AnonymBruker Skrevet 6. mai 2017 #1 Skrevet 6. mai 2017 Jeg søker medisinstudiet i år, og om jeg kommer inn (tror det skal gå) må jeg levere politiattest. For fem år siden mistet jeg lappen fordi jeg kjørte for fort. Fikk en saftig bot på 8 000 kroner og lappen inndratt i 3 måneder. Måtte ikke ta noen ny oppkjøring heldigvis, og har kjørt meget pent etter det! Huff, er ikke noe særlig stolt av den episoden, jeg er ikke akkurat så veldig kriminell av meg egentlig og har ingen andre ting på rullebladet. Men mener å huske at noe slikt gir "prikker"...? Lurer på om noen vet om man da ikke lenger har plettfri vandel? Kan de nekte meg å begynne på studiet? Kanskje noen medisinstudenter/leger eller andre her inne vet? :-) Anonymkode: 3d5bd...a66
AnonymBruker Skrevet 6. mai 2017 #2 Skrevet 6. mai 2017 https://www.ung.no/kriminalitet/1132_Hva_kommer_på_rullebladet__(politiattesten).html her står det mye om akkurat dette. Dette står nok ikke siden det er over 5 år siden og ikke så alvorlig. Anonymkode: 78613...afa
AnonymBruker Skrevet 6. mai 2017 #3 Skrevet 6. mai 2017 Nei, dette vil uansett ikke fremgå av en politiattest du må levere på medisinstudiet. Anonymkode: 1a4cf...93e
AnonymBruker Skrevet 6. mai 2017 #4 Skrevet 6. mai 2017 Forenklede forelegg er ikke noe man får på rullebladet. Det eneste man får på rullebladet er rettskraftige dommer fra domstolen. Anonymkode: 8b862...391
AnonymBruker Skrevet 6. mai 2017 #5 Skrevet 6. mai 2017 Takk skal dere ha for svar! Nå pustet jeg lettet ut her :-) Anonymkode: 3d5bd...a66
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå