Gå til innhold

Slakke sideleddbånd

Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous

Noen som har erfaring med dette?

Har etter nok en kneskade fått beskjed om at selve skaden fra denne gang er leget, men det sideleddbåndene er slakke som følge av en tidligere skade. Hvis dette ikke plager meg skal det ikke gjøres noe med, men det plager meg.... Hva kan legene gjøre med dette da?

Noen her som har erfaring på det området?

Takker på forhånd for svar! :blomst_opp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Ms Chanandler Bong

Ja! Har slakke leddbånd i ankler, knær og hofter.

Min erfaring er at mange leger er uvillige til å gjøre noe med dette før det faktisk oppstår en skade som flg av overtråkk eller lignende. Men smertestillende er det ikke noe problem å få.

Fikk råd fra en fysioterapeut om å trene opp musklene i bena slik at de kunne hjelpe til med å holde leddene på plass, og det hjelper endel på meg. Synes også verkingen i leddene er mindre når jeg trener.

En ortoped fortalte meg at det var mulig å gå inn og stramme opp leddbåndene ved operasjon, men det er mange år siden så jeg husker ikke noe særlig mer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Takk for svar... :blomst_opp:

Det er tydeligvis disse slakke leddbåndene som er grunnen til at jeg skadet kneet igjen. De ga så mye etter at beinendene slo mot hverandre og resulterte i et brudd i nederste delen av lårbeinet. Håper det går an å gjøre noe med, jeg har ikke lyst å kjenne denne type smerter flere ganger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ms Chanandler Bong

Ja det er ikke mye moro når det kjennes som om lårbeinet vil en vei og leggbeinet en annen.

Er endel gode støttebandasjer å få kjøpt på apotekene, kan være greit å ha av og til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...