Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jada vekten lyver ikke. Var 91 kilo før jeg på lørdag skeiet ut. Da spiste jeg hamburger og chips med salat, flere kakestykker ca 4 og noen sjokoladebiter. To rundstykker og drakk brus uten sukker. Og nå i dag er jeg altså 5 kilo tyngre på samme vekt! Hvordan i helvete er dette mulig=?

Kjæresten bare sier at det er fysisk umulig, men herregud jeg har da brukt hans vekt og gått på den om morgenen på lørdag og DA VAR JEG 91. IDAG  MORGES 96!

Vil bare gråte, følte meg så stolt over at jeg hadde gått ned 5 kilo og nå er de kommet på kroppen min igjen pga EN JÆVLA BURSDAG!

Anonymkode: 20e52...810

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er mest sannsynlig vannvekt. Gå tilbake til normale rutiner så vil du se at de 4.8 kiloene renner fort av igjen. 

• Liker 10
Skrevet

Salt og karbohydrater binder vann, det går over.

FIRE kakestykker? :sjokkert: 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
34 minutter siden, mikrobe skrev:

Ja 4 KAKESTYKKER!

• Liker 3
Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja 4 KAKESTYKKER!

Jaja. Får håpe de var gode i det minste. Neste gang får du drøye med å gå på vekta til du har spist normalt noen dager, så slipper du miste motivasjonen. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Slapp av...Du har ikke lagt på deg 5 kg på en dag. Da skulle du ha spist litt flere burgere...

Anonymkode: 10436...f99

• Liker 1
Skrevet
5 timer siden, mikrobe skrev:

Det er vel ikke SINNSYKT med fire kakestykker når man skeier ut? Skjønner at man holder seg til ett dersom man er streng, men TS sier hun skeiet ut, og da er ikke 4 kakestykker så mye? Jeg må 60kg kan fint spise fire kakestykker på rappen! Ikke noe problem :fnise:

• Liker 14
AnonymBruker
Skrevet

Kroppen din består av mer enn bare fett, og du har ikke lagt på deg fem kilo i fett (eller muskler) på så kort tid og med så få kalorier.

Anonymkode: 32239...36e

AnonymBruker
Skrevet

Det er nok vannvekt pga alt saltet og karbohydratene du har fått i deg. 

Gi det noen dager igjen med normalt kosthold så skal du se at vekta viser noen kilo mindre. 

Anonymkode: 2dead...cb0

AnonymBruker
Skrevet

Salt og karbohydrater binder vann. Siden du spiste ganske mye mat har du også veldig mye innhold i tarmen din. 

Anonymkode: 93d77...4b5

Skrevet

Kroppsvekten varierer omtrent en kilo i løpet av en dag. 

Om morgenen etter å ha vært på do er man ofte lettest. Så øker jo vekta når man spiser og drikker. 

Dobesøk og generell aktivitet reduserer vekta. 

Så om man har en uregelmessig dag med mye mat, lite aktivitet og dobesøk må jo vekta øke. Men det meste er i tarmene og resten er stort sett vann. 

Hadde forstoppelse en gang og la på meg over 1 kilo i døgnet. Men deretter rant kiloene bokstavelig talt bort :P

• Liker 1
Skrevet

Tråden er ryddet for persondebatt og svar til dette samt en stygg avsporing.

sofie777, mod

Skrevet
På 8.5.2017 den 0.31, Vackra skrev:

Det er vel ikke SINNSYKT med fire kakestykker når man skeier ut? Skjønner at man holder seg til ett dersom man er streng, men TS sier hun skeiet ut, og da er ikke 4 kakestykker så mye? Jeg må 60kg kan fint spise fire kakestykker på rappen! Ikke noe problem :fnise:

I min bok er hamburger + pf utskeiing, og fire kakestykker er minst to for mye. Men det kommer vel an på hva slags kake det var, og ikke minst hvor store stykkene var. Én cupcake a la 2017 tilsvarer jo fire muffins a la 1993, sånn apropos perspektiv. :) 

Gjest BlandaDrops
Skrevet
På ‎07‎.‎05‎.‎2017 den 18.49, Mayoo skrev:

Det er mest sannsynlig vannvekt. Gå tilbake til normale rutiner så vil du se at de 4.8 kiloene renner fort av igjen. 

^Dette^

Gjest BlandaDrops
Skrevet

Det er jo 7000 Kcal i en Kg (Nei ikke kvinneguiden, :fnise: ) så 5 kg over natta betyr at du (dersom det skulle være kroppsfett) må ha spist 35 000 !!! Kcals mer enn du forbrant i går.

Rekorden på inntatte kalorier på et døgn er det en Amerikaner som har og den er på i overkant av 15 000, Så JA typen din har 100 % rett når han blåser av påstanden din i hvert fall hva fett angår.

Det er som @Mayoo sier vannretasjon :)

AnonymBruker
Skrevet

Det er heller ikke fysisk mulig å legge på seg 5 kg fett på så kort tid. Kroppen klarer det rett og slett ikke. 

Anonymkode: 93d77...4b5

Skrevet
På 11.5.2017 den 20.45, mikrobe skrev:

I min bok er hamburger + pf utskeiing, og fire kakestykker er minst to for mye. Men det kommer vel an på hva slags kake det var, og ikke minst hvor store stykkene var. Én cupcake a la 2017 tilsvarer jo fire muffins a la 1993, sånn apropos perspektiv. :) 

Enig i at det er en utskeielse, men "minst to for mye", og "FIRE KAKESTYKKER" syntes jeg er litt overdrivelse. TS har ikke sagt hun er overrasket over vektoppgang fordi hun har spist sunt. Ingen sier det ikke er utskeielse. Men hamburger, pommes frites og fire kakestykker er ikke reality-serie-sinnsykt. Ikke noe problem å få i seg det på en kveld! 

Men perspektivet ditt er jeg enig i :) Klart lettere å få i seg fire små muffins enn fire store cupcakes. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...