Gå til innhold

Allergimed på resept

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg testet meg for allergi for noen år siden, testet positivt på div, og tar allergitabletter daglig hele året. I år har jeg visst mer plager enn tidligere, og lurer på om jeg både trenger øyedråper og nesespray. Tablettene sender jeg bare melding til legen om, så får jeg resept på ny forsyning, som varer ca ett år. Noen som vet om man kan gjøre det med preparater man ikke har brukt tidligere, eller må man ha legetime?

Anonymkode: 07e1a...8f3

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Hovedregelen er at nye medisiner du ikke har fått før, må du ha legetime for å få. Ellers kan du kjøpe reseptfritt på apotek. 

Anonymkode: 76a15...d81

AnonymBruker
Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hovedregelen er at nye medisiner du ikke har fått før, må du ha legetime for å få. Ellers kan du kjøpe reseptfritt på apotek. 

Hvorfor i all verden skal ts kjøpe reseptfritt når hun har krav på å få det på blåresept til en femtedel av prisen?

Anonymkode: 1f646...a8d

AnonymBruker
Skrevet
11 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor i all verden skal ts kjøpe reseptfritt når hun har krav på å få det på blåresept til en femtedel av prisen?

Anonymkode: 1f646...a8d

Noen ganger er det vanskelig å få time hos lege, andre ganger passer det ikke å gå til lege på grunn av jobb eller skole. Det koster og å gå til time hos lege. Da er tilbudet fra apoteket at allergimedisiner kan kjøpes reseptfritt. Hva ts her velger er hennes valg. Hvor mye allergimedisinen koster er helt avhengig av hvilken løsning ts og vi andre velger når vi kontakter apotek, noe tv2 hjelper deg, viste sist uke. 

Det angår verken meg eller deg om ts kjøper allergimedisiner uten å gå via legen, hun er nå opplyst om muligheten, det var nemlig mitt poeng. 

AnonymBruker
Skrevet

Den muligheten visste jeg om - spm var om man måtte ha legetime for å få resept på et legemiddel man ikke har hatt resept på tidligere. For allergitablettene jeg har er det nok å sende en melding til legekontoret, men vet ikke hvordan det er med f.eks nesespray eller øyedråper eller en annen tablett. Jeg vil helst ikke ringe legekontoret å spørre, alt for dårlige relasjoner der fra før, og føler meg veldig lite verdsatt. Men kjempefornøyd med legen😉 Ts

Anonymkode: 07e1a...8f3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...