AnonymBruker Skrevet 7. mai 2017 #1 Skrevet 7. mai 2017 For en stund siden så ble jeg dessverre tvunget til å være med noen jeg ikke kjenner. Siden de bodde like ved meg så satt disse menneskene hver dag og plagde meg på alle slags måter. De kunne rope ting etter meg å si: Stå rettere, rett deg opp i ryggen for en holdning du har mens de dyttet til meg, de kom hele tiden og bommet penger og røyk. Og sånn holdt de på i mens de rakket ned på alt og alle. Samtidig satt noen av de på pubene og bøtta innpå med øl og der sto man som en hund mtp hvordan de behandlet folk for at disse skulle la folk være i fred. En annen jeg kjenner kom pga oppførselen deres og det samme sa de til henne. Ord som: Se på deg a i et hånlig tonefall, rett deg opp i ryggen, samt mye annet oftest sagt i et hånlig tonefall. Jeg flyttet pga oppførselen deres. Det gikk ikke en dag uten at de holdt på sånn. Og sånt finner jeg meg ikke i. Jeg har aldri opplevd lignende. Skal jeg gå bort til noen jeg ikke kjenner å be de stå og gå på en spesiell måte? Skal jeg stille meg på verandaen til folk og be om ting og sånt hver eneste dag i mens jeg skriker ut til folk uten grunn å slippe unna med det? Ville dere ment det var greit? Og hvorfor blir noen mennesker behandlet sånn? Anonymkode: b5619...535
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2017 #2 Skrevet 7. mai 2017 Bare for å gjøre ferdig historien så står til slutt ei og knipser til og mot meg altså og kommanderer meg rundt. Knipser til/etter folk. Jeg ble helt matt. Anonymkode: b5619...535
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2017 #3 Skrevet 7. mai 2017 Hvem tvinger folk til å være sammen? Jeg har en på 4, og jeg tvinger ikke han til å være med venner om de er ufine med han. Og han er 4....Antar at dere er voksne? Anonymkode: c3564...29c 1
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2017 #4 Skrevet 7. mai 2017 14 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hvem tvinger folk til å være sammen? Jeg har en på 4, og jeg tvinger ikke han til å være med venner om de er ufine med han. Og han er 4....Antar at dere er voksne? Anonymkode: c3564...29c Ingen. Omstendighetene gjorde det sånn. Det var mitt forrige bosted og der bodde folk veldig tett. Ja. De er voksne. Syntes du dette var en hyggelig oppførsel? Ville du funnet deg i å bli plukket på på den måten av voksne tilsynelatende folk? En dag måtte jeg stoppe midt i veien og svare på hvorfor jeg ville gå i ytterjakke når det var så varmt for han. Jeg måtte stå å svare LENGE. Fordi jeg sykler og da blåser det. Da blir jeg kald. Dette gjentok han annenhver dag. De presset jo seg på da. De bare gikk på verandaen selvom det er privat eiendom. De spurte aldri så sånn sett ble man tvunget til å omgåes dem. Anonymkode: b5619...535
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2017 #5 Skrevet 7. mai 2017 1 time siden, AnonymBruker skrev: For en stund siden så ble jeg dessverre tvunget til å være med noen jeg ikke kjenner. Siden de bodde like ved meg så satt disse menneskene hver dag og plagde meg på alle slags måter. De kunne rope ting etter meg å si: Stå rettere, rett deg opp i ryggen for en holdning du har mens de dyttet til meg, de kom hele tiden og bommet penger og røyk. Og sånn holdt de på i mens de rakket ned på alt og alle. Samtidig satt noen av de på pubene og bøtta innpå med øl og der sto man som en hund mtp hvordan de behandlet folk for at disse skulle la folk være i fred. En annen jeg kjenner kom pga oppførselen deres og det samme sa de til henne. Ord som: Se på deg a i et hånlig tonefall, rett deg opp i ryggen, samt mye annet oftest sagt i et hånlig tonefall. Jeg flyttet pga oppførselen deres. Det gikk ikke en dag uten at de holdt på sånn. Og sånt finner jeg meg ikke i. Jeg har aldri opplevd lignende. Skal jeg gå bort til noen jeg ikke kjenner å be de stå og gå på en spesiell måte? Skal jeg stille meg på verandaen til folk og be om ting og sånt hver eneste dag i mens jeg skriker ut til folk uten grunn å slippe unna med det? Ville dere ment det var greit? Og hvorfor blir noen mennesker behandlet sånn? Anonymkode: b5619...535 Dette er dessverre ikke spesielt uvanlig i miljøer der det drikkes mye/taes narkotika og generelt leves på andre siden av normalen. Eneste svaret er at en skal holde seg unna sånne, ringe politiet om de er aktivt tilstede i et nabolag og gå en annen gate eller bytte side av gaten dersom man må gå forbi dem på veien. Hva enn du gjør: ikke provoser dem eller kom innenfor gripeavstand. Altfor mange er på politiets rødliste og du bør derfor holde avstand og være klar til å løpe om du virkelig MÅ gå forbi. Dette er farlige folk. Dersom en hel bygd/nabolag er infisert så er svaret å flytte. Da har lokale myndigheter resignert og folk flest må rømme området. Forstår det sånn at det ennå finnes flere lokale bygder som burde vært gått gjennom og røsket opp i. Anonymkode: be22c...5d2 1
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2017 #6 Skrevet 7. mai 2017 12 minutter siden, AnonymBruker skrev: Dette er dessverre ikke spesielt uvanlig i miljøer der det drikkes mye/taes narkotika og generelt leves på andre siden av normalen. Eneste svaret er at en skal holde seg unna sånne, ringe politiet om de er aktivt tilstede i et nabolag og gå en annen gate eller bytte side av gaten dersom man må gå forbi dem på veien. Hva enn du gjør: ikke provoser dem eller kom innenfor gripeavstand. Altfor mange er på politiets rødliste og du bør derfor holde avstand og være klar til å løpe om du virkelig MÅ gå forbi. Dette er farlige folk. Dersom en hel bygd/nabolag er infisert så er svaret å flytte. Da har lokale myndigheter resignert og folk flest må rømme området. Forstår det sånn at det ennå finnes flere lokale bygder som burde vært gått gjennom og røsket opp i. Anonymkode: be22c...5d2 Det er et ganske bra område og jeg tror ikke alt kan skyldes det. Men det kan skje på de beste steder. Når an står rett opp og ned på en veranda så er det grenser foe hvor provoserende man kan være. I mitt eget hjem på min egen veranda så gjør jeg som jeg vil og må få være den jeg er. Å klage på ei jakke som han slipper å gå i blir for dumt. Skal jeg stelle meg på verandaen hans og klage på t-skjorten hans da? Skal jeg stelle meg på hennes veranda å be henne sitte på en måte som er tilfredsstillende for mine øyne i mens jeg ber henne rette seg opp i ryggen? Nei. For jeg skjønner jo at jeg ikke kan gjøre det (vanlig folkeskikk). Det er en by og alle er ikke sånn men å dytte, å skrike, bomme penger, røyk PG gudene vet hva uten å gjøre noe tilbake sier MYE om dem. Noe så pinlig å leve som sure snyltere på samfunnet - Og ukjente så ingen kan si dem i mot. Kjenner du dem eller siden du vet alt dette om dem? Heldigvis er der flere der som så hvordan de holdt på. Anonymkode: b5619...535
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2017 #7 Skrevet 7. mai 2017 21 minutter siden, AnonymBruker skrev: Da har lokale myndigheter resignert og folk flest må rømme området. Forstår det sånn at det ennå finnes flere lokale bygder som burde vært gått gjennom og røsket opp i. Anonymkode: be22c...5d2 Mulig, men da tipper jeg ikke de orker å være der noe mer heller. De som er oppegående er oppegående nok til å flytte fra det hølet som den byen der er. Anonymkode: b5619...535
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2017 #8 Skrevet 7. mai 2017 40 minutter siden, AnonymBruker skrev: holde avstand og være klar til å løpe om du virkelig MÅ gå forbi. Dette er farlige folk. Anonymkode: be22c...5d2 Altså en mann og en dame samt noen unger bare går på verandaen min. Så det er lettere sagt enn gjort. I ettertid ser jeg at en del bor der for å gjemme seg fra hverdagen. Hun ene sa det rett ut om han ene. "Han er så teit." Og det er han. Anonymkode: b5619...535
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2017 #9 Skrevet 7. mai 2017 Såklart ikke greit. Her burde enhver person sette ned foten og si fra. Både den som blir utsatt for det og folk som bevitner eller overhører det. Desverre er mange unge mer opptatt av å bli likt enn rettferdighet og holder derfor munn. Anonymkode: b17ea...e10
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2017 #10 Skrevet 7. mai 2017 48 minutter siden, AnonymBruker skrev: Såklart ikke greit. Her burde enhver person sette ned foten og si fra. Både den som blir utsatt for det og folk som bevitner eller overhører det. Desverre er mange unge mer opptatt av å bli likt enn rettferdighet og holder derfor munn. Anonymkode: b17ea...e10 Det var heldigvis noen veldig greie folk som gjorde det. Bare så synd at det tok så mye tid og energi pga folk som ikke vil oppføre seg. Jeg er ingen regelrytter men så kul og grei er jeg ikke. Og ikke imot noen som bare står og bommer penger og røyk og tråkker ned verandaen min. For det er kult. Hun ene opplevde det samme men enda verre. Han bommet røyk etter røyk og brukte som unnskyldning at han ville slutte å røyke derfor hadde han lite. Når han en sjelden gang hadde røyk fortet han seg å ta det opp for så å forte seg å legge pakken ned igjen. Gud forby hvis han måtte gi igjen noen sigaretter. Nå var hun veldig gjestfri men til slutt måtte hun servere kaldt vann for å statuere et eksempel at nok er nok. Hun måtte også gjemme seg slik at de ikke rant ned dørene hennes. Snakk om dårlige manerer. Han ene sto og spilte på sin vanskelige og tøffe bakgrunn. For det var så synd på han. Det sto han og brukte i mot folk. Anonymkode: b5619...535
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2017 #11 Skrevet 7. mai 2017 Det var i et boligområde. Flere pakket sakene og flyttet pga disse som tråkket ned verandaene til folk. Anonymkode: b5619...535
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2017 #12 Skrevet 7. mai 2017 Ikke var det lett å si nei heller. For da ble dem sinte. Spesielt han ene. De skrek de og hevet stemmen så det rista på richter-skalaen. Midt i et boligområde med barn og alt. Anonymkode: b5619...535
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå