Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Har lysebrunt hår. Er det striping som er veien å gå om jeg vil ha det litt lysere? Eller må jeg bleke? 

Anonymkode: b53d2...e85

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Da bør du gå til frisøren og stripe. Bleket du, vil det mest sannsynlig bli et dårlig og gult resultat. Frisøren har redskapene til å korrigere fargen med skulle og lignende, slik at det blir fint. Men du må nok regne med å stripe det flere ganger før det blir helt lyst.

Anonymkode: 559dd...53c

AnonymBruker
Skrevet
15 timer siden, AnonymBruker skrev:

Da bør du gå til frisøren og stripe. Bleket du, vil det mest sannsynlig bli et dårlig og gult resultat. Frisøren har redskapene til å korrigere fargen med skulle og lignende, slik at det blir fint. Men du må nok regne med å stripe det flere ganger før det blir helt lyst.

Gult resultat også hos frisøren? 

Hvor ofte må jeg vedlikeholde det? 

AnonymBruker
Skrevet

Frisøren kan korrigere så godt som mulig, men du må nok bruke lillashampoo i tillegg, for det er begrenset hva en frisør også kan gjøre - uansett hvor flink frisøren er. 

Vedlikehold er noe du og frisøren blir enige om, det kommer litt an på hvor lys du blir etter første besøk i forhold til hva som er målet ditt. Men det er uansett vanlig å komme tilbake etterhvert som du får litt ettervekst.

AnonymBruker
Skrevet

Striper som blir lagt pent av frisøren er langt penere enn helbleking. Jeg striper håret jevnlig og legger en lett farge over. Gir meg et mye lysere hår enn jeg egentlig har, men også ganske levende og naturlig. 

Anonymkode: 64d50...91b

AnonymBruker
Skrevet

Ok. Men hvor fort synes det at det vokser ut? Synes vel ikke like godt ved striping som ved bleking.

AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ok. Men hvor fort synes det at det vokser ut? Synes vel ikke like godt ved striping som ved bleking.

Kommer an på hvor tett stripene legges. Jeg drar til frisøren og legger en litt mørkere farge over 2 mnd etter striping for å jevne uy, og striper hver 4 mnd. Dette for å spare håret litt. Nå før sommeren legger frisøren stripene med litt større avstand fordi sola gjør stripene veldig lyse, og jeg vil ha litt solbleket stil. 

AnonymBruker
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Kommer an på hvor tett stripene legges. Jeg drar til frisøren og legger en litt mørkere farge over 2 mnd etter striping for å jevne uy, og striper hver 4 mnd. Dette for å spare håret litt. Nå før sommeren legger frisøren stripene med litt større avstand fordi sola gjør stripene veldig lyse, og jeg vil ha litt solbleket stil. 

ok :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...