AnonymBruker Skrevet 7. mai 2017 #2 Skrevet 7. mai 2017 Hva ser du egentlig der, om du fjerner all info de forteller deg? Anonymkode: 4748b...7ca
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2017 #3 Skrevet 7. mai 2017 Man kan faktisk lese mye av oppførsel, kroppspråk, reaksjoner osv fra dyret uten å kommunisere telepatisk. Fra denne synlige informasjonen kan man gjette seg frem til mye informasjon uten å bli fortalt det. Du kan for eks se bilde av en hjemløs katt vs en som har vært tam. Den hjemløse katten har alltid et mer rufsete og "vilt" utseende. På samme måte kan man se på en katt om den sannynligvis er sky, snill, aggressiv osv. Jeg viste samboeren min et bilde av en hund til omplassering på finn en gang og spurte han hva han trodde om hunden. Han gjettet seg frem til at hunden var usikker og at det så ut som om den kunne bite når som helst. Jeg viste han teksten etterpå der det stod at hunden hadde bitt og var usikker. Dette er informasjon man kan se på dyr, om man vet hva man skal se etter Anonymkode: 6ca98...37b
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2017 #4 Skrevet 7. mai 2017 Jeg tror kanskje dere misset å se videoen. De som driver dette senteret der leoparden bor var skeptiske i utgangspunktet, men har nå gått kurs og kommuniserer med dyrene sine. Anna kunne heller ikke vite om de to (leopard)barna som bodde rett ved siden av han på det stedet han ble reddet fra. Anonymkode: bd721...7b9
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2017 #5 Skrevet 7. mai 2017 Nei det ser du ikke. Du blir fortalt at det er sannheten. Du finner det ikke litt merkelig at det bare er nærbilder på filmen og ingen bilder som viser interaksjon mellom partene? For alt du vet er ikke den sorte på det stedet engang. Anonymkode: 4748b...7ca
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2017 #6 Skrevet 7. mai 2017 39 minutter siden, AnonymBruker skrev: Nei det ser du ikke. Du blir fortalt at det er sannheten. Du finner det ikke litt merkelig at det bare er nærbilder på filmen og ingen bilder som viser interaksjon mellom partene? For alt du vet er ikke den sorte på det stedet engang. Anonymkode: 4748b...7ca De som har laget dokumentaren som dette klippet er fra er skeptiske i utgangspunktet. Den er ikke laget av dyrekommunikatøren selv. En billig løsning å si at dokumentaren er bløff. Filmen er laget av Swati Thiyagarajan som er en av Indias fremste miljø- og dyrevern-journalister http://www.exploringconsciousness.org.za/siteworkspace/Swati bio profile.pdf og Craig og Damon Foster som er anerkjent som noen av de fremste dokumentarfilmmakerne i Sør-Afrika http://www.senseafrica.com Så da må man gå ut fra at alle de bløffer da, i tillegg til dyrekommunikatøren, og alle innehaverne av de "animal sanctuarys" som de besøker (vet ikke hva det heter på norsk). De går altså alle sammen sammen for å prdusere en bløff-dokumentar, det er argumentet ditt Anonymkode: bd721...7b9
AnonymBruker Skrevet 8. mai 2017 #7 Skrevet 8. mai 2017 Jeg så denne i går via Facebook. Og som katte-elsker (små, store, alle), smeltet jeg fort for det vakre dyret. Men så begynte det å skurre ganske fort. Det gjaldt navnet. Hvordan kan et dyr ha noen noen forutsetning for å vite at navnet deres er knyttet til djevel (en 100% menneskeskapt religion)? Det henger bare ikke sammen. Resten av videoen hadde jeg nok "kjøpt", og trodd på. I svake øyeblikk. Fordi jeg elsker dyr - og spesielt alle kattedyr. Men dette med navnet fikk jeg ikke til å stemme...... Jeg kommuniserer med mine dyr. Og de kommuniserer med meg. Stort sett forstår vi hverandre. Og noen ganger er det nesten "overjordisk" kommunikasjon som er vanskelig å forstå med vanlige vitenskapelige begreper. Eksempel: Jeg skulle flytte for 2 år siden. Langt. Kattene måtte plasseres hjemme hos familie, slik at jeg kunne komme for å hilse på. Men sannsynligvis kommer kattene aldri tilbake for å leve bare med meg. Eldstepusen min har alltid lagt i sengen min om natta, og bare ved fotenden, eller bak ryggen min. Når flyttebeslutningen var tatt, forandret hun helt sengevaner. Hun ville sove på puten min, tett inntil ansiktet mitt. Og holdt poten over ansiktet mitt. Prøvde jeg å røre meg, holdt hun meg fast med pote sin. Så vi sov ansikt til ansikt i 2 måneder. Og i de 5 årene vi har sovet sammen tidligere, har hun alltid holdt seg ved bena mine. Så hun visste noe. Skjønte noe. Helt frem til jeg fant frem buret og plasserte henne i "fosterhjemmet", klamret hun seg til ansiktet mitt hver natt. Med poten over ansiktet mitt, for liksom å holde meg fast. Vakker video. Utrolig vakker pus. Men at et dyr/kattedyr skal ha noen som helst formening om hva djevel er? Bare nei. Anonymkode: c32f0...090 2
AnonymBruker Skrevet 8. mai 2017 #8 Skrevet 8. mai 2017 11 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg så denne i går via Facebook. Og som katte-elsker (små, store, alle), smeltet jeg fort for det vakre dyret. Men så begynte det å skurre ganske fort. Det gjaldt navnet. Hvordan kan et dyr ha noen noen forutsetning for å vite at navnet deres er knyttet til djevel (en 100% menneskeskapt religion)? Det henger bare ikke sammen. Resten av videoen hadde jeg nok "kjøpt", og trodd på. I svake øyeblikk. Fordi jeg elsker dyr - og spesielt alle kattedyr. Men dette med navnet fikk jeg ikke til å stemme...... Jeg kommuniserer med mine dyr. Og de kommuniserer med meg. Stort sett forstår vi hverandre. Og noen ganger er det nesten "overjordisk" kommunikasjon som er vanskelig å forstå med vanlige vitenskapelige begreper. Eksempel: Jeg skulle flytte for 2 år siden. Langt. Kattene måtte plasseres hjemme hos familie, slik at jeg kunne komme for å hilse på. Men sannsynligvis kommer kattene aldri tilbake for å leve bare med meg. Eldstepusen min har alltid lagt i sengen min om natta, og bare ved fotenden, eller bak ryggen min. Når flyttebeslutningen var tatt, forandret hun helt sengevaner. Hun ville sove på puten min, tett inntil ansiktet mitt. Og holdt poten over ansiktet mitt. Prøvde jeg å røre meg, holdt hun meg fast med pote sin. Så vi sov ansikt til ansikt i 2 måneder. Og i de 5 årene vi har sovet sammen tidligere, har hun alltid holdt seg ved bena mine. Så hun visste noe. Skjønte noe. Helt frem til jeg fant frem buret og plasserte henne i "fosterhjemmet", klamret hun seg til ansiktet mitt hver natt. Med poten over ansiktet mitt, for liksom å holde meg fast. Vakker video. Utrolig vakker pus. Men at et dyr/kattedyr skal ha noen som helst formening om hva djevel er? Bare nei. Anonymkode: c32f0...090 Se resten av filmen du. Noen andre vil helt klart avvise det du fortalte om katten din som "tilfeldigheter" fordi de aldri har opplevd det selv.... Det er ikke nødvendigvis det at dyret har noe begrep om hva en djevel er, det trenger de ikke. Men likevel plukker de opp følelser fra det vi tenker. Du tenkte på å plassere kattene hos familie, og dette plukket de opp, pga hva du følte om det. Når de kalte denne leoparden Diablo så hadde de selv en oppfatning av hva en djevel er, og denne følelsen ble overført til dyret. Man kan ikke akkurat si at man overfører postive følelser når man kaller noen en djevel eller en drittsekk, uansett om det er et navn eller noe man sier i sinne. Det var nok disse følelsene leoparden fornemmet, og ville ikke ha dette "kastet" mot seg hver gang man sa navnet hans. Når man i tillegg tenker på at han hadde angrepet han som eide han, så hadde nok denne mannen endel negative følelser for katten i utgangspunket, så det å legge til et slikt navn ville ikke hjelpe. Spirit er så mye bedre, da det gir også mennesket positive assosiasjoner når han sier navnet, og dette fanger katten opp. Anonymkode: bd721...7b9
AnonymBruker Skrevet 12. mai 2017 #9 Skrevet 12. mai 2017 Samantha Khury kommuniserer med en elefant som hun angivelig kun skal ha sett et bilde av. Hun forteller om detaljerte hendelser i elefantens liv, og også hvordan det føltes: Anonymkode: bd721...7b9
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå