Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Gjest Anonymous
Skrevet

jeg føler meg utbrent og sliten og lei av alt... og føler at jobben ikke gir meg noe tilbake.. føler at jeg ville hatt så godt av en uke fri! hvordan er det å få til?

vet at på jobben vår så mistenker dem alle og går imot dem som faktisk blir sykemeldt! hun ene fikk faktisk sparken fordi hun ble sykemeldt og ikke oppga grunn! får så lyst til å finne på et eller anna slik at det tar det alvorlig.

Videoannonse
Annonse
Gjest bare en mann
Skrevet

Hvis du virkelig føler det slik så sykmeld deg før det blir verre. Ingen kan sparke deg for det. Og det er slik at jobben ikke en gang har lov til å spørre om hva som feiler deg. De kan bare spørre hvor lenge du er sykmeldt.

Skrevet

Hvorfor kaller du det skulkesyke? Hvis du virkelig har problemer, og ikke bare lyst på en uke fri er det vel ikke skulk???

Vil problemene være borte når du kommer tilbake på jobb?

Hvis det bare er litt fri du ønsker, går det jo an å ta ut litt ferie....

Har nok vanskelig for å tro at noen er blitt sparket pga en sykemelding.

Skrevet

Hvis du ER syk, så må du jo gå til lege. Først og fremst for å finne ut hva som feiler deg og evt få hjelp til å bli frisk, i annen rekke for å få en sykemelding.

Hvis du er drittlei og har lyst på en uke fri, så ta ut en uke ferie eller spør om du kan få en uke fri. De fleste arbeidsgivere etterkommer det hvis det ikke er spesielle grunner som gjør at virksomheten ikke kan bære fravær.

Spør du meg så synes jeg ikke det er OK å sykemelde seg uten å være ordentlig syk for å få fri med lønn når en ellers ikke ville hatt rett på dette. Å være sliten og lei er ikke å være syk. Å være utbrent er, hva jeg vet, å være så sliten at en ikke makter å stå oppreist i dusjen engang. Det er en diagnose som legen, ikke hver og en av oss, kan sette på en person.

Gjest bare en mann
Skrevet

Hvis man ikke føler seg bra bør man kontakte legen.

Legen vil avgjøre om det er sykmelding som er riktig i samarbeide med pasienten. Det er legen som bærer ansvaret for sykmeldingen og ikke arbeidstakeren.

Skrevet

Arbeidsgiver har ikke rett til å sparke noen fordi de ikke sier grunnen til at de er sykemeldt!

Gjest Anonymous
Skrevet

Det går også an å be om sykemelding fra lege uten å være fysisk syk. Er du sliten og utbrent kan du sikkert få sykemelding av lege. Ellers synes jeg ferie eller å be om fri er et godt alternativ. Hvis arbeidsmiljøet deres er dårlig (høres sånn ut) bør du ta det opp med tillitsvalgt e.l så dere kan få det bedre på jobb.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...