Gå til innhold

Tips til vogn man kan jogge med, og når er baby stor nok?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Sitter her i uke 32 og føler meg feit og j...lig. Gleder meg SÅ mye til jeg får bevegd meg igjen (har ryggsmerter og bekkenplager fra H...ete) Noen som har tips til joggevogn? Når er baby stor nok til å være med på en slik tur? Ser jo for meg at det rister litt. Jeg trenger nok også noen uker på å få bekkenet i orden igjen før jeg legger ut på langtur, men jeg virkelig elsker å jogge så jeg vet det kommer til å bli fin trim etterhvert. 

Anonymkode: 5b46e...3b1

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi tenker å kjøoe tfk brukt og bruke den som joggevogn. Den har såpass gode dempere at du skal kunne jogge fra starten av. Du er nok ikke i form til det de første ukene, så når du er klar kan du prøve 😄. Jeg gleder meg også til å kunne jogge 🙈

AnonymBruker
Skrevet
26 minutter siden, Hadena skrev:

Vi tenker å kjøoe tfk brukt og bruke den som joggevogn. Den har såpass gode dempere at du skal kunne jogge fra starten av. Du er nok ikke i form til det de første ukene, så når du er klar kan du prøve 😄. Jeg gleder meg også til å kunne jogge 🙈

Hva er tfk? Du mener at for barnets del kunne man jogget med en gang? Jeg kommer nok ikke til å være klar for drt nei, men det er jo bare å gi det et par uker...

ts

Skrevet

Jeg er 31 uker på vei og gleder meg masse til jeg kan begynne å jogge. Jogging har vært en stor del av livet mitt og jeg savner det.  På løplabbet hadde de en joggevogn til salg, den kostet ca 4000 kr. Jeg synes den var litt dyr skal se om vi finner noe brukt på finn. 

AnonymBruker
Skrevet
18 minutter siden, bettsa skrev:

Jeg er 31 uker på vei og gleder meg masse til jeg kan begynne å jogge. Jogging har vært en stor del av livet mitt og jeg savner det.  På løplabbet hadde de en joggevogn til salg, den kostet ca 4000 kr. Jeg synes den var litt dyr skal se om vi finner noe brukt på finn. 

Takk for tips! Jeg også tripper etter å få jogge! 

AnonymBruker
Skrevet
38 minutter siden, C-girl skrev:

Screenshot_20170507-185010.png

Tusen takk!

ts

AnonymBruker
Skrevet
40 minutter siden, C-girl skrev:

Screenshot_20170507-185010.png

Ser forresten at fette er en sånn sittevogn? Da kan man ikke bruke den før baby er ca 6 mnd. Eller noe da? 

Ts

Skrevet
17 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ser forresten at fette er en sånn sittevogn? Da kan man ikke bruke den før baby er ca 6 mnd. Eller noe da? 

Ts

Enig. Mange av joggevognene er beregnet for sittende barn. I mitt forrige svangerskap jogget jeg når mannen kom hjem fra Jobb. På dagtid ble det powerwalk og trilleturer men drømmen var jo å løpe på dagtid.

AnonymBruker
Skrevet
7 minutter siden, bettsa skrev:

Enig. Mange av joggevognene er beregnet for sittende barn. I mitt forrige svangerskap jogget jeg når mannen kom hjem fra Jobb. På dagtid ble det powerwalk og trilleturer men drømmen var jo å løpe på dagtid.

Ja det er drømmen min også... hmmm.... Vil jo selvsagt ikke gjøre det hvis det er skadelig for baby da...

TS

AnonymBruker
Skrevet

Mener jeg har lest at baby ikke skal jogges med før de er 6 måneder ca. De fleste vogner man kan jogge med har jo bare sittedel. Greit å sjekke med helsestasjonen i hvert fall. ;) Vi har bugaboo runner, og den anbefaler jeg vel bare til de aller iherdigste løperne. Den er nemlig fullstendig uegnet til noe annet enn å jogge med.. Skikkelig pes om man skal en kort tur innom butikken på veien feks. Den er så lang foran og veldig stiv. 

Anonymkode: 2d503...e36

Skrevet

Vi har Mountain Buggy terrain og er veldig fornøyd med den. Bagdelen må kjøpes separat, men med den kan du fint løpe med baby. Jeg løp fra baby var 6 uker. Helsesøster og lege sa det var greit så lenge det ikke ristet for mye, jogger altså mest på fin asfalt. 

IMG_6492.PNG

Skrevet

Jeg løper med Britax Smile 2, har jogget siden babyen var 2 måneder. Det er dritslitsomt å løpe med bagdelen, men treningsøkten blir veldig mye mer effektiv😅

AnonymBruker
Skrevet

Tusen hjertelig takk for alle tips, damer :) 

TS

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...