Gå til innhold

Tornefuglene

Anglofil

Anbefalte innlegg

Hei hei!

Noen som husker serien Tornefuglene? Så den ikke før i dag, for en nydelig serie! Kjøpte den lille julaften på Notabene, for 199 kr. Hele serien, varer i over 7 timer eller så. Den gikk rett før eller rundt det året jeg ble født (1986), så jeg har liksom aldri fått med meg serien, selvom jeg har hørt om den. Vel, vel, skal si jeg har kost meg :)

Mvh Yvonne :heiajente:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Ms Chanandler Bong

Er det dvd utgaven som endelig har kommet????

Elsker den serien. Det er også en serie som heter Tornefuglene- De tapte årene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei du :)

Jepp, serien har kommet. Med to dvd'er i et sånt stilig cover over dem. Det er 2 episoder på hver dvd, en på hver side. 4 episoder tilsammen, hvor man følger dem helt til Ralph(presten) dør. Uansett, fin serie. Mange berømte scener der og. Hehe. Trist og da. Sukk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ms Chanandler Bong

*Spoiler*

*spoiler*

*spoiler*

*spoiler*

s

p

o

i

l

e

r

Scenen når broren til Meg har omkommet og Ralph finner henne i fjøset....... sukk, noe så romantisk..... :hjerter2:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:-)

Eller når Meggie drar til den øya, og Ralph kommer etter henne. Når han løper etter henne i stranda og de omfavner hverandre.. Sukk....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Ms Chanandler Bong
:-)  

Eller når Meggie drar til den øya, og Ralph kommer etter henne. Når han løper etter henne i stranda og de omfavner hverandre.. Sukk....

Å jaaaa..... :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:sjarmor:

Må innrømme, at jeg egentlig satt oppe til klokka 5 julaften morgen, fordi jeg ikke kunne la vær å se serien :oops: ...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hmmm... jeg fikk boken av min mormor i julen... har ikke sett serien, men følte at jeg på en måte vet hva som kommer til å skje nå :tunge1:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ms Chanandler Bong

Serien Tornefuglene- de tapte årene er også verdt en titt.

Ralph og Meggie overrasket av regnet og søker ly i et skjul.... :sjarmor:

Annen skuespiller som spiller Meggie, men fin serie alikevel da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Serien Tornefuglene- de tapte årene er også verdt en titt.  

Ralph og Meggie overrasket av regnet og søker ly i et skjul.... :sjarmor:  

Annen skuespiller som spiller Meggie, men fin serie alikevel da.

Ja, jeg skjekket det. Får man tak i den i vanlig butikk?Har ikke mulighet til å bestille fra nettet med mindre de tar postoppkrav.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Ms Chanandler Bong

Fikk den gjennom en eller annen filmklubb for endel år siden, men av en eller annen grunn fikk jeg bare den ene delen :sinna:

Har aldri sett den serien i vanlig butikk, og jeg ser at den kun finnes i VHS utgave på amazon.com, så det tyder vel kanskje på at den ikke finnes på dvd da.

Ser imidlertid at cdon.com har satt foreløpig releasedato på dvd utgaven av Tornefuglene til 29.12.2005. Hva i all verden er det slags tull da???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk den gjennom en eller annen filmklubb for endel år siden, men av en eller annen grunn fikk jeg bare den ene delen :sinna:  

Har aldri sett den serien i vanlig butikk, og jeg ser at den kun finnes i VHS utgave på amazon.com, så det tyder vel kanskje på at den ikke finnes på dvd da.  

Ser imidlertid at cdon.com har satt foreløpig releasedato på dvd utgaven av Tornefuglene til 29.12.2005. Hva i all verden er det slags tull da???

På platekomaniet står det at Tornefuglene har releasedato i januar tror jeg. Men det koster den nesten 200 kr mer.. Gå på Notabene(bokhandlerkjeden) du, se om de har, for der kjøpte jeg hele serien for 199 kr, av alle steder :ler: ..Forøvrig var det på Vinterbrosenteret de hadde den.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk tårer i øynene bare av å lese innleggene i tråden her, jeg... :-)

Jeg ringte et par-tre Notabene'r i Drammensområdet her, og de hadde ikke Tornefuglene ihvertfall, så jeg bestilte den på nettet, jeg... Den kommer en av nærmeste dagene i januar...

Gleder meg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei hei

Synd det da, kanskje de bare hadde den på Vinterbro senteret. Men ihvertfall, du har noe å glede deg til :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ms Chanandler Bong

Hva er favourittscenen(e) deres fra Tornefuglene?

Min er definitivt møtet mellom Meggie og Ralph på stranda.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm.. Skal vi se..

Er så romantisk av meg jeg da, så det må bli når Ralph og Meggie ser hverandre igjen på bursdagen til Mary(bestemoren til Meggie), og Ralph får se henne i kjolen kalt "ashes of roses". Også litt senere i hagen, når de kysser hverandre for første gang.

Så er det når Ralph finner Meggie på låven etter brannen og faren og broren til Meggie er døde. *Sukk*

Selvsagt også scenene på stranda selvfølgelig... Åh...

*Jeg vil ha en kjæreste nå...* :roll:

Ellers så kan jeg ikke si at jeg har så mye i mot scene når Ralph er naken og Mary finner ham, etter at han har kledd av seg på verandaen, fordi han er gjennomvåt.. :sjarmor: Jauda... :wow:

Det er også intervjuer på den ene siden av de to dvd'ene, med "Meggie", "Ralph" og "Luke", pluss noen andre, 20 år etterpå eller noe sånt.. Skal si de har forandret jeg ja...Men fin var han, Ralph, for 20 år siden :kul: ...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ms Chanandler Bong

Jada Richard Chamberlain var en kjekk kar han. Har nettopp sett The Bourne Identity som han spillte inn på slutten av 80-tallet. Moro å se "Ralph" som hardbarka kriminell.

Ellers vurderer jeg å gå til anskaffelse av Shogun som jeg hører mye skryt av. Trenger vel ikke si hvem som har hovedrollen..... :sjarmor:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...