Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hvordan formulerer man seg, kontra en søknad på en utlyst stilling? Kom gjerne med eksempler.

Anonymkode: 6931c...f9b

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Bygg den opp på samme vis som for en utlyst stilling, men skreddersy den for det du ønsker å jobbe med i den aktuelle bedriften. Har fått intervju flere ganger med åpen søknad :) 

Anonymkode: d911c...19b

AnonymBruker
Skrevet
På 6.5.2017 den 19.28, AnonymBruker skrev:

Bygg den opp på samme vis som for en utlyst stilling, men skreddersy den for det du ønsker å jobbe med i den aktuelle bedriften. Har fått intervju flere ganger med åpen søknad :) 

Hva slags type jobber var dette? og hvordan skrev du søknaden? Prøver å søke jobber men sliter med å skrive noe bra. 

Anonymkode: 226af...01b

AnonymBruker
Skrevet
På 6.5.2017 den 19.28, AnonymBruker skrev:

Så heldig!! 

Jeg har sendt flere åpen søknad i løpet sv nyåret, og ikke fått så mye som en Mail på at det er mottatt. Godt det er noen sjefer der ute som viser interesse! Da er det håp! 

Anonymkode: b3452...f38

AnonymBruker
Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hva slags type jobber var dette? og hvordan skrev du søknaden? Prøver å søke jobber men sliter med å skrive noe bra. 

Anonymkode: 226af...01b

Ingeniørjobber, men hos bygg- og anleggsentreprenører. Hos stat og kommune er det lite vits å sende åpen søknad siden de må lyse ut stillinger likevel. Hos konsulent også merker jeg at det er vanskelig å få napp. 

Hvilken bransje søker du i? Samboeren min fikk jobb for noen få år siden ved å gå rundt til bedrifter i området :) 

Jeg finner først ut hva jeg vil jobbe med hos bedriften, deretter ser jeg for meg hvilke egenskaper man bør inneha. Samt bør man koble opp ønsket stilling til tidligere jobberfaring. Prøv å lag stillingsannonsen selv slik du kunne sett for deg at den ville vært i "virkeligheten" og svar på denne. Ut ifra dette bygger jeg opp annonsen som om jeg hadde søkt en utlyst stilling :)  Husk å selge deg selv godt!

Jeg erfarer også at selv om jeg får komme til intervju på åpne søknader, så er det veldig ofte at de ikke har en stilling ledig der og da. De sonderer vel bare terrenget, men er du interessant, så kan du bli tilbudt jobb senere iallfall :) 

Skrevet

Man skriver åpent.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...