Gå til innhold

Sommerferie fri for planer | Ingen venner ...

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Hei,

Forslag til hva man kan gjøre?

Det er 8 uker hvor jeg potensielt kan sitte inne og spille TV-spill 24/7.

Det er alltid demotiverende å se hvordan andre lever suksessfulle liv (sosialt sett).

I dag gikk jeg forbi 4 forskjellige parker der det var fullsatt med folk i gjenger. Ville dere tatt mot til dere og bare gått bort og joina de og ''fått noen venner på 1-2-3''?

På vei mellom 4 forskjellige parker, der jeg gikk rundt i byen helt alene, var det aldri et menneske som gikk helt alene; enten var de i telefonen med noen, ventet på noen, eller var 2-10 sammen.

Det er ingen forutsetninger for at jeg skal ha noen å gjøre noe sammen med i sommer; så hva er deres tips for 8 uker uten planer, helt alene?

Anonymkode: 8f229...190

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Lurer på det samme...

Anonymkode: 6d5e7...240

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sommerjobb? Det kommer ikke frem hvilken alder og livssituasjon du er i TS, men om du f.eks. er student eller skoleelev over 18, så har lagt merke til at mange, særlig innen offentlig sektor, utlyser jobber for denne sommeren nå for tida. 

Beklager om det ikke var så hjelpsomt med tanke på det sosiale, men det er i hvertfall noe fornuftig å bedrive tida med om du har mulighet og det er aktuelt!

Men det er ikke sånn at alle andre lever suksessfulle liv sosialt, selv om det kan se slik ut, så tenker jeg at du legger merke til det du selv savner og får forsterket følelsen av å være alene, mens alle andre i din situasjon, eller som ikke gjør noe spennende ser du ikke.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Meld deg som frivillig på festival f.eks? Det er både læringsrikt og morro. Til gjengjeld får du gratis overnatting (avhenger om festivalen har camp), møter mange nye mennesker og får sett mange konserter. Jeg gjorde det i fjor, dro helt alene på festival. Har ingen venner i hjembyen min. 

Anonymkode: 80cf8...70c

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Støtter de over, sommerjobb og/eller festival. Får iallefall lett venner på sistnevnte, også mulig å få venner gjennom sommerjobb. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Reis og se verden! Bo på ungdomsherberger osv der du deler rom og bor på sovesal og der det er mange unge. Eller bli med på temareise om noe som interesserer deg. Eller lag din egen temareise! Teater i London, kunstmuseer i Paris/Firenze/Madrid, fjelltopper... Bli med på DNTs fellesturer på fjellet.

Anonymkode: ff069...e4d

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Sommerjobber/skole (arbeid generelt) er utelukket. Jeg vet hvordan jeg kan få tiden til å gå, men det er ikke målet mitt; målet mitt er å få tiden til å gå, sammen med noen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Sommerjobber/skole (arbeid generelt) er utelukket. Jeg vet hvordan jeg kan få tiden til å gå, men det er ikke målet mitt; målet mitt er å få tiden til å gå, sammen med noen.

Men da må du jo møte folk! Det gjør man som if test bare via arbeid studier eller festivaler og frivillig arbeid. De færreste finner sine venner på byen ol i helgene.

Anonymkode: 9a849...731

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
På 6.5.2017 den 20.14, AnonymBruker skrev:

Hei,

Forslag til hva man kan gjøre?

Det er 8 uker hvor jeg potensielt kan sitte inne og spille TV-spill 24/7.

Det er alltid demotiverende å se hvordan andre lever suksessfulle liv (sosialt sett).

I dag gikk jeg forbi 4 forskjellige parker der det var fullsatt med folk i gjenger. Ville dere tatt mot til dere og bare gått bort og joina de og ''fått noen venner på 1-2-3''?

På vei mellom 4 forskjellige parker, der jeg gikk rundt i byen helt alene, var det aldri et menneske som gikk helt alene; enten var de i telefonen med noen, ventet på noen, eller var 2-10 sammen.

Det er ingen forutsetninger for at jeg skal ha noen å gjøre noe sammen med i sommer; så hva er deres tips for 8 uker uten planer, helt alene?

Kor gammal er du TS?

Og har du grei økonomi til å finne på noko?

Anonymkode: 87f8e...cee

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjenner du ingen? Kanskje noen i en annen by? Reise på besøk til noen? :)

Hva med familien din da? Kvalitetstid med dem er jo alltids koselig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Jeg har vært Viggo Venneløs stort sett hele livet, og har mange venneløse somre bak meg. 

Men jeg har da alltid storkost meg i sommerferien likevel. 

Du kan ta sommerjobb mange av ukene. 

Og de ukene du har fri kan du

- reise (jeg har reist i over 40 land helt alene, og storkost meg. Ikke noe gruppeturer på meg, takk). 
- gå på fjellturer/skogsturer
- være turist i egen by (jeg bodde 35 år i Bergen før jeg så Fantoft stavkirke..)
- styre med diverse prosjekter i heimen (om du eier heim, da)
- trene
- lære deg noe nytt, som du ikke har tid til ellers i året, som å ta et språkkurs, lære å strikke, whatnot

Anonymkode: ec17b...5fa

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...