Gå til innhold

Maling av hus gravid?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Hei! er gravid å lurer på om det er trygt for meg å være i samme hus som vil være nymalt... Er ikke jeg som skal male selv men er det trygt?. Kan kjemikalier trekke seg inn gjennom huset eller bør jeg finne meg ett annet sted å sove?. er 5 måneder.

Anonymkode: 9b579...4ef

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Det er trygt.

(Ville vært vanskelig om alt vedlikehold/maling måtte stanses i fall gravide i bygget :))

Anonymkode: d9f6e...5d8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg har malt stort sett hele huset innvendig siden jeg oppdaget jeg var gravid i november😀 Kan ikke tenke meg at maling som selges i dag til innendørsbruk er farlig😉 Både jeg og baby er iorden her iallefall 😉

Anonymkode: a071e...1fb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Hei! er gravid å lurer på om det er trygt for meg å være i samme hus som vil være nymalt... Er ikke jeg som skal male selv men er det trygt?. Kan kjemikalier trekke seg inn gjennom huset eller bør jeg finne meg ett annet sted å sove?. er 5 måneder.

Anonymkode: 9b579...4ef

Snakker du om innvendig eller utvendig maling? 

De fleste malingtyper i salg i dag skal være trygge med hensyn til graviditet. Men alt du puster inn av gasser og små partikler går via lungene over i blodomløpet. Hva som er farlig og farligst av alt du puster i deg i løpet av ni måneder er umulig å svare på. 

Det som er et faktum er at vannbasert maling avgasser over lang tid, oljebasert  maling avgasser mest første dagene og uken. I tillegg kommer at mange malinger er tilsatt MI som kan utløse allergi for MI og gi store problemer. Der er du langt mer utsatt enn fosteret. 

Så her må du bruke hodet og tenke fornuft. Med god gjennomlufting er maling på denne tiden avnåret et mindre risikoprosjekt enn maling i desember/midtvinters, med dårlige luftemuligheter. 

Anonymkode: 199a7...2a7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Du skal ikke sove i et rom som er nymalt. Tror det er 3 dager karantene på der. Ellers er det helt trygt om du har utlufting 

Anonymkode: 5ebcd...230

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg tror ikke noe på at dagens malingprodukter er ufarleg.  Historien viser at etter flere års bruk av div. ting  "oppdager" fagfolk at det likevel er farleg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...