AnonymBruker Skrevet 6. mai 2017 #1 Skrevet 6. mai 2017 Er det innafor å bruke de samme klærne på andregangsintervju som ble brukt på førstegangs? Statlig stilling. Det er snakk om svart bukse, bluse og blazer. Jeg har gått gjennom klesskapet og finner virkelig ikke noe annet som ser litt finere ut enn vanlig. Har nettopp født barn og mange av klærne jeg har passer ikke enda. Skulle gjerne sluppet å bruke penger på nye klær akkurat nå, samt at jeg har dårlig tid på å få handlet 😕 Om ikke det er passelig å bruke det samme, går det i det minste greit å gjenbruke enten blazeren eller blusen? Anonymkode: fa146...b28
Gjest Cicero Skrevet 6. mai 2017 #2 Skrevet 6. mai 2017 Når det er snakk om svart bukse og blazer vil jeg tro det går fint. Ville kanskje byttet ut blusen, tatt på et annet smykke, hatt håret på en annen måte eller noe.
AnonymBruker Skrevet 6. mai 2017 #3 Skrevet 6. mai 2017 Dette er jo et helt vanlig og nøytralt antrekk. Så lenge det er helt nøytrale farger også ser jeg ikke problemet med å bruke det samme om igjen. Anonymkode: 1e02a...a73 1
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2017 #4 Skrevet 7. mai 2017 Jeg hadde byttet. Ta på en annen bukse og bluse, og bruk jakken. Eller bruk buksen, men bytt topp og jakke. Heng på deg et skjerf eller et smykke som tar litt fokus. Anonymkode: 7f8aa...d30
Kara W Skrevet 7. mai 2017 #5 Skrevet 7. mai 2017 Prøv ihvertfall å bytte blusen, hvis du kan, men så lenge alt sammen er relativt nøytralt så skal det gå greit. Gjør som noen over her sier, og varier heller med tilbehøret. Sist jeg var på jobbjakt hadde jeg ett intervjuantrekk som jeg brukte hele tiden, og jeg fikk da jobb til slutt 2
AnonymBruker Skrevet 8. mai 2017 #6 Skrevet 8. mai 2017 8 timer siden, Kara W skrev: Prøv ihvertfall å bytte blusen, hvis du kan, men så lenge alt sammen er relativt nøytralt så skal det gå greit. Gjør som noen over her sier, og varier heller med tilbehøret. Sist jeg var på jobbjakt hadde jeg ett intervjuantrekk som jeg brukte hele tiden, og jeg fikk da jobb til slutt Om antrekket er nøytralt kommer kanskje an på øynene som ser, vanskelig å vite hva intervjueren legger vekt på! Det er ikke en jobb hvor klær er superviktig i det daglige. Casual er nok ordet her Men føler meg litt proff på en måte med det antrekket jeg har brukt. Det var bare at nå endte det med andregangsintervju og det slo meg litt sent at jeg ikke har mer klær som kan brukes Jeg har gått gjennom skjerfene mine men ingenting matcher særlig bra dessverre. Har heller ingen store, flotte smykker, bare små! Usj så vanskelig dette skulle være Brukte du samme antrekk på første- og andregangs? Anonymkode: fa146...b28
AnonymBruker Skrevet 8. mai 2017 #7 Skrevet 8. mai 2017 Det må være lov å bruke de samme klærne. Da jeg drev og søkte jobber hadde jeg ett jobbintervjuantrekk, og det hindret ikke meg å få jobb. Jeg syns kanskje ikke store smykker hører hjemme i et jobbintervju. Hva med å ta på et lite smykke, og ha håret litt annerledes? Anonymkode: 16f12...e03 1
AnonymBruker Skrevet 8. mai 2017 #8 Skrevet 8. mai 2017 Bytt til en bluse i en annen farge, ha håret annerledes, resten kan godt være likt. Du skal vel vise flere sider av deg selv ved et annengangsintervju, fint å vise det utvendig også? Anonymkode: 98e6c...861
AnonymBruker Skrevet 8. mai 2017 #9 Skrevet 8. mai 2017 Jeg kom til å tenke på en ting - ofte møter man andre folk annengangsintervjuet. Enda en grunn til at det å bruke samme klær to ganger ikke burde være et så stort problem. Anonymkode: 16f12...e03
Sirah Skrevet 8. mai 2017 #10 Skrevet 8. mai 2017 Jeg ville nok prøvd å gjøre en liten forandring Enten en annen bluse/genser/topp eller et annet smykke. Håret kan man også ha litt annerledes som noen sier. Kanskje har du et par andre øredobber? Lykke til! 1
Gullik Skrevet 8. mai 2017 #11 Skrevet 8. mai 2017 Går helt sikker fint. Intervjuer de mange, er det ikke engang sikkert de husker antrekket fra første gang. Lykke til forresten
Druid Skrevet 8. mai 2017 #12 Skrevet 8. mai 2017 (endret) På 6.5.2017 den 13.36, AnonymBruker skrev: Er det innafor å bruke de samme klærne på andregangsintervju som ble brukt på førstegangs? Statlig stilling. Det er snakk om svart bukse, bluse og blazer. Jeg har gått gjennom klesskapet og finner virkelig ikke noe annet som ser litt finere ut enn vanlig. Har nettopp født barn og mange av klærne jeg har passer ikke enda. Skulle gjerne sluppet å bruke penger på nye klær akkurat nå, samt at jeg har dårlig tid på å få handlet 😕 Om ikke det er passelig å bruke det samme, går det i det minste greit å gjenbruke enten blazeren eller blusen? Anonymkode: fa146...b28 Helt uproblematisk. Eneste man skal reflektere på i forhold til klær på annengangs intervju, er å rette opp evt garderobefeil fra førstegangs intervju. Man skal prøve å reflekter klesstilen i miljøet, og hvis man observerte at man fremsto som for formell eller for casuall i første intervju, skal man justere dette. Jeg jobber med teknologiske ressurser, og intervjupåkledning vurderes kun på ett helt overfladisk nivå. (minner meg om en av de mer slitsomme ansettelsene jeg har drevet med; jeg skulle presentere ett sett på 5 kandidater til en CTO som var på jakt, og hans sjef. Denne sjefen var homo, type andre homofile ville gå "Kan du tone deg litt ned?" Så etter hvert intervju måtte jeg og CTO sitte å høre en halvtimes debrifing om klesstil og manglende på stilsans vær enkelte avdekket. Og både jeg og CTO var pinlig klar at neste gang vi ville se disse ressursene i noe annet enn t-shorte og utvasket dongeri, ville være i julebordet. Og da ville vi være heldig. ) Endret 8. mai 2017 av Druid
AnonymBruker Skrevet 8. mai 2017 #13 Skrevet 8. mai 2017 om arbeidsgiveren klarer legge merke til at det er akkurat den samme svarte blazeren og buksen som da h*n møtte deg sist, så bør h*n få en meget stor premie! Anonymkode: 5adbe...0c8
Gjest Catalina Culès Skrevet 8. mai 2017 #14 Skrevet 8. mai 2017 Det er helt uproblematisk, siden det er nøytrale klær.
AnonymBruker Skrevet 8. mai 2017 #15 Skrevet 8. mai 2017 Takk for svar snille dere Da får jeg satse på at det ikke er diskvalifiserende å bruke klærne om igjen mulig det blir noe annet under blazeren, men får se! Anonymkode: fa146...b28
Kara W Skrevet 8. mai 2017 #16 Skrevet 8. mai 2017 13 timer siden, AnonymBruker skrev: Brukte du samme antrekk på første- og andregangs? Anonymkode: fa146...b28 Ja, det har jeg gjort flere ganger. Verre var det den ene gangen jeg ble innkalt til et tredjegangsintervju! Men da var det heldigvis snakk om en mer uformell prat så jeg kunne tone det ned og la blazeren bli igjen hjemme.
Hubro Skrevet 9. mai 2017 #17 Skrevet 9. mai 2017 Skjønner at det er hakket vanskeligere å skaffe en ny blazer og dressbukse, men under blazeren må du da kunne variere litt? Man MÅ jo ikke gå med en bluse/skjorte heller; en pen t-skjorte kan også funke bra. Som andre nevner kan man jo også få variasjon ved å bruke ulike skjerf eller annet tilbehør til.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå