AnonymBruker Skrevet 7. mai 2017 #1 Skrevet 7. mai 2017 Hei. Hvis man har man er hos legen og får lønn for det, regnes dette legebesøket da som sykefravær? Anonymkode: a6f44...18e
stan Skrevet 7. mai 2017 #2 Skrevet 7. mai 2017 Du mener om du har en legetime i arbeidstiden? Da regnes det vel heller som velferdspermisjon.
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2017 #3 Skrevet 7. mai 2017 Akkurat nå, stan skrev: Du mener om du har en legetime i arbeidstiden? Da regnes det vel heller som velferdspermisjon. ja, det er det jeg mener ja. Anonymkode: a6f44...18e
stan Skrevet 7. mai 2017 #4 Skrevet 7. mai 2017 7 minutter siden, AnonymBruker skrev: ja, det er det jeg mener ja. Anonymkode: a6f44...18e Da regnes det ofte som velferdspermisjon. Men slike planlagte besøk bør jo avtales med arbeidsgiver slik at de passer best mulig.
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2017 #5 Skrevet 7. mai 2017 Akkurat nå, stan skrev: Da regnes det ofte som velferdspermisjon. Men slike planlagte besøk bør jo avtales med arbeidsgiver slik at de passer best mulig. Hvor jeg jobber så er jeg ganske sikker på at man får betalt for timer til legen. Sjefen min på jobben sa at jeg måtte gi beskjed om legebesøket i ettertid, skrive dette i et slags datasystem som de har på jobben. Personlig så ønsker jeg ikke at jobben skal betale for at jeg er hos legen, legebesøket er dessuten utenfor arbeidstida hvor man må være på jobb. Kan jeg da droppe å gi beskjed om legebesøket i datasystemet? Er klar over at dette medfører at jeg ikke får lønn for legebesøket. Anonymkode: a6f44...18e
stan Skrevet 7. mai 2017 #6 Skrevet 7. mai 2017 14 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hvor jeg jobber så er jeg ganske sikker på at man får betalt for timer til legen. Sjefen min på jobben sa at jeg måtte gi beskjed om legebesøket i ettertid, skrive dette i et slags datasystem som de har på jobben. Personlig så ønsker jeg ikke at jobben skal betale for at jeg er hos legen, legebesøket er dessuten utenfor arbeidstida hvor man må være på jobb. Kan jeg da droppe å gi beskjed om legebesøket i datasystemet? Er klar over at dette medfører at jeg ikke får lønn for legebesøket. Anonymkode: a6f44...18e Ja, hvis du er på legebesøk på fritiden har jo arbeidsgiver ingenting med det å gjøre. Det samme blir det om det er utenfor kjernetid.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå