Gå til innhold

Ensidig kosthold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei

Jeg er redd for at kostholdet mitt er for "ensidig". Det er ikke slik at jeg spiser det samme HVER dag, men jeg har noen "vanlige" måltider som jeg varierer mellom. Havregrøt til frokost og brødskiver til lunsj har jeg nesten hver dag. Varierer topping på havregrøten og har 3-4 pålegg jeg bytter mellom. Middag går det i potet, ris eller pasta+proteinkilde+brokkoli,salat,gulrot (de "vanlige") kveldsmat er som oftest kornblanding eller yoghurt og frukt eller brødskiver. Jeg er ikke "lei" av å spise dette, og syns alt smaker like godt:)

Har en ganske hektisk hverdag med skole og trening og jeg er ikke spesielt glad i å lage mat..

Anonymkode: f47cb...cd8

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg vil si det er enklere å få i seg den næringen man trenger enn folk innbiller seg. Kanskje med unntak av dersom du trener ganske mye. Jeg var syk i flere år og spiste så lite at jeg ble undervektig. Jeg spiste veldig ensidig og vegansk i tillegg. Fikk aldri mangler...

Anonymkode: e65bd...7c9

Skrevet

Eneste jeg kan se mangler er fisk/omega 3, resten er jo veldig bra. Kostholdet mitt er mye likt med unntak av ris/pasta, men jeg tar både tran og egne omega 3 kapsler. Lager meg en bær/proteinpulver-smoothie til kvelden hvis jeg har trent mye.

Du kan kanskje også variere litt med ulike eggretter, å piske sammen en omelett er jo gjort på noen minutter, og her kan du variere mye med smak og innhold.

Skrevet

Det du beskriver er ikke det som forstås med ensidig kosthold. Det er ikke nødvendig med fancy retter med utenlandskklingende navn. Alle har uansett sine favoritter som de veksler mellom. Det går helt fint.

AnonymBruker
Skrevet

Tusen takk for svar alle sammen! Jeg glemte å nevne at jeg tar tran i tillegg:))

Anonymkode: f47cb...cd8

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...