AnonymBruker Skrevet 7. mai 2017 #2 Skrevet 7. mai 2017 Jeg gidder ikke å se en youtube-film, og i hvert fall ikke med den ekle typen der. Kan du ikke skrive hva han (og du) mener? Så kan vi diskutere det. Anonymkode: b3ee7...a2e 1
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2017 #3 Skrevet 7. mai 2017 Gidder ikke? Ekle typen? Det tror jeg nesten at du må i dette tilfellet. Det er over på et par minutter og er ikke smertefullt. Anonymkode: ee6d8...1e2
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2017 #4 Skrevet 7. mai 2017 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Gidder ikke? Ekle typen? Det tror jeg nesten at du må i dette tilfellet. Det er over på et par minutter og er ikke smertefullt. Anonymkode: ee6d8...1e2 Oi. Han sier egentlig ingenting? Og du er enig i "ingenting"? Flaut! Anonymkode: b3ee7...a2e 1
linsejesus Skrevet 7. mai 2017 #5 Skrevet 7. mai 2017 "Hei, denne boka bør du lese!" "Gidder ikke, kan ikke du bare fortelle meg hva som står der, heller?" 5
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2017 #6 Skrevet 7. mai 2017 34 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg gidder ikke å se en youtube-film, og i hvert fall ikke med den ekle typen der. Kan du ikke skrive hva han (og du) mener? Så kan vi diskutere det. Anonymkode: b3ee7...a2e Hva han mener er bare halve opplevelsen ved det klippet. Hvordan han fremfører det er minst like viktig. Enhver gjenfortelling ville bare bli en blek skygge (noe Dagbladets forsøk på oversettelse/gjendikting i dag er et godt eksempel på). (Hva er det forresten som er "ekkelt" ved Fry?) Anonymkode: a04ab...a7d 2
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2017 #7 Skrevet 7. mai 2017 Jeg er 100 % enig med Fry i det her, og jeg synes egentlig det er et langt bedre utgangspunkt for en debatt rundt religion enn hvorvidt Gud eksisterer eller ei. Det sistnevnte er det helt umulig å diskutere fordi utgangspunktet er så grunnleggende ulikt for troende og ikke-troende. Derimot synes jeg det er ganske fornuftig å protestere på selve premisset om at Gud er god, og da har jeg merket at mange troende (dog langt fra alle, bare så det er sagt) blir ukomfortable. Jeg har gått på en kristen privatskole og vært gjennom Bibelen fra start til slutt, og mitt inntrykk er at den guden som beskrives er alt annet enn full av kjærlighet. Jeg tror personlig ikke at han eksisterer, men det er mange ikke-troende som tilsynelatende mer eller mindre automatisk går med på at det jo hadde vært fint om han gjorde det, og at det heller handler om at de dessverre ikke tror han finnes. Selv håper jeg inderlig at han ikke finnes, for han virker på meg igrunn som en helt jævlig fyr. Anonymkode: 95c95...00c 5
AnonymBruker Skrevet 8. mai 2017 #8 Skrevet 8. mai 2017 På 7.5.2017 den 9.54, AnonymBruker skrev: Jeg gidder ikke å se en youtube-film, og i hvert fall ikke med den ekle typen der. Kan du ikke skrive hva han (og du) mener? Så kan vi diskutere det. Anonymkode: b3ee7...a2e Kan gi en kjempekort oppsummering: Han blir spurt om hva han ville sagt til gud hvis han møtte ham og svarer "Bone cancer in children? What's that about?" Det lurer jeg også på. Har du noe forklaring på hvorfor en god og rettferdig gud gir babyer kreft? Helst noe annet enn "guds veier er uransakelige". Anonymkode: 9f5ce...b48
AnonymBruker Skrevet 8. mai 2017 #9 Skrevet 8. mai 2017 Han er fryktelig sinna på en han ikke tror finnes. Anonymkode: 20c86...609 1
AnonymBruker Skrevet 8. mai 2017 #10 Skrevet 8. mai 2017 På 7.5.2017 den 9.54, AnonymBruker skrev: Jeg gidder ikke å se en youtube-film, og i hvert fall ikke med den ekle typen der. Kan du ikke skrive hva han (og du) mener? Så kan vi diskutere det. Anonymkode: b3ee7...a2e Du er jo ikke nødt til å diskutere det. Hvis du ikke gidder å se videoen en gang så er det kanskje like greit å droppe det? Anonymkode: 4cae5...aef 1
AnonymBruker Skrevet 9. mai 2017 #11 Skrevet 9. mai 2017 På 7.5.2017 den 10.37, AnonymBruker skrev: (Hva er det forresten som er "ekkelt" ved Fry?) Anonymkode: a04ab...a7d at hans seksuelle legning er temmelig lik mange katolske prester? Anonymkode: 9ad28...9f0
AnonymBruker Skrevet 13. mai 2017 #12 Skrevet 13. mai 2017 På 9.5.2017 den 18.27, AnonymBruker skrev: at hans seksuelle legning er temmelig lik mange katolske prester? Anonymkode: 9ad28...9f0 Du forvirrer homofili med pedofili. Det er dessverre ganske vanlig blandt religiøse ekstremister. Anonymkode: 3c3a8...ff9 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå