Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Altså, hvis man har datet i flere uker og har regelmessig sex og overnattinger, men ikke er offisielt sammen enda. Man kan gå utifra at den andre parten ikke har sex med andre? Eller?

Vi bruker ikke kondom, og jeg går på p-piller. Jeg forventer jo at han enten holder seg kun til meg, eller gir beskjed hvis han har sex med andre. Jeg vil jo ikke få kjønnssykdommer! Bør jeg spør han rett ut om han ligger med andre?

Anonymkode: 8ef95...ff3

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Du må spørre han rett ut. Man kan ikke anta noe som helst om noen som helst...

Anonymkode: e018e...495

• Liker 16
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har hatt et FF lignende/dating i 5 mnd, bruker heller ikke kondom. Han hinter fortsatt om jeg har ligget med noen andre hvis jeg for eks har vært ute på byen e.l. Så tror ikke menn går utifra at man er eksklusive hvis man ikke har sagt noe om det, ville i hvertfall dobbelt sjekket. 

Anonymkode: 9a2c1...13d

• Liker 1
Gjest Wait for it
Skrevet

Du sier du ikke vil ha kjønnssykdommer,  men du ligger med en mann du ikke vet om har seg med 10 andre. Virkelig?  Bruk kondom til du har fått avklart hvor dere står. Det er ikke alle kjønnssykdommer du blir kvitt. 

AnonymBruker
Skrevet

TS her. Takk for svar, må nok få avklart dette neste gang vi treffes. Jeg er kanskje litt naiv, men jeg trodde oppegående voksne mennesker som dater ikke ligger rundt med andre mens det pågår - av respekt for den man dater. Men jeg er kanskje litt gammeldags...

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

TS her. Takk for svar, må nok få avklart dette neste gang vi treffes. Jeg er kanskje litt naiv, men jeg trodde oppegående voksne mennesker som dater ikke ligger rundt med andre mens det pågår - av respekt for den man dater. Men jeg er kanskje litt gammeldags...

Du er ikke kanskje naiv. Du er naiv. Du bør slutte å ligge med folk uten kondom når dere ikke er ekslusive.

Anonymkode: 3f782...eef

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Jeg lå med min mann den dagen jeg møtte han, haha. Veldig ulikt meg, 100% edru. Men men var visst rett, gift nå😊 

Anonymkode: c1e6b...1bb

AnonymBruker
Skrevet

Man BURDE kunne forvente det men er desverre mange ulojale og skitne folk der ute så det har blitt en helt naturlig og obligatorisk å avklare ved rett ut spørsmål uten skam flauhet eller filter. 

Forsåvidt er det sånt du burde avklart FØR dere begynte å droppe kondomen, kjønnsykdommer sprer seg som ild i tørt gress og kan følge deg resten av livet, i værstefall kan man dø av kjønnssykdommer i dag. Og det holder ikke å bare spørre om han ligger med andre for det kan han alltid lyve om, men påpeke at det er viktig å vite med tanke på kjønnsykdommer og kondombruk. 

Er han en seriøs og voksen mann burde han avklart med deg om du brukte prevensjon også og ikke bare ta det for gitt. Dere er uforsiktige begge to! 

Anonymkode: 48d4e...144

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har hatt et FF lignende/dating i 5 mnd, bruker heller ikke kondom. Han hinter fortsatt om jeg har ligget med noen andre hvis jeg for eks har vært ute på byen e.l. Så tror ikke menn går utifra at man er eksklusive hvis man ikke har sagt noe om det, ville i hvertfall dobbelt sjekket. 

Anonymkode: 9a2c1...13d

Kan skrive under på at menn Hvertfall Ikke! er eksklusive med mindre man har avklart og avtalt det ! 

AnonymBruker
Skrevet
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Tja....Som kvinne har jeg sex med hvem jeg vil frem til vi viser følelser, eller har praten om "oss".

Sp lenge det er grunn til å mistenke at han ville ligget med andre, så gjøre jeg det også. Mye fordi jeg vil helgerdere meg følelsesmessig. Det er nok mye selvforsvar i det fra min side.

Anonymkode: 7feb2...281

AnonymBruker
Skrevet
På 7.5.2017 den 21.52, AnonymBruker skrev:

Man BURDE kunne forvente det men er desverre mange ulojale og skitne folk der ute så det har blitt en helt naturlig og obligatorisk å avklare ved rett ut spørsmål uten skam flauhet eller filter. 

Forsåvidt er det sånt du burde avklart FØR dere begynte å droppe kondomen, kjønnsykdommer sprer seg som ild i tørt gress og kan følge deg resten av livet, i værstefall kan man dø av kjønnssykdommer i dag. Og det holder ikke å bare spørre om han ligger med andre for det kan han alltid lyve om, men påpeke at det er viktig å vite med tanke på kjønnsykdommer og kondombruk. 

Er han en seriøs og voksen mann burde han avklart med deg om du brukte prevensjon også og ikke bare ta det for gitt. Dere er uforsiktige begge to! 

TS her. Første gang vi skulle ha sex spurte jeg han om han hadde testet seg. Han svarte ja. Han spurte om vi skulle bruke kondom - jeg sa at det var opp til han, men at jeg gikk på p-piller og hadde nylig testet meg.

Så vi er ikke SÅ uforsiktige. Jeg er helt nazi på å ta pilla, så jeg er ikke redd for graviditet. Han har også forsikret seg i ettertid om jeg tar den regelmessig.

Jeg er litt old school, så om han sier at han ligger med andre nå så vil jeg bli veldig skuffa. Antageligvis en dealbreaker for meg. Hadde han hatt følelser for meg så hadde han vel ikke hatt interesse av å ligge med andre? Vi har datet et par ganger i uka i over to måneder.

Har ikke hatt anledning til å spørre han enda, men vi skal treffes snart.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har ennå ikke ligget med min, enda vi har datet i snart 2 år. Men vi er begge med på det :) 

Anonymkode: 9014a...391

AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har ennå ikke ligget med min, enda vi har datet i snart 2 år. Men vi er begge med på det :) 

Anonymkode: 9014a...391

Datet i 2 år, og i tillegg ikke ligget sammen? Høres bare nitrist ut.

Uansett, til TS: du kan absolutt ikke forvente at han ikke ligger med andre, uten å ha snakket ordentlig om det. Jeg er enig med deg om at det er mest naturlig å holde seg til én om gangen - jeg synes også det er god "skikk og bruk", men det er veldig ulike meninger om temaet. Jeg kjenner personlig flere hyggelige oppegående menn som ikke sier nei takk til en ONS på byen, selv om de er i bli kjent-fasen med en annen dame. Noen setter grensa veldig strengt ved forhold - før den rammen er etablert, så er de fri til å gjøre det de vil. Så du må nesten snakke åpent med fyren din, og ikke være redd for å sette noen grenser. Det er helt OK å "kreve" eksklusivitet når man har kjent hverandre en stund og vært intime sammen (eller alternativt avslutte datingen og gå videre).

Anonymkode: bbbaf...c0c

Skrevet
På 7.5.2017 den 21.54, AnonymBruker skrev:

Kan skrive under på at menn Hvertfall Ikke! er eksklusive med mindre man har avklart og avtalt det ! 

Dette gjelder kvinner også. Man er fri til å ligge med hvem man vil dersom man ikke har hatt "praten" om at man er eksklusiv. 

AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, ValarMorghulis skrev:

Dette gjelder kvinner også. Man er fri til å ligge med hvem man vil dersom man ikke har hatt "praten" om at man er eksklusiv. 

Ikke enig hadde dumpet personen om de hadde ligget med noen andre når vi hadde kommet over 3dater Selvom vi ikke,hadde sex. Det sier mye om hvor seriøs personen er 

Anonymkode: afc0d...6a6

• Liker 3
Skrevet

Er det seriøst normalt å diskutere om man skal slutte å knulle andre? Høres helt korka ut. Som hun over sa så virker det ikke som om man er veldig interessert i å investere i forholdet til en person om man absolutt skal knulle på flest mulig andre folk.

Hadde jeg datet en jente så ville jeg se denne eksklusiviteten som implisitt fra første date, og frem til datingen eventuelt stoppet. Men det er nå meg. Om hun skulle drive på med andre i tillegg, ville jeg funnet en annen jente som var mer interessert i meg.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...