Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest Linaria
Skrevet

Noen som har erfaring med å søke master i utlandet med norsk bachelorgrad?
Jeg har fått conditional offer fra et bra universitet i Storbritannia, og trenger B i snitt for å komme inn. Den eneste karakteren som trekker snittet mitt en del ned er exphil. I Norge teller jo ikke exphil når man søker på master, men jeg regner med at de ikke gjør forskjell på fagene når man søker master i utlandet, da de selvfølgelig ikke har samme forhold til systemet i Norge og derfor vil regne alle karakterene på vitnemålet? Og exphilkarakteren må være på vitnemålet som sendes til universitetet i utlandet? 

Det er ikke helt krise da jeg ligger på over B i snitt selv med exphil, men det hadde vært greit å kunne slappe av litt mer i forhold til de siste fagene jeg tar dette semesteret. 

Videoannonse
Annonse
Skrevet

De pleier å beregne motivasjonsbrev og akademisk referanse mer enn karakterer i Storbritannia? Men siden du har så høyt snitt så virker det som det skal gå bra :) Har selv tatt master på Malta, der vurderer de inntak likt som i Storbritannia og jeg hadde bare ett snitt på C fra min norske bachelor. Men det er klart forskjell på skoler og popularitet, det er ikke så mange utenlandske studenter som velger å studere på Malta feks..

Gjest Linaria
Skrevet
19 timer siden, Sapree skrev:

De pleier å beregne motivasjonsbrev og akademisk referanse mer enn karakterer i Storbritannia? Men siden du har så høyt snitt så virker det som det skal gå bra :) Har selv tatt master på Malta, der vurderer de inntak likt som i Storbritannia og jeg hadde bare ett snitt på C fra min norske bachelor. Men det er klart forskjell på skoler og popularitet, det er ikke så mange utenlandske studenter som velger å studere på Malta feks..

Ja, men jeg har alt fått conditional offer på bakgrunn av motivasjonsbrev og referanse. Kravet er B eller bedre i snitt + minst 7.0 på IELTS som jeg tar i sommer. Det hadde uansett vært greit å vite nøyaktig hva som teller... uff, jeg burde vel bare ringe og spørre, men de har sikkert ikke en gang hørt om exphil eller hvordan en bachelorgrad er satt sammen i Norge :P

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...