AnonymBruker Skrevet 6. mai 2017 #1 Skrevet 6. mai 2017 Jeg er dessverre litt for glad i rundstykker, pasta og raske karbohydrater generelt. Noen som har tips til hva jeg kan spise som er sunt og metter? Middag er OK. Men jeg sliter med resten av døgnet. Jeg spiser ikke egg. Kunne ønske jeg likte det. Blir jeg sulten putter jeg alt mulig i munnen. Rekker ikke tenke engang 🙁 Har Roede kurs noe for seg? Anonymkode: 42b5e...676
Pringle Skrevet 6. mai 2017 #2 Skrevet 6. mai 2017 Grete Roede er flott for å utvikle et forstyrret forhold til mat. Ingen grunn til å betale for det i tillegg. Et sunt kosthold er variert og balansert. Du behøver ikke kutte ut noe, og du behøver ikke spise noe spesifikt. Skal du ned i vekt, må du bare spise mindre (kalorier), over tid, enn du forbrenner. Et sunt forhold til mat gjør det enkelt å holde vekta etterpå. Bekymring om metthet under slanking henger dels igjen fra gamle dagers sultekurer, dels hauses det opp av de som selger kurer og slankeopplegg og "mellommåltider". Når du spiser variert og balansert, altså får i deg alt du trenger og ikke for mye av noe, trenger du ikke bekymre deg om metthet. De kan være lurt å være litt mer oppmerksom på hva man putter i seg. Faste måltider kan gi deg en struktur som gjør det lettere å holde seg til riktig mengde mat og mer balansert inntak. 3
AnonymBruker Skrevet 6. mai 2017 #3 Skrevet 6. mai 2017 Jeg har meldt meg inn i vektklubb. Tror det kan hjelpe, så jeg blir litt mer bevisst 😊 Anonymkode: 42b5e...676
AnonymBruker Skrevet 6. mai 2017 #5 Skrevet 6. mai 2017 Jeg sliter også med vekten. Har lasta ned Lifesum appen. Jeg synes den er enklere å bruke enn vektklubben sin. På Lifesum så får man en viss pekepinn på hva man spiser feil, samtidig så får man påminnelser om å drikke vann og spise frukt og grønt. Man registrerer vekt og div mål der også. Eneste jeg synes er dumt, er at jeg ikke kan synkronisere Lifesum og Polarklokken min, men har et program som heter Samsung Health på tlf, og den kan synkroniseres med Lifesum. Anonymkode: ac2a5...f2a
Sykkelkopp Skrevet 6. mai 2017 #6 Skrevet 6. mai 2017 Havregrøt kyllingsalat med noen dråper hjemmelaget dressing Gullerøtter cottage cheese tunfisk Drikk en halv liter vann før du spiser
Tvist Skrevet 7. mai 2017 #7 Skrevet 7. mai 2017 Gulrøtter ville jeg ikke spist, blir fryktelig sulten av det. Men havregrøt til frokost er lurt, metter lenge. Jeg spiser det med litt sukkerfritt syltetøy. 1 dl havregryn og 2 dl melk
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2017 #8 Skrevet 7. mai 2017 Jeg sliter med vekten selv, og jobber med å flytte kaloriene fra kveld til tidligere på dagen. Spiser jeg god frokost og lunsj, craver jeg merkbart mye mindre på ettermiddag/kveld. Fysisk aktivitet holder meg også unna drittmat. Jeg planlegger dagens første måltider dagen før, og fokuserer på proteiner. F.eks. kald omelett til lunsj, salater med skinke/ kylling, yoghurter. Det funker godt i ukene, men sliter i helgene... Anonymkode: cb44f...936
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå