Gå til innhold

Søke ESTA, bot for drikke en slurk øl på offentlig sted for 20 år siden, sp ang det.

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

For rundt 20 år siden fikk jeg en bot for drikking på offentlig sted, boten ble betalt, thats it. 

Har utdannet meg og fått politiattester som ikke nevner dette, har prikkfritt rulleblad ellers, skulle bare mangle!

Vurderer New York i sommer, bare en ukes tid. Må jeg søke om visum til dette? kan jeg ikke søke esta?  regner med det var forenklet forelegg. Har reist i Latin Amerika og mellomlanding på Cuba med null problem, men dette var i år 2000.

Anonymkode: 8fdf0...cc8

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

For rundt 20 år siden fikk jeg en bot for drikking på offentlig sted, boten ble betalt, thats it. 

Har utdannet meg og fått politiattester som ikke nevner dette, har prikkfritt rulleblad ellers, skulle bare mangle!

Vurderer New York i sommer, bare en ukes tid. Må jeg søke om visum til dette? kan jeg ikke søke esta?  regner med det var forenklet forelegg. Har reist i Latin Amerika og mellomlanding på Cuba med null problem, men dette var i år 2000.

Mente mellomlanding MIami:fnise:

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har lest det, men det varierer på meninger til folk, å søke visum for 1 uke i new york virker litt waste of time.

Gjest Lilli My
Skrevet

Du kan selvfølgelig søke om ESTA. Svar ærlig på alle spørsmål, enten går det igjennom eller du blir bedt om å søke turistvisum på ambassaden.

AnonymBruker
Skrevet

Ville spurt ambassaden. Tviler på at de bryr seg om en 20 års og ualvorlig sak. Politiet på flyplassen har heller ikke tilgang til ditt rulleblad med mindre du er ettersøkt. 

Anonymkode: 5d34e...d25

AnonymBruker
Skrevet

Det er ingen sak, jeg tok en slurk av en Ringnes øl utenfor et utested i 1998.

Og  tenke over at jeg har en sak på rullebladet pga dette er rett og slett latterlig.

AnonymBruker
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ville spurt ambassaden. Tviler på at de bryr seg om en 20 års og ualvorlig sak. Politiet på flyplassen har heller ikke tilgang til ditt rulleblad med mindre du er ettersøkt. 

Anonymkode: 5d34e...d25

Jeg er veldig lovlydig, har ingenting på rullebladet ( skulle bare mangle ) utenom en slurk øl utenfor et utested for 20 år siden minst.

Skrevet

Om du leser spørsmålene på ESTA-skjemaet forstår du at forenklete forelegg for urinering, offentlig drikking, osv osv ikke har en dritt å si!

Sånne artikler som det linkes til lengre oppe i tråden er bare skremselspropaganda.

Kompis satt tre uker og spikret paller for å kjøre for fort, han har vært i USA en gang i året siden! 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, Neket skrev:

Om du leser spørsmålene på ESTA-skjemaet forstår du at forenklete forelegg for urinering, offentlig drikking, osv osv ikke har en dritt å si!

Sånne artikler som det linkes til lengre oppe i tråden er bare skremselspropaganda.

Kompis satt tre uker og spikret paller for å kjøre for fort, han har vært i USA en gang i året siden! 

Hvorfor driver de med skremselpropaganda?

AnonymBruker
Skrevet

For opphold inntil 90 dager i USA behøver du ikke å søke om turistvisum/visum.

Du kan søke på nettet om Visa Waiver, ESTA (EØS, EU, Nordmenn) Dette tar ca. 1-2 døgn.

Anonymkode: 12536...b5c

AnonymBruker
Skrevet

Det er ikke noe problem, søk om vanlig Esta. Din "forbrytelse" er ikke i nærheten av hva de spør om i skjemaet. Hvis du ringer ambassaden og spør om du må ha visum vil de garantert be deg komme inn for å søke og da må du bruke masse tid på det. Jeg satt selv inne en måned for flere år siden og det har ikke vært noe problem å komme inn i usa etter det, var der senest i vinter.

En ting burde du være obs på. Søk kun om esta på den offisielle siden. Det finnes flere nettsider som "hjelper" deg med å søke mot betaling. De har gjerne oversatt spørsmålene til norsk, men du må fylle inn alt selv om sende inn som ellers, bare mot høy betaling. mannen min gikk nesten i den tabben, heldigvis reagerte han på at han måtte betale nesten 100$ mens jeg betalte 12$.

https://esta.cbp.dhs.gov/esta/application.html;jsessionid=jr0JZTJVN1BK10TBCT2nZCVg9g2cpSdW3bYWkpLQLx4BJMVFyxyR!1672435038?execution=e1s1

Anonymkode: abdfe...417

AnonymBruker
Skrevet

Fikk en fartsbot og betalt kr 700 kr på stedet i 2005. 

Vil USA si "No, Mam, we can not have you in our country"?

Anonymkode: 12536...b5c

• 5 måneder senere...
Skrevet

Artikkelen det linkes til over er skremselspropaganda.  Jeg ble dømt for fyllekjøring i 2011 (høy promille, jeg mista lappen i tre år (måtte ta både teori og oppkjøring på nytt for å få den tilbake), fikk 30 dagers betinget fengsel og en saftig bot).  Søkte ESTA i forbindelse med USA ferie i mai og fikk det innvilget på få sekunder.  Innreisen i USA var helt uten problemer.  En bot for drikking på offentlig sted er ikke et "issue".  Enkelt og greit.

Anonymkode: 8338f...e28

Skrevet

Tråden er ryddet for innlegg som ikke er skrevet på norsk. 

Dark Angelina, mod.

Skrevet

En jeg kjenner har sittet inne i 2 år for uaktsomt drap, men hadde ingen problemer med å få komme inn i USA tidligere i år. Tviler vel på at en bot for å drikke på offentlig sted er mye verre.

Anonymkode: ee823...7d6

Skrevet
42 minutter siden, AnonymBruker skrev:

En jeg kjenner har sittet inne i 2 år for uaktsomt drap, men hadde ingen problemer med å få komme inn i USA tidligere i år. Tviler vel på at en bot for å drikke på offentlig sted er mye verre.

Da har nok ikke vedkommende opplyst om sitt rulleblad på ESTA søknaden. Det kan som regel går bra, men står man først i det internasjonale registeret (f. eks. via Interpol) vil man slite. Hvis de finner ut at man har sonet for noe så grovt i etterkant, så vil man ganske enkelt bli kastet ut. 

Anonymkode: 92a15...4d9

Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Da har nok ikke vedkommende opplyst om sitt rulleblad på ESTA søknaden. Det kan som regel går bra, men står man først i det internasjonale registeret (f. eks. via Interpol) vil man slite. Hvis de finner ut at man har sonet for noe så grovt i etterkant, så vil man ganske enkelt bli kastet ut. 

Anonymkode: 92a15...4d9

Han svarte helt ærlig på alle spørsmålene på ESTA-søknaden. Jeg var med og fylte den ut. Det er faktisk kun enkelte spesifikke alvorlige typer forbrytelser som det spørres etter. Uaktsomt drap er ikke en av dem. Det er heller ikke drikking på offentlig sted.

• Liker 1
Skrevet

Jeg kjørte som et svin før og fikk så mange fartsbøter at jeg holdt på å miste lappen. Jeg fikk allikevel innvilget ESTA søknaden min :)

Anonymkode: 25a62...f60

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...