aksepterer deler av naturmedisinen) kan gi et godt svar på om det vil hjelpe i dette tilfellet ? Far til 2
Gjest Anonymous Skrevet 27. desember 2004 #4 Skrevet 27. desember 2004 Ørebarnet mitt fikk satt inn dren og fjernet polypper og dermed hørte ahn godt igjen og øreverket forsvant..... + at han ble sjeldnere forkjølet. Gjør det du føler er best enten det er vanlig legevitenskap eller andre metoder, hovedsaken er at barnet blir bra og slipper plagene.
Gjest GamlemorTex Skrevet 27. desember 2004 #5 Skrevet 27. desember 2004 Min sønn fikk satt inn dren som toåring, i begge ørene. De ble satt inn i slutten av oktober, og frem til januar hadde han ikke en eneste feberfri dag. Han hadde vanvittige ørebetennelser, det rant kontinuerlig fra begge øregangene, og han gikk på doble Azitro-Max kurer stort sett i hele perioden. Han hadde ikke på noe tidspunkt under 38,5 i temp. Min datter som når er stor jente var også et såkalt ørebarn. Den dagen hun fikk fjernet mandlene ga det seg og hun har omtrent ikke vært syk en eneste dag siden, og hun har ikke hatt øre-nese- eller halsbetennelse siden. Dette er nå ni år siden. Dersom jeg skulle få et ørebarn til kunne ikke all verdens leger overtalt meg til å sette inn dren. Jeg er også blandt skeptikerne til naturmedisin, men det som til slutt ble redningen for oss var "naturmedisinen" som heter Grapefruktkjerneekstrakt. I dag er han syv år og mye bedre, og fremdeles får han ekstrakten i stedet for antibiotika. Han utviklet nemlig en intoleranse for penicillin tilslutt, etter ekstrem bruk av kjemiske medisiner. Han har hatt nedsatt hørsel og språklærevansker på grunn av alt dette. Jeg tror at medisin kan lære oss mye, men at naturmedisin kanskje bør gis en sjanse fra tid til annen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå