AnonymBruker Skrevet 7. mai 2017 #1 Skrevet 7. mai 2017 Jeg fikk nylig en ny jobb, som medførte at jeg flyttet. Jobben foregår utendørs. I fjor fikk jeg pollenallergi, følte overhode ikke den var noe kraftig og merket ingen ting så lenge jeg brukte saltvannsløsning noen ganger i uka, og tok allergimedisin. Jeg var heller ikke nøye på å ikke henge klær ute, vaske meg i ansiktet etc.. I år har allergien blitt kraftigere, eller så blir jeg bare mer påvirket av den ettersom jeg jobber ute. Jeg bruker reseptbelagt nesespray medisin, nesespray og øyedråper. Dette holder snufsing og smerter i øynene i sjakk, men jeg er skikkelig tung i hodet, og har egentlig bare vondt i hele meg. I natt har jeg sovet i 13 timer, og har en sånn hang-over følelse. Hadde lyst til å sove lengre, men jeg kan ikke tulle helt med døgnrytmen. Så, hva gjør jeg? Dette er ikke min heltidsjobb, jeg studerer ved siden av. Men i sommer var jo planen å jobbe så mye som mulig. I tillegg har jeg vakter nå i eksamenstiden, men jeg vurderer å takke nei til noen av de, for jeg har ikke sjangs til å studere etter jobb ettersom jeg er så sliten, og jeg har jobbet kjempe hardt dette året med pensum, og vil ikke la all den harde jobbingen ødelegges av noen økter på jobb. Jeg har begynt å søke på noen andre stillinger, men kluet er jo å finne en jobb hvor jeg kan jobbe mye i sommer, men mindre når skolen starter, og aller helst skal jo jobben være relevant for hva jeg studerer. Har jeg noen rettigheter? Anonymkode: 67b47...193
Sirah Skrevet 7. mai 2017 #2 Skrevet 7. mai 2017 Ta medisinene dine, bit tennene sammen og husk at dette er midlertidig. Har pollenallergi selv og det eneste jeg har lyst til for tiden er å ligge i en krøll på sofaen så jeg kjenner følelsen veldig godt. For min del hjalp det MYE å bytte medisiner! Er det Zyrtec du tar? Jeg blir sinnsykt trøtt av dem. 5
debattanten Skrevet 7. mai 2017 #3 Skrevet 7. mai 2017 Aereus er bedre enn Zyrtec for min del. Zyrtec og Cetrezin gjør at jeg vil legge meg ned å sove igjennom hele sommeren. 6
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2017 #4 Skrevet 7. mai 2017 2 minutter siden, debattanten skrev: Aereus er bedre enn Zyrtec for min del. Zyrtec og Cetrezin gjør at jeg vil legge meg ned å sove igjennom hele sommeren. Men det gjelder kun deg. Alle reagerer forskjellig på medisiner. Anonymkode: 65b51...cb4 1
debattanten Skrevet 7. mai 2017 #5 Skrevet 7. mai 2017 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Men det gjelder kun deg. Alle reagerer forskjellig på medisiner. Anonymkode: 65b51...cb4 Var jo derfor jeg sa for min del også da, tufs. Nevnte det bare som et tips. Hva som fungerer bra for meg, kan faktisk fungere bra for andre også. Folk kan ha samme erfaringer vettø! 7
Ayumi Skrevet 7. mai 2017 #6 Skrevet 7. mai 2017 Bruker Aerus, veldig lite bivirkninger. Enig med debattanten, brukte zyrtec og cetrizin i fjor før jeg fikk resept og sov døgnet rundt. Jeg biter som regel tennene sammen, men etter jobbingen i helga kan jeg i forstå hvordan jeg skal klare dette 5-6 dager i uka i sommer. Det er som en kraftig hang-over som ikke tar slutt, og selv om jeg spiser variert og trener, ting som i utgangspunktet gir meg energi, så er jeg helt ødelagt. Har jeg virkelig ingen rettigheter? Jeg har en måneds oppsigelsestid hvor jeg jobber nå. Alternativet er å flytte til foreldrene mine i sommer, men jeg risikerer å ikke få jobbe noe særlig mye, og det er jo det som er hele poenget med sommeren for min egen del, jobbe mye. Dessuten har jeg husleie der jeg bor nå. 2
Sirah Skrevet 7. mai 2017 #7 Skrevet 7. mai 2017 Kjenner følelsen TS, det er skikkelig kjipt Hvilken rettigheter mener du dog at du skal ha? Det er jo du selv som har valgt å ha denne jobben. Enten må du stå i det, eller så må du slutte. Så enkelt er det faktisk 2
EvaLena Skrevet 7. mai 2017 #8 Skrevet 7. mai 2017 Datteren min har prøvd en del allergimedisin. Ente til slutt opp med Telfast og den har hun svært god virkning av, samtidig blir hun ikke av de heller. Kanskje du kan spørre om å få prøve de 😊
Ayumi Skrevet 7. mai 2017 #9 Skrevet 7. mai 2017 Jeg vet ikke faktisk. Noe som gjør at jeg ikke går fryktelig i minus i sommer, stønad i fra NAV eller noe? Jeg vet ikke. Og jeg har jo lyst til å jobbe. Liker jobben min kjempe godt, jobber med verdens beste folk, og trives så godt på jobb. Og jeg er i stand til å jobbe, bare ikke ute. Har snakket med slektninger og venner som plages av pollenallergi, og de sier at det ikke hjelper hvor god allergimedisinen er, de kan fortsatt ikke forestille seg å jobbe ute i sommer. Jeg skal fortsette å søke nye jobber, også får jeg se hva det blir til. Takk for respons
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2017 #10 Skrevet 7. mai 2017 Det er ekstrem spredning nå, så det kan nok bli bedre om et par uker når bjørkepollen ikke har ekstrem spredning. Så jeg synes ikke du skal si opp jobben din enda. Den verste tiden er nå og et par uker fremover før det roer seg masse. Anonymkode: a7f6b...82f 2
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2017 #11 Skrevet 7. mai 2017 9 minutter siden, Ayumi skrev: Jeg vet ikke faktisk. Noe som gjør at jeg ikke går fryktelig i minus i sommer, stønad i fra NAV eller noe? Jeg vet ikke. Og jeg har jo lyst til å jobbe. Liker jobben min kjempe godt, jobber med verdens beste folk, og trives så godt på jobb. Og jeg er i stand til å jobbe, bare ikke ute. Har snakket med slektninger og venner som plages av pollenallergi, og de sier at det ikke hjelper hvor god allergimedisinen er, de kan fortsatt ikke forestille seg å jobbe ute i sommer. Jeg skal fortsette å søke nye jobber, også får jeg se hva det blir til. Takk for respons Du mener du bør få støtte fra NAV fordi du ikke klarer å studere og ha jobben du selv har takket ja til? Altså. Anonymkode: 6114b...c88 2
Cata Skrevet 7. mai 2017 #12 Skrevet 7. mai 2017 Er du allergisk mot bjørk, mot gress eller "mot alt"? Akkurat nå er det bjørka som er mest hissig så det kan være håp om at symptomene roer seg til du skal ut i jobb.
Mariss@68 Skrevet 7. mai 2017 #13 Skrevet 7. mai 2017 Du har etter å ha vært ansatt i fire uker rett på sykepenger. Etter åtte uker kan du bruke egenmelding. Det er rettighetene dine.
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2017 #14 Skrevet 7. mai 2017 Ærlig talt. Du skal ha stønad fra Nav fordi det er så slitsomt å jobbe med POLLENALLERGI?!? Du må pent gå på jobb, ser du. Velkommen til voksenlivet. Slutt å syte, ingen er interessert (kanskje bortsett fra mamma). Anonymkode: fa2e3...1b2 4
Sirah Skrevet 7. mai 2017 #15 Skrevet 7. mai 2017 Jeg vet om flere som har hatt god hjelp av allergisprøyte TS. Kan du ikke snakke med legen din om dette? Jeg har ikke testet den selv. Telfast som noen skriver om her fungerer veldig fint på meg. Den får du kjøpt uten resept slik at du kan teste den. Om det er bjørk du reagerer på så vil heldigvis det værste gi seg snart.
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2017 #16 Skrevet 7. mai 2017 Zyrtec/cetirizin blir jeg veldig trøtt av. Måtte bytte til aerus (tror den heter det🙈) Anonymkode: 5a73d...ed8 1
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2017 #17 Skrevet 7. mai 2017 Mange som tar kortison sprøyte også, har du spurt legen om det? Anonymkode: 5a73d...ed8 1
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2017 #18 Skrevet 7. mai 2017 Nå har jeg hørt det også. Støtte av NAV på grunn av pollenallergi!! Hva er det som feiler folk i dagens samfunn? Herregud... Jeg vet ikke om jeg skal le eller grine!!! Anonymkode: e4b7f...e45 4
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå