Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

er innkalt til medarbeidersamtale å etter en del episoder i butikken har jeg mistet all respekt og interesse for å jobbe vidre der som Ekstrahjelp!(har en annen jobb også sånnsett med mer jobb i sommer og skal begynne skole i august).

jeg er jo ikke så dum at jeg sier opp selv og mister alt av rettigheter!

Men arbgiver må vell ha en grunn for å si meg opp eller kan vi bli enig om at jeg slutter for begge parters skyld?

Eller ramler alt av rettigheter bort da også??  Jeg er virkelig ikke interessert å fortsette å har sagt nei de siste gangene de har ringt å mast om å jobbe!

Anonymkode: e049e...689

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Husk at du kun har rettigheter om du har en prosentstilling/faste timer. Eller hvilke rettigheter er det du er bekymret for?

Om arbeidsgiveren ikke vil ha deg lengre, vil du få tilbudet om å si opp selv eller å bli oppsagt. Å bli oppsagt ser ikke så bra ut når du skal søke videre på andre jobber.

Men jeg ser for meg at medarbeidersamtalen kanskje mest kommer til å bli spørsmål om hvorfor du ikke jobber lengre, hva som kan gjøre annerledes ol. Det må jo være frustrerende for arbeidsgiver med en ansatt som aldri jobber :P

AnonymBruker
Skrevet
11 minutter siden, Tibbie skrev:

Husk at du kun har rettigheter om du har en prosentstilling/faste timer. Eller hvilke rettigheter er det du er bekymret for?

Om arbeidsgiveren ikke vil ha deg lengre, vil du få tilbudet om å si opp selv eller å bli oppsagt. Å bli oppsagt ser ikke så bra ut når du skal søke videre på andre jobber.

Men jeg ser for meg at medarbeidersamtalen kanskje mest kommer til å bli spørsmål om hvorfor du ikke jobber lengre, hva som kan gjøre annerledes ol. Det må jo være frustrerende for arbeidsgiver med en ansatt som aldri jobber :P

Vil ikke tro det for sjefen har ansatt 2 personer etter meg.

å jeg ønsker virkelig ikke å jobbe der lenger, men som du skriver siden jeg kun er ekstrahjelp så har jeg rettigheter for det? tenker på rettigheter på nav.

men somsagt har jeg en annen jobb med ferieavvikling, så har jobb til jeg begynner på skole.

AnonymBruker
Skrevet

Ts:-)

Gjest HanenIFlokken
Skrevet

Så du ber om tips på hvordan du kan bli trygdesvindler? :)

AnonymBruker
Skrevet

Om du har bidratt til årsaken til at du får sparken får du karantene på 8 uker når det gjelder dagpenger. Det samme får du om du sier opp. Om du blir sparket av helt andre grunner, som for eks nedleggelse av bedrift, får du ikke karantene. Men om du unngår å ta vakter samt lager problemer på jobb, så vil nok karantenen gjelde deg uansett. 

Anonymkode: 11536...79b

AnonymBruker
Skrevet

signe skal på medarbeidersamtale xD

Anonymkode: eced5...7a7

Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Vil ikke tro det for sjefen har ansatt 2 personer etter meg.

å jeg ønsker virkelig ikke å jobbe der lenger, men som du skriver siden jeg kun er ekstrahjelp så har jeg rettigheter for det? tenker på rettigheter på nav.

men somsagt har jeg en annen jobb med ferieavvikling, så har jobb til jeg begynner på skole.

Du vil ikke få noe penger fra Nav om du ikke har noe fast i ekstrajobben. Jeg vet heller ikke om du får det dersom du har en tilstrekkelig inntekt ved siden av...

Om du virkelig ikke vil jobbe der, er det kanskje lurere å si opp enn å få på deg et dårlig rykte ;) 

AnonymBruker
Skrevet

Hva står det i kontrakten din? Stillingsprosent? Oppsigelsestid? Det er dette du må følge. Det er regler i arbeidslivet og du kan ikke slutte når det passer deg eller nekte å møte på jobb. 

Anonymkode: cb1d4...dec

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...