alexis112 Skrevet 6. mai 2017 #1 Skrevet 6. mai 2017 Jeg har et sånt uoppfordret ønske til single kvinner generelt. Ikke fordi jeg er i et forhold, jeg er singel selv, men av ren empati. Etter egne erfaringer, venninners erfaringer, ut-på-byen opplevelser, fortellinger fra kollegaer.. Jeg skulle ønske at noen single kvinner hadde mer respekt for kjærestepar og samlivsforhold. Jeg vet argumentene mot å gå for en opptatt mann: "Man kan ikke styre følelser, hun skulle vært mer engasjert i forholdet, det virker ikke som de har det så bra sammen" etc, etc. Selv om noen menn velger å være utro, synes jeg det er trist at ikke flere føler mer sympati med den parten som blir lurt. Det er en slags holdning om at ubevisste og ukontrollerte følelser overkjører parforhold, forpliktelser og løfter. Til alle single kvinner som er en del av dette; prøv å føle litt empati med tredjeparten. Det er så mange kvinner som blir lurt av sin kjære.. 6
AnonymBruker Skrevet 6. mai 2017 #2 Skrevet 6. mai 2017 Ja, og så kan jo disse umoralske mennene slutte å være utro med disse umoralske kvinnene, så er jo problemet løst, men så enkelt er det jo ikke. Vil du være utro, så er du det. Problemet er at DE i forhold lar seg friste og er utro. Anonymkode: 7b4e4...9d6 5
AnonymBruker Skrevet 6. mai 2017 #3 Skrevet 6. mai 2017 Bud 1: gjør mot andre det du vil at de skal gjøre mot deg. Så jeg er helt enig ts. Jenter bør ha mer respekt for medsøstre og holde seg unna å legge inn aksjer eller prøve å forføre en som er opptatt. Prøver du å stjele en opptatt mann har du hverken respekt for den andre kvinnen (å oppleve utroskap kan ødelegge en oerson følelsesmessig og mentalt resten av livet!) eller for følelsene til mannen du prøver deg på (han har valgt å dedikere de til en annen og da er det respektløst å komme å manipulere de) Det gjelder selvfølgelig single menn som prøver seg på opptatte damer også. Også seff for den som er den utroe parten. Har man ikke respekt for forholdets grunnprinsipp om å holde seg til kun den personen (med mindre annet er avtalt og blitt enige om) så skal man ikke være i et forhold. For noen år siden ble jeg sjekket opp på gata når jeg stod å ventet på en venn. Jeg sa takk for komplimentet men jeg har kjæreste. Han fortsatte å si komplimenter og spurte om han kunne snakke med meg mens jeg ventet. Jeg sa jada vi kan snakke men det er upassende at du gir meg komplimenter eller vil oppnå noe med å prate når jeg har kjæreste. Han spurte om jeg elsket han og kunne han ikke få ta meg med på date. Så sier han _men hva om han selv var bedre enn kjæresten min_ og comeon gi han en sjanse. Da ble jeg så provosert, men sa helt rolig "Hvordan hadde du syntes det hadde vært om noen snakket til dama di (om han hadde hatt en) på den måten du gjør til meg nå?" og når han fikk det presentert på den måten, altså sette seg selv i den situasjonen så ble han helt rar i ansiktet, kjempe ydmyk og sa "ja der sa du noe, unnskyld så mye jeg skal gå, takk der lærte du meg noe". Og jeg håper han faktisk lærte av det. Nærmeste jeg har kommet når det gjelder damer som prøver seg på typen min selvom de vet han er med meg er tidligere fuck friends som har skrevet til han på facebook. Foreløpig har jeg ikke tatt action på det men det frister veldig å skrive til de å gi de en moralsk lærepenge også! Selv ville jeg ofc trekt meg unna en kjempe bra mann om han prøvde seg og jeg var singel, om jeg visste han var opptatt. Har påpekt det til gutter før som har prøvd seg på byen lg jeg vet de driver med noen andre. Når jeg drev med nett dating og spurte hva de var ute etter var det av og til gifte menn der som skrev at de var gift og ønsket diskrete treff og elskerinner. Kan tro de fikk en lang leksjon tilbake om hvor umoralske og uomtenksomme de var (for det er ikke tull at utroskap kan ødelegge noen emosjonelt og mentalt, det skjer med alle som blir utsatt for det og noen blir formet av det resten av livet). Om bare alle hadde vært som deg og meg ts så hadde verden vært et bedre sted og kvinner og menn ikke hatt like mye trust issues, forpliktningsangst, dårlig selvtillitt, behov for å "spille" i kjærligheten, for da hadde den vært så mye renere og tryggere. Værsego dagens leksjon til de tankeløse som evn ikke har forstått dette ennå Anonymkode: 14373...c34 1
AnonymBruker Skrevet 6. mai 2017 #4 Skrevet 6. mai 2017 4 timer siden, AnonymBruker skrev: Ja, og så kan jo disse umoralske mennene slutte å være utro med disse umoralske kvinnene, så er jo problemet løst, men så enkelt er det jo ikke. Vil du være utro, så er du det. Problemet er at DE i forhold lar seg friste og er utro. Anonymkode: 7b4e4...9d6 Problemet er ikke fristelsen. Jeg elsker is og sjokolade men jeg spiser ikke alt jeg ser i hyllene fordi jeg vet det er dårlig for helsen. Problemet er at når de velger å gjøre noe de vet er så galt er det moralen som er problemet. Fristelser vil alltid komme. Moralen må formes så derfor er det viktig at alle sier tydelig fra til alle om at det er uakseptabelt både å være den utro og den medvirkende parten og lære barna våres det samme. Ikke positivt for den mentale helsen til et barn heller å være skilsmisse barn. Anonymkode: 14373...c34
AnonymBruker Skrevet 6. mai 2017 #5 Skrevet 6. mai 2017 Ja litt dumt å sammenligne med sjokolade for den kan jo ikke akoratt hoppe ut fra hyllen og snike seg inn på sånn som en medvirkende part til utroskap kan thehe men det er moralen som må endres både den som kommer å splitter og den som hopper på desserten når dem allerede har fått Anonymkode: 14373...c34
Gjest Annetnavn_ Skrevet 6. mai 2017 #6 Skrevet 6. mai 2017 4 timer siden, alexis112 skrev: Jeg har et sånt uoppfordret ønske til single kvinner generelt. Ikke fordi jeg er i et forhold, jeg er singel selv, men av ren empati. Etter egne erfaringer, venninners erfaringer, ut-på-byen opplevelser, fortellinger fra kollegaer.. Jeg skulle ønske at noen single kvinner hadde mer respekt for kjærestepar og samlivsforhold. Jeg vet argumentene mot å gå for en opptatt mann: "Man kan ikke styre følelser, hun skulle vært mer engasjert i forholdet, det virker ikke som de har det så bra sammen" etc, etc. Selv om noen menn velger å være utro, synes jeg det er trist at ikke flere føler mer sympati med den parten som blir lurt. Det er en slags holdning om at ubevisste og ukontrollerte følelser overkjører parforhold, forpliktelser og løfter. Til alle single kvinner som er en del av dette; prøv å føle litt empati med tredjeparten. Det er så mange kvinner som blir lurt av sin kjære.. I utgangspunktet er det den giftes ansvar å holde sine løfter. Når det er sagt, så er det like mange menn som blir lurt av sine kvinner. Håper oppfordringen din også går til single menn...
Sphere Skrevet 6. mai 2017 #7 Skrevet 6. mai 2017 4 timer siden, AnonymBruker skrev: Ja, og så kan jo disse umoralske mennene slutte å være utro med disse umoralske kvinnene, så er jo problemet løst, men så enkelt er det jo ikke. Vil du være utro, så er du det. Problemet er at DE i forhold lar seg friste og er utro. Anonymkode: 7b4e4...9d6 Enig her. Det er alltid den utro sin feil. Ikke vedkommende som legger an på den utro.
AnonymBruker Skrevet 6. mai 2017 #8 Skrevet 6. mai 2017 6 minutter siden, Sphere skrev: Enig her. Det er alltid den utro sin feil. Ikke vedkommende som legger an på den utro. Ding ding umoralsk tøse alarm! Det er også den som legger an som ikke eier skrupler. Å bevisst velge å påføre noen andre den smerten og emosjonelle dysfunksjonheten og eventuelle traumene, vel da er du virkelig råtten. Anonymkode: 14373...c34 2
Sphere Skrevet 6. mai 2017 #9 Skrevet 6. mai 2017 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ding ding umoralsk tøse alarm! Det er også den som legger an som ikke eier skrupler. Å bevisst velge å påføre noen andre den smerten og emosjonelle dysfunksjonheten og eventuelle traumene, vel da er du virkelig råtten. Anonymkode: 14373...c34 Kall det kynisme eller hva du vil. Det hadde uansett ikke vært utroskap og derfor heller ikke et problem om skrotingen i forhold hadde sagt nei.
AnonymBruker Skrevet 6. mai 2017 #10 Skrevet 6. mai 2017 Jeg har vært mye ute på byen, vil si at det er nesten et større problem at menn juger om eller ikke opplyser om at de er i et forhold. Jeg vil absolutt unngå å være med en fyr med dame nettopp mtp henne, men jaggu ikke lett å finne ut hvem som er single eller ikke. Anonymkode: c112e...47e 3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå