Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Den var visst bedre enn kjøttburgerne.. sa en veldig god venn. Har du prøvd den? 

Den heter "Veggie McSpice" og for allergikere kan jeg opplyse om at (de vanlige) allergenene er sesam, gluten og melk. For meg som er hyperallergiker, så spiller det ingen rolle, siden den inneholder andre ting jeg ikke tåler.

Men den lukta skikkelig godt! Og synes det er spennende at McDonalds lanserer en vegetarburger, som også faller i smak hos mange.

Ingrediensliste: 

Hamburgerbrød med sesamfrø (QP)
Hvetemel, vann, sukker, sesamfrø, rapsolje, salt, gjær, emulgeringsmiddel(E 472e), melbehandlingsmiddel (E 300).
Allergiinformasjon:Gluten fra hvete, Sesam
Spicy beanburger
Grønsaker 25% (i varierende mengde: løk, gulrot, grønn paprika), brødsmuler (hvetestivelse, hvetemel, Gluten, gjær, salt), cannelinibønner(12%), røde kidneybønner(12%), vann, hvetemel, vegetabliskolje (raps og solsikke), tomatpulver, tørket potet, risstivelse, sukker, salt, løkpulver, hvitløkspulver, cayennepepper, malt kummin, malt paprika, farge(paprikaekstrakt), hevemiddel (E500, E450), oregano
Allergiinformasjon:Gluten fra hvete
Smelteost
Ost (40%), cheddar(20%), vann, smør, melkeprotein, emulgeringssalt (E331 trinatrium sitrat, E330 sitronsyre), mysepulver, naturlig ostearoma, salt, konserveringsmiddel E200, farge E160 (karoten) og E160c (paprikaekstrakt), solsikke lecitin olje
Allergiinformasjon:Melk
Isbergsalat
Isbergsalat
Tomat Chargrilled saus
Toamtpuré (40%), rapsolje, sukker, paprika, løk, eddik, modifisert maisstivelse, salt, rødbetjuice, krydder, naturligsmak, tykner: E415, konserveringsmiddel: E202

Hva "naturligsmak" er, kjenner jeg at jeg er nysgjerrig på, men tviler på at dere her inne vet det.

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg syns den var god (selv om jeg ikke fikk ost på, det skal man vel med mindre man ber om å få burgeren vegansk). Håper de har flere sausealternativer, for jeg syns ikke sausen var fantastisk (litt for sterk, og litt for mye grillsmak).

Veldig skuffende at burgeren bare fins hos noen av McDonaldsrestaurantene! Jeg travet inn på McD i Åsane den dagen burgeren ble lansert, men neida, der hadde de den ikke. Dårlig! 

Anonymkode: 77ae9...e4b

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Men er det sant at den ikke serveres om natten...? Jeg er liksom ikke hypp på mcds til søndagslunch. det er mye annet godt å få spist på dagen, det er liksom noe digg fyllamat klokken 03:30 jeg har savnet og tenkt denne burgeren kunne passet som :P

Anonymkode: f31d2...926

AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Men er det sant at den ikke serveres om natten...? Jeg er liksom ikke hypp på mcds til søndagslunch. det er mye annet godt å få spist på dagen, det er liksom noe digg fyllamat klokken 03:30 jeg har savnet og tenkt denne burgeren kunne passet som :P

Vet ikke, men synes hva de selger om natta varierer fra sted til sted. Enkelte steder selger de kun menyer, mens andre steder selger de 10-kronersburgerne. Det gir jo litt mening at en del mcdonaldser ikke ønsker å selge burgere de taper penger på når de i tillegg må betale nattillegg til de ansatte og folk kjøper mat uansett hva det koster.

Anonymkode: 52324...b0f

AnonymBruker
Skrevet

^^^Edit: tenkte det kanskje var samme ordning med veggisburgeren. 

AnonymBruker
Skrevet
10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Vet ikke, men synes hva de selger om natta varierer fra sted til sted. Enkelte steder selger de kun menyer, mens andre steder selger de 10-kronersburgerne. Det gir jo litt mening at en del mcdonaldser ikke ønsker å selge burgere de taper penger på når de i tillegg må betale nattillegg til de ansatte og folk kjøper mat uansett hva det koster.

Ja det har jeg hørt her at de ikke har cheeseburger om natten. Hvor mye koster veggisburgeren da? Tenkte den var dyrere. Samme som menyene liksom

Skrevet

Er på ingen måte stor tilhengar av vegetarmat, og syns heilt ærleg alle veggisar bør ta ein runde med seg sjølv. Likevel er det sporty og kult av Macce'laccen og prøva noko nytt og spennande! Kanskje eg kjem til å prøve den ut dersom eg har høg nok promille!:klovn:

• Liker 1
Skrevet

Jeg er ikke veggis men jeg liker den burgeren veldig godt. Kommer faktisk til å holde meg til den de gangene jeg skal på spise McD, da jeg synes at den er bedre enn burgerne med kjøtt (men der vil nok noen være uenige med meg ;))

Gjest Den Lille Heksa
Skrevet
På 5/6/2017 den 19.00, Simbyxor skrev:

Den var visst bedre enn kjøttburgerne.. sa en veldig god venn. Har du prøvd den? 

Den heter "Veggie McSpice" og for allergikere kan jeg opplyse om at (de vanlige) allergenene er sesam, gluten og melk. For meg som er hyperallergiker, så spiller det ingen rolle, siden den inneholder andre ting jeg ikke tåler.

Men den lukta skikkelig godt! Og synes det er spennende at McDonalds lanserer en vegetarburger, som også faller i smak hos mange.

Ingrediensliste: 

Hamburgerbrød med sesamfrø (QP)
Hvetemel, vann, sukker, sesamfrø, rapsolje, salt, gjær, emulgeringsmiddel(E 472e), melbehandlingsmiddel (E 300).
Allergiinformasjon:Gluten fra hvete, Sesam
Spicy beanburger
Grønsaker 25% (i varierende mengde: løk, gulrot, grønn paprika), brødsmuler (hvetestivelse, hvetemel, Gluten, gjær, salt), cannelinibønner(12%), røde kidneybønner(12%), vann, hvetemel, vegetabliskolje (raps og solsikke), tomatpulver, tørket potet, risstivelse, sukker, salt, løkpulver, hvitløkspulver, cayennepepper, malt kummin, malt paprika, farge(paprikaekstrakt), hevemiddel (E500, E450), oregano
Allergiinformasjon:Gluten fra hvete
Smelteost
Ost (40%), cheddar(20%), vann, smør, melkeprotein, emulgeringssalt (E331 trinatrium sitrat, E330 sitronsyre), mysepulver, naturlig ostearoma, salt, konserveringsmiddel E200, farge E160 (karoten) og E160c (paprikaekstrakt), solsikke lecitin olje
Allergiinformasjon:Melk
Isbergsalat
Isbergsalat
Tomat Chargrilled saus
Toamtpuré (40%), rapsolje, sukker, paprika, løk, eddik, modifisert maisstivelse, salt, rødbetjuice, krydder, naturligsmak, tykner: E415, konserveringsmiddel: E202

Hva "naturligsmak" er, kjenner jeg at jeg er nysgjerrig på, men tviler på at dere her inne vet det.

Både naturlig smak og modifisert maisstivelse, naturlig ostearoma og gjær (der det står listet sammen med grønnsaker) er MSG.

AnonymBruker
Skrevet
På 7.5.2017 den 23.48, Ynw skrev:

Er på ingen måte stor tilhengar av vegetarmat, og syns heilt ærleg alle veggisar bør ta ein runde med seg sjølv. Likevel er det sporty og kult av Macce'laccen og prøva noko nytt og spennande! Kanskje eg kjem til å prøve den ut dersom eg har høg nok promille!:klovn:

Pluss dere kjøttetere! Det er på tide og ta av skylappene og innse at kjøtt,meieri og egg produksjon er en industri full av lidelse.

Hilsen en veganer

Anonymkode: d17f8...ded

• Liker 2
Skrevet

Jeg kjenner at jeg er skeptisk til såå lange ingredienslister! 

Skrevet
31 minutter siden, Meadow skrev:

Jamen du ser jo hva slags ingridienser det er. Ikke særlig farlige de der. :) 

AnonymBruker
Skrevet
12 timer siden, Meadow skrev:

De vanlige burgerne på mc'donalds er ikke noe bedre :) 

Anonymkode: 8f985...a51

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...