Gå til innhold

Vognpose om sommeren/våren

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

I vinter har vi brukt Voksi urban, som vi er svært fornøyd med, men nå har våren/sommeren kommet hit til Østlandet, og jeg er usikker på hva vi sjal bruke. Babyen er snart åtte måneder og vi bruker sportsdelen. Ser for meg at det er ukoselig å ligge rett i vogna med dyne over. I tillegg blåser det mye her, og jeg tenker derfor at en vognpose hadde vært bedre og lunere.

Hva gjør dere andre? Har noen en vognpose de kan anbefale (ikke fleece)? Jeg har sett litt på Voksi breeze light og Voksi sky light, men ønsker gjerne erfaringer og tips om andre poser.

Anonymkode: dcbfa...b1f

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Du trenger da ikke vognpose om sommeren! Når det er 18-20 grader ute, som nå, kommer ungen til å svette ihjel om du pakker stakkaren inn på den måten.

La nå ungen få luft!

Anonymkode: 2d530...d80

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du trenger da ikke vognpose om sommeren! Når det er 18-20 grader ute, som nå, kommer ungen til å svette ihjel om du pakker stakkaren inn på den måten.

La nå ungen få luft!

Anonymkode: 2d530...d80

Dessverre er sjelden så varmt her, også om sommeren. I tillegg blåser det nesten alltid, så den opplevde temperaturen er som regel lavere enn lufttemperaturen. Her er det ikke varmt nok til å sitte uten noe over nå. Da må man i så fall ha på skikkelig utedress, og jeg tenker en pose gjør at man slipper det.

Skal ikke påstå at vognpose er det riktige, men trenger innspill og erfaringer fra andre. Hva bruker de som ikke bruker sommervognpose nå?

Anonymkode: dcbfa...b1f

AnonymBruker
Skrevet

Den gangen jeg hadde så små barn, og brukte voksi-pose, hadde vi mulighet til å ta ut dyna som var inni posen, og bare bruke trekket/evt et tynt teppe inni.

Trekket var vanligvis tilstrekkelig når vi bare skulle skjerme for vinden. :)

Anonymkode: 62a28...f43

Skrevet

Vi har easygrow lite :) den er vind og vanntett, tenker det viktigste er at den er vindtett siden det ofte er vinden som gjør det kaldt. 

AnonymBruker
Skrevet

Vi har Voksi sky light og fornøyd med den, putter bare ett teppe oppi også om det trengs litt mer enn bare posen. Så deilig å slippe å kle på ungen dresser, og dyna her ble bare sparka bort. Og til den over her, posen brukes selvsagt ikke ute når det er steikende sol og vindstille. Den er til dager hvor været ikke er like varmt som nå. Finnes mange av dagene med kaldere tempratur, regn og vind i vente enda :) 

Anonymkode: db91e...540

Skrevet

Bruker tinkafupose, har nå nylig tatt ut ulldyna så nå er den som et godt og tykt ullteppe. Når det blir skikkelig varmt så kommer jeg til å ta den helt bort og bare bruke pledd.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...