AnonymBruker Skrevet 7. mai 2017 #1 Skrevet 7. mai 2017 Har sykepleie utdanning i bunn, har mye erfaring som pårørende i rus/psykiatri. Finner lite info på nett, noen som vet noe om dette? Anonymkode: 1748e...e11
frk91 Skrevet 7. mai 2017 #2 Skrevet 7. mai 2017 Der jeg jobbet før hadde vi erfaringskonsulent (rus/psykiatri). Han var eks-rusmisbruker og var erfaringskonsulent på grunn av det. Jeg tror kriteriet for å være det er at man har selv vært rusmisbruker/slitt mye psykisk.
AnonymBruker Skrevet 8. mai 2017 #3 Skrevet 8. mai 2017 13 timer siden, frk91 skrev: Der jeg jobbet før hadde vi erfaringskonsulent (rus/psykiatri). Han var eks-rusmisbruker og var erfaringskonsulent på grunn av det. Jeg tror kriteriet for å være det er at man har selv vært rusmisbruker/slitt mye psykisk. Han hadde ikke tatt noen kurs eller lignende? Jobbet kun på erfaring? Anonymkode: 1748e...e11
frk91 Skrevet 8. mai 2017 #4 Skrevet 8. mai 2017 8 timer siden, AnonymBruker skrev: Han hadde ikke tatt noen kurs eller lignende? Jobbet kun på erfaring? Anonymkode: 1748e...e11 Er ikke 100% sikker men jeg tror ikke han hadde relevant utdanning.
Gjest Geirfuglen Skrevet 8. mai 2017 #5 Skrevet 8. mai 2017 Jeg har sett at det har vært noen stillinger utlyst, og da har de i alle fall ønsket både egen erfaring (også som pårørende), pluss formalkompetanse. Ingen spesielle kurs.
altflyter Skrevet 8. mai 2017 #6 Skrevet 8. mai 2017 Slik jeg har forstått det, så må man ha personlig erfaring med psykiatri/rus. Ikke bare som pårørende for å bli erfaringskonsulent. Som pårørende, så har du ikke den førstehåndserfaringen direkte med sykdommen som en erfaringskonsulent skal ha. Du kan jo likefult jobbe med rus og psykiatri uten erfaringskonsulent-tittelen
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå