Gjest Anonymous Skrevet 26. desember 2004 #1 Skrevet 26. desember 2004 Var inne på forum for kultur, tv, film og litteratur en snartur. Der var det en tråd om hvilken bok du skal lese i jula. Det fikk meg til å fundere på om jula er en tid der man slapper av og "gjør ingenting", eller om det er ett pes..? Mange sier at i jula da skal de bare slappe av og kose seg, men er det det man gjør? Jeg har ofte følt at jula var en evig rundreise med besøk her og besøk der, besøk hjemme osv...
Anglofil Skrevet 26. desember 2004 #2 Skrevet 26. desember 2004 Jeg slapper av skikkelig i jula! Ikke noe mas, ikkeno skole, kanskje dra på kino en dag. Deilig Her skal det fetes og heves... Bare ikke Greenpeace kommer og vil hive meg ut i sjøen igjen da.. Mvh Yvonne
Gjest Gjesta Skrevet 26. desember 2004 #3 Skrevet 26. desember 2004 Man får vel tid til litt av hvert? Vi har hatt julemiddagsbesøk på julaften, vært borte på middagsbesøk i går, på julelunsj i dag, og nå er det straks fest. Utover det har vi ingen planer, og begge har fri i jula.
Gjest Ms Chanandler Bong Skrevet 26. desember 2004 #4 Skrevet 26. desember 2004 Har kun hatt fri julaften, men da var det til gjengjeld FULL avslapping.
monja Skrevet 26. desember 2004 #5 Skrevet 26. desember 2004 Her har alt vært bare stress og styr og hadde jula vært lenger hadde jeg nok omkommet av stress
Gjest Cerise Skrevet 26. desember 2004 #6 Skrevet 26. desember 2004 Egentlig litt av hvert for min del. Nå som familien bor i utlandet blir det mest avslapning, her er det bare oss og lite stress
Gjest Anonymous Skrevet 27. desember 2004 #7 Skrevet 27. desember 2004 Kan jeg gjette på at det er stor forskjell på de med og uten egen familie her?
Tusenfryd Skrevet 27. desember 2004 #8 Skrevet 27. desember 2004 Har egen familie, har hatt overnattingsbesøk siden lille julaften, hatt julaften hjemme for oss og foreldre og søsken, vært i juleselskap hos foreldrene mine, vi har gått tur, vi har leste, hatt lange frokoster, og lest minst en bok hver. Har også ligget timesvis i badekaret og planlagt familieselskap en dag til i romjulen. Stress eller avslapning? Det ble akkurat passe doser av begge deler og vi har kost oss. Jeg tror det har med hvilke prioriteringer man har og hva som er selvvagt og hva som er pålagt, ikke nødvendigvis om man har egen familie eller ikke. Jeg har arrangert romjulsselskap for hele familien i 10 år - da var jeg singel. Så dette har nok noe med hver og en av oss og innstilling å gjøre. Og vi er da ulike i forhold til hav som erkoselig og lystbetont og ikke også.
Gjest Anonymous Skrevet 27. desember 2004 #9 Skrevet 27. desember 2004 Har bare slappet av...bortsett fra litt for mange dager med pils, akevitt osv (men ikke i så store mengder), og skal i gang med å lese faktisk (når det blir, vet jeg ikke...), men boka heter Der Gud Gråter, av Siba Shakib.
Magica fra Tryll Skrevet 27. desember 2004 #10 Skrevet 27. desember 2004 Her har det vært en salig blanding av fullt stress & total avslapning..
Nabodama Skrevet 27. desember 2004 #11 Skrevet 27. desember 2004 Her har det vært en salig blanding av fullt stress & total avslapning.. Samme her.
ella.P Skrevet 28. desember 2004 #12 Skrevet 28. desember 2004 Her hjemme har det ikke vært stress. Koser oss sammen med familien. Leser litt og slapper av. Man gjør litt andre ting enn i det daglige. Men har noen venner som opplever jula som stress - de skal rekke over mest mulig. Middagsbesøk/gjester, julefester, osv osv...... Vi er nok forskjellige her og.......fint er nu det, tenk så kjedelig hvis vi alle hadde vært like :-)
Klips Skrevet 28. desember 2004 #13 Skrevet 28. desember 2004 har egen familie, to sett foreldre, to sett besteforeldre. alt unnagjort på fire besøk (ett mer enn strengt nødvendig, for å være høflige) på 3 dager (lillejulaften, julaften og 2. juledag). Tanter og onkler og alle andre har sikkert nok med sitt, vi ser dem ellers i året. Så da er det masse tid igjen til å ligge på sofa og lese bøker. I den grad det er mulig bør man ta ansvaret for sin egen julehygge, og ikke gape over mer enn man orker. Ingen andre tar det ansvaret for en.
Gjest Leola Skrevet 28. desember 2004 #14 Skrevet 28. desember 2004 Vi har hatt en utrolig herlig og avslappende jul. Var på 3 besøk lille-julaften og 1 besøk 1. juledag - ellers har vi vært hjemme og kost oss - kun vår lille familie, mor, far, 2 sønner og hunden. Har hatt ferie fra jobben igår og idag - imorgen er det igang igjen - men så det er bare to dager så er det mer fri :-) Neste år skal vi gjøre det på samme måten - litt besøk, men mest hjemme hos oss selv. Lese, se på TV, gå turer, fyr på peisen - gode middager, fin oppdekking i et julepyntet hus - det er den ultimate julen for meg - og akkurat slik at vi hatt det iår :-)
Arkana Skrevet 28. desember 2004 #15 Skrevet 28. desember 2004 Julen er for oss ren avslapping og hygge. Vi har ingen annen familie her i Norge, så det er bare oss. Vi spiller spill og koser oss, leser eller gjør hva det måtte passe oss.
Alterna Skrevet 28. desember 2004 #16 Skrevet 28. desember 2004 Har ikke merket så mye til jula i år, for har bare jobba til nå. Men nå er det 5 dager med fri! DET skal bli deilig det! Total avslapning...
Hu i Svingen Skrevet 29. desember 2004 #17 Skrevet 29. desember 2004 Singel og stressa jeg... Men i dag ble det rolig - den eneste dagen mellom 24. des og 3. jan.... Og uka før jul var det også noe hver eneste dag - men jeg koser meg likevel, for hver dag treffer jeg folk som gir meg noe, og det er gull verdt! Jeg er priviligert!! :-) Tenker januar er en fin tid å slappe av på.? Sove kan man gjøre i neste liv eller noe...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå