Gå til innhold

Butikksjef jobb - ung og uten erfaring

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Jeg har søkt en butikksjef jobb, men er ganske ung og har ingen tidligere erfaring fra ledelse. Holder på med utdanning med ting som er ganske relevant, men er fortsatt ikke ferdig. Dette er ikke en "var dette lurt ting" for jeg vet jeg mest sannsynlig ikke får den, men jeg tenkte det ikke kunne skade siden interessen veier virkelig opp for manglene erfaring. Har dog jobbet som medarbeider i butikk, bare ikke som sjef. (Det står ikke opplyst i stillingsannonsen at man trenger leder erfaring)

Noen andre her inne som faktisk imot ganske store odds har fått en butikksjef stilling uten særlig erfaring? Hvor gammel var du, og hvor fikk du jobb? 

Anonymkode: 705f5...fc0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 3 uker senere...

Fortsetter under...

Jeg fikk en butikksjefstilling ut en butikksjeferfaring. Jeg er dog ikke så ung, så har svært mye arbeidserfaring. Vil du virkelig jobbe som butikksjef? Jeg angrer som en hund på at jeg sa opp min forrige jobb. Det å være butikksjef er til tider spennende og lærerikt, men som regel en utakknemlig jobb. Ansatte som ikke gjør jobben sin, sykdom, ingen som orker å steppe inn når folk er syke, press fra ledelsen, man kan som regel ikke planlegge noe som helst i tilfelle folk blir syke. Det er min erfaring. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
7 timer siden, Nameless Ghoul skrev:

Jeg fikk en butikksjefstilling ut en butikksjeferfaring. Jeg er dog ikke så ung, så har svært mye arbeidserfaring. Vil du virkelig jobbe som butikksjef? Jeg angrer som en hund på at jeg sa opp min forrige jobb. Det å være butikksjef er til tider spennende og lærerikt, men som regel en utakknemlig jobb. Ansatte som ikke gjør jobben sin, sykdom, ingen som orker å steppe inn når folk er syke, press fra ledelsen, man kan som regel ikke planlegge noe som helst i tilfelle folk blir syke. Det er min erfaring. 

Da får du steppe inn selv. Det er ditt ansvar å skaffe personell,ikke de ansatte.

Sykdom kan alle få. Du tjener godt så har ikke noe å klage på sånn egentlig.

Anonymkode: 7f846...a3c

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
På 6.5.2017 den 1.35, AnonymBruker skrev:

Jeg har søkt en butikksjef jobb, men er ganske ung og har ingen tidligere erfaring fra ledelse. Holder på med utdanning med ting som er ganske relevant, men er fortsatt ikke ferdig. Dette er ikke en "var dette lurt ting" for jeg vet jeg mest sannsynlig ikke får den, men jeg tenkte det ikke kunne skade siden interessen veier virkelig opp for manglene erfaring. Har dog jobbet som medarbeider i butikk, bare ikke som sjef. (Det står ikke opplyst i stillingsannonsen at man trenger leder erfaring)

Noen andre her inne som faktisk imot ganske store odds har fått en butikksjef stilling uten særlig erfaring? Hvor gammel var du, og hvor fikk du jobb? 

Anonymkode: 705f5...fc0

Kjære vene, du kan ikke få jobben som butikksjef som UNG og uten erfaring - når jeg - på 25 år søker ASSISTERENDE butikksjef og fortsatt får et nei! Du kan ikke få jobben når jeg ikke kan få den ! ;)  og jeg har jo erfaring i mange år! Nå er det slik at jeg ikke bare søker på ass.sjef stillinger men er det en som matcher med min profil så kjører jeg på. 

DU må starte som vanlig butikkansatt FØR du kan søke deg oppover. Sånn er det bare. 

Anonymkode: d033c...fb3

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Kjære vene, du kan ikke få jobben som butikksjef som UNG og uten erfaring - når jeg - på 25 år søker ASSISTERENDE butikksjef og fortsatt får et nei! Du kan ikke få jobben når jeg ikke kan få den ! ;)  og jeg har jo erfaring i mange år! Nå er det slik at jeg ikke bare søker på ass.sjef stillinger men er det en som matcher med min profil så kjører jeg på. 

DU må starte som vanlig butikkansatt FØR du kan søke deg oppover. Sånn er det bare. 

Meg igjen. Dessuten så er min erfaring at alle butikker starter med sine egne ansatte og ansetter internt . Da lurer jeg på HVORFOR de annonserer på finn ikke sant. Klesbutikker har man ikke sjans på. Men det er ikke der jeg vil jobbe uansett. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

"Jeg har opplevd ditt, så da kan ihvertfall ikke DU oppleve datt!".

Hør på deg selv, a. Kanskje TS er mye bedre kvalifisert enn deg?

Anonymkode: 4bb88...9b4

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

33 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Da får du steppe inn selv. Det er ditt ansvar å skaffe personell,ikke de ansatte.

Hvorfor tror du butikksjefer tjener godt?

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Mitt råd er: søk de jobbene du finner interesant og som du ønsker.

Alt for mange, spesielt kvinner, diskvalifiserer seg selv fra stillinger ved å tenke at man ikke har den riktige kompetansen, har ikke nok erfaring, ikke relevant erfaring, er for ung bla bla bla. 

Søkt jobben med iver og entusiasme og la det være opp arbeidsgiver å vurdere om de finner deg kvalifisert. Nå har du jo søkt denne jobben da. Dette rådet var mer generelt ment til kvinner som til stadighet vurderer seg selv til å ikke være god nok. Drit og dra - hev hodet og fokuser på hva du kan i stedet for å fokusere hva du ikke kan. 

Anonymkode: 99e42...714

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Mitt råd er: søk de jobbene du finner interesant og som du ønsker.

Alt for mange, spesielt kvinner, diskvalifiserer seg selv fra stillinger ved å tenke at man ikke har den riktige kompetansen, har ikke nok erfaring, ikke relevant erfaring, er for ung bla bla bla. 

Søkt jobben med iver og entusiasme og la det være opp arbeidsgiver å vurdere om de finner deg kvalifisert. Nå har du jo søkt denne jobben da. Dette rådet var mer generelt ment til kvinner som til stadighet vurderer seg selv til å ikke være god nok. Drit og dra - hev hodet og fokuser på hva du kan i stedet for å fokusere hva du ikke kan. 

Glemte en ting; Lykke til TS:) håper du får jobben:tommel:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
27 minutter siden, Nameless Ghoul skrev:

Hvorfor tror du butikksjefer tjener godt?

Jeg tjener godt ihvertfall.

Er feil å sutre sånn. Står folk i kø for å få din jobb.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
35 minutter siden, AnonymBruker skrev:

"Jeg har opplevd ditt, så da kan ihvertfall ikke DU oppleve datt!".

Hør på deg selv, a. Kanskje TS er mye bedre kvalifisert enn deg?

Anonymkode: 4bb88...9b.

Jada, mye bedre kvalifisert med liten arbeidserfaring, ung, og uten ledererfaring. Det sier seg faktisk selv at TS er bedre enn ab :ironi:

Anonymkode: 29381...17e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ryddet for spekulasjoner og personangrep.

Edie, mod.

Endret av Edie
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
19 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg tjener godt ihvertfall.

Er feil å sutre sånn. Står folk i kø for å få din jobb.

Nå ble jeg utrolig nysgjerrig 😊 Jeg har ikke opplevd at butikksjefen tjener godt, men det er jo stor forskjell på bikbok og clas ohlson f.eks. 

Anonymkode: 76536...0d1

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Cicero

Jeg er butikksjef til tross for at jeg er ung og har relativt lite erfaring, men jeg hadde jobbet i butikken en periode allerede da den forrige sjefen sluttet. 

Tror dessverre man ikke har særlig sjanse på å bli butikksjef utenfra med mindre man har erfaring som leder. Det er mange som søker på butikkjobber nå og de kan i stor grad velge og vrake mellom flinke søkere med gode CVer. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
20 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvor leser du at den du sisterer ikke tar ansvar? Vedkommende skrev jo at hun ikke planla noe annet utenom jobb, så da viser man jo at man tar det ganske seriøst. 

Videre er slike holdninger en falliterklæring. De beste sjefene gidder som regel heller ikke selv å være på jobb 24/7/365 i tilfelle noe skjer, så butikkbransjen går glipp av mange gode ledere med denne organisasjonsmodellen og holdningen. Og tipper vi ser ytterligere frafall av gode ledere når søndagsåpne butikker blir en realitet i fremtiden (for det blir det nok, er bare et tidsspørsmål). 

Anonymkode: 4d8f7...347

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
21 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hva vet du om hva andre folk tjener?

Anonymkode: b4b80...4f1

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker

Å komme utenfra å steppe inn som leder er tilnermet umulig. Jeg ble butikksjef selv i en alder av 19 år. Da hadde jeg jobbet en stund som deltid/heltid, og de trengte en som de kjennte/ visste gjorde en god jobb til å åpne ny butikk. Jeg var heldig. Dog dårlige arb.forhold, dårlig lønn osv. Gjorde at jeg søkte ny stilling i en ny attraktiv butikk som skulle åpne i byen.

pga meget gode referanser og en dose hell fikk jeg lederjobben over 500 andre. 

Du skal virkelig være heldig for å få en slik jobb, men bare søk, man vet aldri:) kjemi med intervjuer er viktig. 

I dag jobber jeg forresten med helt noe annet, butikk og butikksjef er ingenting å trakte etter. Dårlig arb tid, dårlig lønn og dårlige arb.forhold -handel og kontor.

Anonymkode: 6b8f4...5c0

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 22.5.2017 den 16.25, AnonymBruker skrev:

Nå ble jeg utrolig nysgjerrig 😊 Jeg har ikke opplevd at butikksjefen tjener godt, men det er jo stor forskjell på bikbok og clas ohlson f.eks. 

Anonymkode: 76536...0d1

Tja, jeg lå på 360 000 som butikksjef. Det er ikke mye. Spesielt når man tenker på alt ansvaret og ekstrajobbingen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 22.5.2017 den 16.35, AnonymBruker skrev:

Hvor leser du at den du sisterer ikke tar ansvar? Vedkommende skrev jo at hun ikke planla noe annet utenom jobb, så da viser man jo at man tar det ganske seriøst. 

Videre er slike holdninger en falliterklæring. De beste sjefene gidder som regel heller ikke selv å være på jobb 24/7/365 i tilfelle noe skjer, så butikkbransjen går glipp av mange gode ledere med denne organisasjonsmodellen og holdningen. Og tipper vi ser ytterligere frafall av gode ledere når søndagsåpne butikker blir en realitet i fremtiden (for det blir det nok, er bare et tidsspørsmål). 

Anonymkode: 4d8f7...347

Ja, jeg tar absolutt ansvar. Får jeg høre om sykdom, så legger jeg bort alle planer jeg evt hadde den dagen for å stå over. Dette går jo greit i perioder, men skjer det ofte så blir man rett og slett utbrent. Det har skjedd med meg. Det gjør meg ikke til en sytepave, men jeg synes at det er greit å være ærlig om det å være butikksjef. Det ER en hard jobb. Det er også en spennende og interessant jobb, men det er absolutt ikke for alle. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg kjenner en på 25 som har fått jobb som butikksjef :) Med erfaring fra butikk i samme kategori, men annen kjede.. Så det er mulig :) Han er dyktig, men har ikke vært sjef eller leder før! 

Anonymkode: 4d9d5...c84

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...