AnonymBruker Skrevet 6. mai 2017 #1 Skrevet 6. mai 2017 Hei! Jeg røyker fra før av, rød 3 tobakk/rød sigaretter, om det er relevant. Jeg har desverre ikke motivasjonen til å slutte å røyke, men jeg kunne tenke meg å prøve snus, for å trappe litt ned. Jeg har prøvd snus før, men får det liksom ikke helt til å funke :/ Fra før av, har jeg prøvd skruf fresh White sterk. Noen som har noen tips til typisk 'jentesnus'? Jeg vil ikke ha dette som en diskusjon om hvor dumt snus/røyk er, det vet jeg fra før av Anonymkode: bb704...8d3
AnonymBruker Skrevet 6. mai 2017 #2 Skrevet 6. mai 2017 Den beste snusen heter 0Snus Anonymkode: f8294...5e5 1
Gjest Dansedilla Skrevet 6. mai 2017 #3 Skrevet 6. mai 2017 Skruf slim fresh white som du jo har prøvd er jo den "alle" snuser. Selv liker jeg godt epok fordi den ikke misfarger tennene og har mindre farlige stoffer enn annen brun snus. Men jeg synes 06 er god også. Har ikke prøvd så mange.
AnonymBruker Skrevet 6. mai 2017 #4 Skrevet 6. mai 2017 Den typiske "jentesnusen" er merker som f. eks Catch og Mocca. Vet at en av variantene til Skruf (slim fresh white) er ganske populær blant mange kvinnelige snusbrukere (og noen menn). Av andre merker kan Epok og Göteborgs Rapé nevnes. Sistnevnte er også ganske populær blant menn, bruker den selv fra tid til annen. En utmerket snus. Vil råde deg til å prøve deg frem i markedet. Det finnes utallige merker og varianter der ute. Selv bruker jeg for det meste General. Et godt merke jevnt over, med mange gode varianter. Hvis jeg vil ha noe annet, er som sagt Göteborgs Rapé en snus jeg liker godt. Ellers kan det hende at jeg bruker Skruf sterk/ekstra sterk original porsjon. Hvis du vil gå for den løse varianten, troner fortsatt General høyt. God på smak og har det meste en snus skal ha. Kan være litt kladdete å bake, men ellers utmerket. Ettan er også et bra merke, de har god løssnus. Har dog til gode å se porsjonssnus ala Ettan i Norge, men de har både original (den er best av disse to) og white i Sverige. Röda Lacket får terningkast seks når det gjelder baking og holdbarhet i munnhulen. God og fruktig smak. De har for så vidt også god porsjonssnus. Ellers er Grovsnus verdt å prøve. Anonymkode: 75e5e...057 1
AnonymBruker Skrevet 16. mai 2017 #5 Skrevet 16. mai 2017 Takker for gode svar! skal sjekke ut de forskjellige tipsene Hva er forskjellen på bakesnus, og posesnus (annet enn den åpenbare forskjellen, så klart )? Jeg tror muligens jeg foretrekker snus med smak..? Hvordan smaker en nøytral snus, er det som å suge på tobakk? Anonymkode: bb704...8d3
FrøkenPotetgull Skrevet 16. mai 2017 #6 Skrevet 16. mai 2017 Jeg trappet gradvis ned på røykingen med Skruf Fresh White (ikke den ekstra sterke, den synes jeg rett og slett ikke er god). Etter en stund gikk jeg over til kun snus, og snuser dessverre fortsatt. Er mye vanskeligere å slutte med snus enn med røyk!! Men, jeg føler dog at snusen ikke skader kroppen like mye som snus gjør, selv om det nødvendigvis ikke er tilfelle
AnonymBruker Skrevet 16. mai 2017 #7 Skrevet 16. mai 2017 Jeg brukte Skruf Fresh White før men nå bruker jeg Epok, en hvit snus som ikke misfarger. Er veldig glad for at jeg klarte å slutte å røyke med snus, selv om det blir en utfordring å slutte med snus i ettertid. Men ser uansett fordeler med snus i forhold til sigg..Ingen røyklukt, for eksempel. Jeg klarte hvert fall å slutte å røyke med snus, etter mye om og men. Lykke til., Anonymkode: 8724b...99a
AnonymBruker Skrevet 16. mai 2017 #8 Skrevet 16. mai 2017 5 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg tror muligens jeg foretrekker snus med smak..? Hvordan smaker en nøytral snus, er det som å suge på tobakk? Anonymkode: bb704...8d3 Det må du finne ut av og prøve deg frem på. Nøytral snus: Synes det er helt forferdelig! Men jeg synes f.eks "Skruf Fresh White Slim" er innmarri sterk og smaker mye snus selv om den har mintsmak, så det er veldig smak og behag. Nå vil jeg bare ha Epok. Anonymkode: 8724b...99a
AnonymBruker Skrevet 2. juni 2017 #9 Skrevet 2. juni 2017 Stemmer også for epok! Mye mer delikat enn brune snus, og mindre skadelig (selv om det selvsagt er skadelig mtp tobakk osv). I tillegg smaker/lukter de ikke snus i det hele tatt! Ingenting! Foretrekker mint eller ice cool mint (obs, en del sterkere), selv om de svir de første gangene. Mange synes det er deilig. Lime lukter helt som fox, og svir ikke. Anonymkode: 41b95...3ff
Djungelvrål Skrevet 2. juni 2017 #10 Skrevet 2. juni 2017 (endret) G3 superslim white strong liker jeg best. Veldig liten og syns ikke overhodet. Her får man også 30 poser mot 24 som er vanlig blandt de større posene. Endret 2. juni 2017 av Mystix
AnonymBruker Skrevet 2. juni 2017 #13 Skrevet 2. juni 2017 G3 extra strong, rød og svart boks Anonymkode: 8cd3f...069
Gjest Dansedilla Skrevet 8. juni 2017 #14 Skrevet 8. juni 2017 (endret) På 16.5.2017 den 20.21, AnonymBruker skrev: Jeg brukte Skruf Fresh White før men nå bruker jeg Epok, en hvit snus som ikke misfarger. Er veldig glad for at jeg klarte å slutte å røyke med snus, selv om det blir en utfordring å slutte med snus i ettertid. Men ser uansett fordeler med snus i forhold til sigg..Ingen røyklukt, for eksempel. Jeg klarte hvert fall å slutte å røyke med snus, etter mye om og men. Lykke til., Anonymkode: 8724b...99a Har du prøvd epok melon? Er den god? Prøvde den med lime og syns den var kjempeekkel.. og så var den strong så jeg ble jo heeelt svimmel. Selger de melon i norge? Endret 8. juni 2017 av Dansedilla
Djungelvrål Skrevet 8. juni 2017 #15 Skrevet 8. juni 2017 2 timer siden, Dansedilla skrev: Har du prøvd epok melon? Er den god? Prøvde den med lime og syns den var kjempeekkel.. og så var den strong så jeg ble jo heeelt svimmel. Selger de melon i norge? Nikotininnholdet i Epok er på 0,020 pr 100 gr mot 1,24 pr 100 gr i vanlig snus. Ikke sikker på hva de referer til ift styrke men nikotininnholdet i Epok er jo ikkeeksisterende. Man kan jo like gjerne dytte en tyggis under leppa.
AnonymBruker Skrevet 9. juni 2017 #16 Skrevet 9. juni 2017 8 timer siden, Mystix skrev: Nikotininnholdet i Epok er på 0,020 pr 100 gr mot 1,24 pr 100 gr i vanlig snus. Ikke sikker på hva de referer til ift styrke men nikotininnholdet i Epok er jo ikkeeksisterende. Man kan jo like gjerne dytte en tyggis under leppa. Hvor har du disse tallene fra? Jeg har venner som har snus lenge, og omtrent går i bakken av epok Anonymkode: 41b95...3ff
Djungelvrål Skrevet 9. juni 2017 #17 Skrevet 9. juni 2017 9 timer siden, AnonymBruker skrev: Hvor har du disse tallene fra? Jeg har venner som har snus lenge, og omtrent går i bakken av epok Anonymkode: 41b95...3ff http://www.side2.no/helse/er-dette-en-sunnere-snus/8469618.html
AnonymBruker Skrevet 9. juni 2017 #18 Skrevet 9. juni 2017 6 minutter siden, Mystix skrev: http://www.side2.no/helse/er-dette-en-sunnere-snus/8469618.html Slik jeg leser den tabellen oppgis det ikke nikotinmengden. Det som leses av er NNN og NNK. http://tobakksorensen.no/produkt/epok-lime-snus-hvit-slim/ epok (den vanlige): 8,5 mg/g https://www.snuslageret.no/products/skruf-original skruf original: 8 mg/g Anonymkode: 41b95...3ff
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå