Gå til innhold

Venninne krangel

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Hei dere!

Jeg har i lengre tid irritert meg over en av mine bestevenner. Men jeg ville ikke si noe til hun pga hun blir sur hver gang jeg sier hun gjør noe som jeg ikke liker:(

Jeg har på en måte to nære vennegjenger. En gjeng der vi er cirka 6 stykken som er veldig ofte sammen, er kjempe sosiale og har det veldig morsomt sammen. Den andre vennegjengen jeg har er det bare hun i. Vær dag går vi sammen hjem fra skolen og vi snakker veldig mye sammen og er nesten som tvillinger (vi har vært bestevener i snart 6 år). Men hun er veldig usosial etter skolen og har egentlig ingen ekte venner utenom meg. Hun innviterer meg sjelden til å finne på noe og tørr ikke overnatte borte i snart en alder av 17( det er  helt ok at hun ikke tørr å sove borte men det er litt rart). Så dette er de to gjengene jeg er med i. 

Men altså denne venninnen som jeg er med sånn inni mellom har ekstreme meninger. Hun kan være direkte frekk mot andre mennesker og meg. Hun kaller ulike lærere for feite osv og andre med elever har hun sterke meninger om. En av mine nærmeste venner kritiserer hun alltid. Hun sier hun har på seg stygge klær og at hun rett og slett ikke ser ut. Hun ler av folk med dysleksi og synes de som aldri har fått en 6 er dumme. Jeg synes hun er så forferdelig slem mot alle rundt seg, og verre er at jeg sjeldent sier ifra til henne at hun ikke kan gjøre sånt. Samtidig er hun en person mange snakker med på skolen men på fritiden har hun INGEN utenom meg.

I det siste har jeg lagt merke til at hun har begynt å gjøre mange like ting som meg skolerelatert. Hun har valgt samme valgfrie temaer å ha presentasjon om, kopiert power pointene mine, laget et likt spill som meg i k&h og nå har hun valgt å ha samme tema som meg i en avgjørendende presentasjon i Norsk. Jeg prøvde å si litt forsiktig til henne at det kanskje ble litt dumt at vi skulle ha likt på det også. Men der hadde jeg visst feil. Hun skrev tilbake at mine ideer var for dårlige til at hun ville herme etter dem og at mine meninger var feil. Jeg prøvde å si at det var ok og at jeg var ferdig med saken, men hun følte seg beskyldt å anklaget.

Altså det er dette jeg ikke orker mer. Hun har alltid noe i mot det jeg mener å de få gangene jeg sier ifra bryter hun i et stort forsvars modus, men jeg må alltid tåle å bli ledd av av hun.

Er dette et vennskap jeg bør ta vare på?

Anonymkode: f9c97...826

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Dropp henne med god samvittighet.

Anonymkode: c8c09...1ff

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hei dere!

Jeg har i lengre tid irritert meg over en av mine bestevenner. Men jeg ville ikke si noe til hun pga hun blir sur hver gang jeg sier hun gjør noe som jeg ikke liker:(

Jeg har på en måte to nære vennegjenger. En gjeng der vi er cirka 6 stykken som er veldig ofte sammen, er kjempe sosiale og har det veldig morsomt sammen. Den andre vennegjengen jeg har er det bare hun i. Vær dag går vi sammen hjem fra skolen og vi snakker veldig mye sammen og er nesten som tvillinger (vi har vært bestevener i snart 6 år). Men hun er veldig usosial etter skolen og har egentlig ingen ekte venner utenom meg. Hun innviterer meg sjelden til å finne på noe og tørr ikke overnatte borte i snart en alder av 17( det er  helt ok at hun ikke tørr å sove borte men det er litt rart). Så dette er de to gjengene jeg er med i. 

Men altså denne venninnen som jeg er med sånn inni mellom har ekstreme meninger. Hun kan være direkte frekk mot andre mennesker og meg. Hun kaller ulike lærere for feite osv og andre med elever har hun sterke meninger om. En av mine nærmeste venner kritiserer hun alltid. Hun sier hun har på seg stygge klær og at hun rett og slett ikke ser ut. Hun ler av folk med dysleksi og synes de som aldri har fått en 6 er dumme. Jeg synes hun er så forferdelig slem mot alle rundt seg, og verre er at jeg sjeldent sier ifra til henne at hun ikke kan gjøre sånt. Samtidig er hun en person mange snakker med på skolen men på fritiden har hun INGEN utenom meg.

I det siste har jeg lagt merke til at hun har begynt å gjøre mange like ting som meg skolerelatert. Hun har valgt samme valgfrie temaer å ha presentasjon om, kopiert power pointene mine, laget et likt spill som meg i k&h og nå har hun valgt å ha samme tema som meg i en avgjørendende presentasjon i Norsk. Jeg prøvde å si litt forsiktig til henne at det kanskje ble litt dumt at vi skulle ha likt på det også. Men der hadde jeg visst feil. Hun skrev tilbake at mine ideer var for dårlige til at hun ville herme etter dem og at mine meninger var feil. Jeg prøvde å si at det var ok og at jeg var ferdig med saken, men hun følte seg beskyldt å anklaget.

Altså det er dette jeg ikke orker mer. Hun har alltid noe i mot det jeg mener å de få gangene jeg sier ifra bryter hun i et stort forsvars modus, men jeg må alltid tåle å bli ledd av av hun.

Er dette et vennskap jeg bør ta vare på?

Anonymkode: f9c97...826

Nei, dette er vel ikke noen gode venner.
Det virker som om at hun har mindreverdighetskomplekser. 

Ei jeg jobbet med hun rakket ned på de ansatte og skyldte på andre. Hun sto i et hjørne og hvisket med en annen ansatt og kalte opp utseendet til en. At en ikke var fin på håret når en hadde klippet seg. Og det var sjefen min. :P 

Hun var ekstremt ufin på jobb, og jeg har aldri opplevd en så uprofesjonell sjef. 
Hun satte seg også ned og furtet hvis noen sa henne i mot på en saklig måte og noen av "venninnene" hennes på jobben nektet noen av oss vakter, fordi de hadde jobbet der lenger og var "mer utdannet". Hun ga også vakter til de hun likte best og som var mest enig med henne. :ler::roll: 
Deretter så sa de at de ikke hadde nok vakter, og ansatte nye menn på jobb. :P Uprofesjonelt? Ja. 

Anonymkode: d13e8...8ae

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Dropp henne med god samvittighet.

Anonymkode: c8c09...1ff

Haha, leste "Drep henne med god samvittighet"!!! :laugh:

Anonymkode: d7cd5...bac

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Jeg foreslår du dropper venninnen, og heller fokuserer på "norsk faget" (eller er det norskfaget?) på skolen. 

Anonymkode: bba2a...c97

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Nei dette Vennskapet bør du la seile forbi. Alle andre har sikkert advart deg og spurt deg lenge hvorfor du er venn med hun men siden hun har en personlighetstype som underkuer og kontrollerer din så har du ikke begynt å se det andre ser før nå. Jeg var bestevenn med en sånn og først mange år senere så jeg hvor ond og manipulerende og nedrakkendeog kontrollerende hun hadde vært mot meg og kunne ikke skjønne hvordan jeg hadde latt meg underkue og holde ut som venninden hennes så lenge. 

Hun kan du fint kutte ut. Du vil aldri angre på det! 

Anonymkode: a69d8...c9a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...