Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

17 Mai nærmer seg og venner og familie spør hvilke planer folk har. Jeg ønsker å ligge på sofaen i pysjen, spise sjokolade og se på serier. Jeg er enslig, det er fri fra jobben..

Må man virkelig gjøre noe på 17 mai? Vet at mange elsker denne dagen, men jeg synes det bare er stress, ikke er det gøy heller. Bare mas og bråk. 

Hva svarer man til invitasjoner? Og venner og kollegaer spør jo 18 mai hva man gjorde på 17 mai.. Er det virkelig så ille å ligge på sofaen på 17 mai? 

Anonymkode: 483ba...303

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ikke ille i det hele tatt. Gjør akkurat det du vil. 

• Liker 2
Gjest Catalina Culès
Skrevet

Gjør som du vil, det er ingen lov som sier at du må gjør noe på 17 mai.

Gjest Blondie65
Skrevet

Bare vær obs på at "ligge på sofaen i pysjen" ikke er akseptert av en god del folk. Jeg har hatt noen slike selv, og har passet på å si noe ala "jeg hadde en stille og rolig dag" eller "vet du, været var så dårlig at jeg ikke orket å gå ut".

Man MÅ ingenting, men det er vanskelig å få aksept for det. Det gjelder forøvrig både påske og nyttårsaften også.

AnonymBruker
Skrevet

Det er absolutt ikke ille, og mange med deg ønsker å være hjemme eller gjøre noe som ikke innebærer pynting, stress og støy. Du har ingen plikt til å fortelle hva du gjør og ikke, men som Blondie skriver, kan du være litt vag i forklaringene dersom du føler at det er ubehagelig. Blir du invitert et sted, kan du jo si at tusen takk, men du regner med å reise til familien (hvis de ikke bor langt unna). Hvis familien inviterer er det jo greit nok å formidle at du mest av alt trenger å slappe av og unner deg en utradisjonell feiring i år. 

Jeg synes selv at det er kjempedeilig å være hjemme og se på tv og spise godis, fremfor å stresse med pynting og traving i byen. Noen ganger går jeg tur i skogen hvis været er veldig fint. Det er mange som føler det på samme måte.

Anonymkode: 84ec3...7e4

AnonymBruker
Skrevet

Før jeg fikk barn lå jeg på sofaen så på TV og spiste god mat. Nå er det barnetog og is som gjelder og det er til tider stressende. 

Anonymkode: 4219d...e0e

Gjest Cicero
Skrevet

Jeg kan ikke fordra barnetogene, så jeg finner alltid på noe hjemme med mannen. Fikk litt reaksjoner på det i begynnelsen men nå er det ingen som bryr seg lenger. Du trenger jo ikke å gå i detalj om at du ligger på sofaen og ser på serier. :) 

AnonymBruker
Skrevet

Jeg tenkte jeg skulle gjøre det samme. Sove lenge, ligge på sofaen og slappe av. Hvis været er bra så legger jeg meg ute å slapper av. Men så fikk jeg plutselig en invitasjon til champagnefrokost fra veldig uventet hold, så da vurderer jeg det da. 

Anonymkode: b0d30...aa4

Skrevet

Skal jobbe i år, ellers pleier jeg og mannen å gå lang tur på 17.mai. og når folk spør kan jeg si at jeg feiret med å nyte den flotte norske naturen på årets fineste tid. Så, om du går ut en bitteliten tur før du slenger deg på sofaen kan du og si det samme. :tommelsmil: Det er helt akseptabelt! Kunne jeg velge sofa eller jobb i år ville jeg valgt sofa!

AnonymBruker
Skrevet

Jises... det finnes så mange andre dager i året man kan ligge på sofaen å se på serier! Nå får jeg sikkert masse kjeft, men ærlig talt... Det er én gang i året! Dere hater barnetog osv.. Det er jo det fineste med hele 17 mai! 

Anonymkode: 63ca3...780

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
13 timer siden, AnonymBruker skrev:

17 Mai nærmer seg og venner og familie spør hvilke planer folk har. Jeg ønsker å ligge på sofaen i pysjen, spise sjokolade og se på serier. Jeg er enslig, det er fri fra jobben..

Må man virkelig gjøre noe på 17 mai? Vet at mange elsker denne dagen, men jeg synes det bare er stress, ikke er det gøy heller. Bare mas og bråk. 

Hva svarer man til invitasjoner? Og venner og kollegaer spør jo 18 mai hva man gjorde på 17 mai.. Er det virkelig så ille å ligge på sofaen på 17 mai? 

Hva du bruker 17. Mai til er da din egen sak. Noen går i finstasen i byen, andre tar turklærne på og drar til fjells. Og noen gjør nok som du ønsker, ligger på sofaen i pysjen. 

Bruk dagen som du vil, og ikke bry deg om hva andre bruker dagen til. Det er en dag av 365 dager i 2017. 

Anonymkode: 37a68...44f

• Liker 1
Gjest Den Lille Heksa
Skrevet

Jeg kan telle på èn hånd de gangene jeg har gjort noe som har med nasjonaldagen å gjøre på 17. Mai. Har aldri opplevd at det er uakseptert å ikke gjøre noe.

Skrevet

Kjenner noen som drar til hytta og går tur med hundene i stedet, som ikke orker alt maset. Men de har fremdeles gått en tur, det er ikke "lov" å si at man var inne hele dagen. Men du vil bare sjokkere de som synes 17. mai er den aller beste dagen i året da, det klarer man vel å leve med.

AnonymBruker
Skrevet

Det er da ikke uvanlig at folk velger å bruke 17. mai som en vanlig fridag? Jeg kjenner mange som gjør det, og har gjort det mange ganger selv, uten at jeg har opplevd kommentarer på det? 

I år skal vi stå inne og male stue, kjøkken og soverom på 17. mai. Kommentarer fra folk har vært av typen "Kan jeg få være med, så jeg slipper gå i familiebesøk til svigers??"... 

Anonymkode: 0d088...9fb

Skrevet

Jeg skal ha på meg en hvit kjole med 17.mai sløyfe på, og når selskapet er over skal jeg rusle ned i sentrum, kjøpe is og pølse og dra hjem igjen :P

AnonymBruker
Skrevet

Da blir det nok sofa og serier med god samvittighet på 17 mai :)  Bare pynte litt på sannheten overfor andre som spør hva jeg skal/gjorde på 17 mai :fnise:

AnonymBruker
Skrevet

Neida

Jeg har hatt som tradisjon de siste 3 årene å øve til eksamen :) 

Anonymkode: 86968...5b2

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

17. mai er jo mest til for dem som har barn i barneskolealder, det er ikke naturlig for alle å møte opp på en skoleplass der de kanskje ikke kjenner så mange folk i lokalmiljøet og se på fremmede barn i tog. 

For andre er det ganske vanlig å ta en fridag, omtrent som Kr. Himmelfart. Noen er flinke til å finne på champagnefrokoster og egne opplegg, men slikt har aldri jeg blitt invitert til. Har pleid å gjøre noe med venner, men det har vært på kvelden, og jeg synes litt av "stasen" med 17. mai er på dagtid liksom, ikke kjipt party på kveld når man skal på jobb dagen etter...

Anonymkode: 2108c...526

Skrevet
På 7.5.2017 den 10.48, AnonymBruker skrev:

Er helt enig med deg, jeg er i samme situasjon som deg. Alle andre har familie å unger, så gidder ikke styre noe på 17 mai. Er jo deilig å slappe av. Det gjør ingenting å ikke gjøre noe😉

AnonymBruker
Skrevet
På 8.5.2017 den 0.09, AnonymBruker skrev:

Jises... det finnes så mange andre dager i året man kan ligge på sofaen å se på serier! Nå får jeg sikkert masse kjeft, men ærlig talt... Det er én gang i året! Dere hater barnetog osv.. Det er jo det fineste med hele 17 mai! 

Anonymkode: 63ca3...780

Hvorfor er det noe å reagere på egentlig? Blir du støtt av at folk ikke feirer jul også? Dette er ikke ment som kjeft, jeg er bare oppriktig nysgjerrig.

Anonymkode: 90349...b2a

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...