Gjest mimoe Skrevet 7. mai 2017 #1 Skrevet 7. mai 2017 Nå er det jo nye regler for pass, må ha dette til barna for å kunne reise til Sverige og Danmark, ettersom jeg forstår. Men hva om den andre foreldren nekter å skrive under fullmakt? Hva gjør en da??? Og hvem betaler passet, den med hovedomsorg som er bidragsmottaker, den som skal bruke passet, eller er det en utgift det deles på? Og hvem skal oppbevare passet til vanlig? Den med hovedomsorg eller den som bestiller? Her er vi på begge sider, både barn med hovedomsorg for og samværsbarn. Høyt konfliktnivå på begge sider...
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2017 #2 Skrevet 7. mai 2017 Vi var i Danmark for få dager siden og ingen sjekket pass. Fatter ikke hva vi skulle med det. Her er det jeg, med hovedomsorgen, som betaler og oppbevarer. Tenker det er naturlig. Anonymkode: 796d5...49e
Mousj Skrevet 7. mai 2017 #3 Skrevet 7. mai 2017 Jeg ville bare tatt ansvar og skaffet det,og ja,den andre må fylle ut fullmakt og sende med eget pass.terrorballansen endrer seg hele tiden, pass bør vi alle ha på stell
Gjest mimoe Skrevet 7. mai 2017 #4 Skrevet 7. mai 2017 Problemet her er at den andre nekter å skrive under, bare for å være vanskelig...
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2017 #5 Skrevet 7. mai 2017 En venninne kontaktet politiet og de kjørte til eksen og fikk han til å skrive under. Anonymkode: 7fc0a...500 1
Gjest mimoe Skrevet 7. mai 2017 #6 Skrevet 7. mai 2017 Ok, må kanskje prøve det om ikke det løser seg... Mye styr for en danmarkstur 😀
stan Skrevet 7. mai 2017 #7 Skrevet 7. mai 2017 Hvis den ene ikke skriver under vil politiet ta kontakt. Formelt må man da kreve utreiseforbud. Hvis det ikke er noen grunn for dette vil politiet kunne utstede pass allikevel. Men man skal passe seg. Min eks mistet foreldreansvaret mye på grunn av forsøk på blokkering av pass. 1
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2017 #8 Skrevet 7. mai 2017 20 minutter siden, mimoe skrev: Ok, må kanskje prøve det om ikke det løser seg... Mye styr for en danmarkstur 😀 Mindreårige trenger ikke pass til Danmark når de er i følge med foreldre. Anonymkode: e0691...0a5
Gjest mimoe Skrevet 7. mai 2017 #9 Skrevet 7. mai 2017 10 minutter siden, AnonymBruker skrev: Mindreårige trenger ikke pass til Danmark når de er i følge med foreldre. Anonymkode: e0691...0a5 Ok, så om vi voksne har pass, er det ok? Selv etter nye, innskjerpa regler? Hadde vært bra 😀
AnonymBruker Skrevet 8. mai 2017 #10 Skrevet 8. mai 2017 Vi var nettopp i Danmark og hadde ikke pass. Hadde med fødselsattestene i tilfelle. Politet sa det skulle gå bra (vi var sent ute med å bestille pass og hadde ikke fått det i posten da vi reiste). Barna er 3 og 5 år. Ble ikke spurt etter pass verken ene eller andre veien. Anonymkode: 1d027...5f1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå