AnonymBruker Skrevet 5. mai 2017 #1 Skrevet 5. mai 2017 Hei, Jeg er ekstrahjelp i en stilling og er ganske stressa nå. Jeg har fått tilbud om en fast stilling i et firma fra juli. Jeg er satt opp i min nåværende jobb på vakter i hele juli. Jeg har en måned oppsigelse, og det vil si at jeg i utgangspunktet skal jobbe ut juni (sa opp for to dager siden). Nå har arbeidsgiver sagt at jeg må jobbe de vaktene i juli som jeg er satt opp på fordi jeg samtykket til dette pga ferieavvikling for flere mnd siden. Dette kan vel ikke være riktig? Hvis jeg sier opp i mai og har en måned oppsigelse skal jeg vel kun jobbe ut juni uavhengig av om jeg er satt opp på vakter i juli? Anonymkode: d4160...587
AnonymBruker Skrevet 5. mai 2017 #2 Skrevet 5. mai 2017 Du har rett. Du jobber kun ut oppsigelsestiden. Anonymkode: d049c...585 20
AnonymBruker Skrevet 5. mai 2017 #3 Skrevet 5. mai 2017 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Du har rett. Du jobber kun ut oppsigelsestiden. Anonymkode: d049c...585 Flott! Ble veldig stressa har nå. Har takket ja til ny jobb fra 1/7. Anonymkode: d4160...587
ViljaH Skrevet 5. mai 2017 #4 Skrevet 5. mai 2017 Bare vis til kontrakten med 1 mnd oppsigelse overfor sjefen. Det er jo sjefen som valgte lengde på den, så da får han skylde seg selv om han får et problem. 9
AnonymBruker Skrevet 6. mai 2017 #5 Skrevet 6. mai 2017 4 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg er satt opp i min nåværende jobb på vakter i hele juli. Jeg har en måned oppsigelse, og det vil si at jeg i utgangspunktet skal jobbe ut juni (sa opp for to dager siden). Nå har arbeidsgiver sagt at jeg må jobbe de vaktene i juli som jeg er satt opp på fordi jeg samtykket til dette pga ferieavvikling for flere mnd siden. Anonymkode: d4160...587 haha, dette blir for dumt! Glem denne tullingen. Anonymkode: f6eb6...edc
AnonymBruker Skrevet 6. mai 2017 #6 Skrevet 6. mai 2017 Gjelder ikke oppsigelse fra den 1. i hver mnd, eller er det bare oppsigelse av leieforhold? Anonymkode: 92c98...176
AnonymBruker Skrevet 6. mai 2017 #7 Skrevet 6. mai 2017 Spørs hva som står i kontrakten, vanligvis må man si opp fra månedskiftet. Hvis du sa opp for to dager siden har du ikke holdt fristen så du kan måtte jobbe i juli. Men det er jo bare å ikke møte opp. Anonymkode: 683f4...6ae
AnonymBruker Skrevet 6. mai 2017 #8 Skrevet 6. mai 2017 11 minutter siden, AnonymBruker skrev: Spørs hva som står i kontrakten, vanligvis må man si opp fra månedskiftet. Hvis du sa opp for to dager siden har du ikke holdt fristen så du kan måtte jobbe i juli. Men det er jo bare å ikke møte opp. Anonymkode: 683f4...6ae Vi er bare i mai så oppsigelsen gjelder da fra 1.juni og oppsigelsestiden er juni mnd. Ts har sitt på det rene. Anonymkode: 9da8e...8fd 12
Gjest HanenIFlokken Skrevet 6. mai 2017 #9 Skrevet 6. mai 2017 12 minutter siden, AnonymBruker skrev: Spørs hva som står i kontrakten, vanligvis må man si opp fra månedskiftet. Hvis du sa opp for to dager siden har du ikke holdt fristen så du kan måtte jobbe i juli. Men det er jo bare å ikke møte opp. Anonymkode: 683f4...6ae Dette er feil! Med en mnd oppsigelse kan hun si opp nårsomhelst i Mai og da være ferdig med oppsigelse siste dag i juni
AnonymBruker Skrevet 6. mai 2017 #10 Skrevet 6. mai 2017 Jeg er ganske sikker på at du har ditt på det tørre her, TS. Man kan jo på sett og vis forstå at sjefen din prøver seg, det begynner jo å bli sent å finne en erstatter til deg, men han har ikke lov til å presse deg på dette. Anonymkode: 0c59d...68a
AnonymBruker Skrevet 6. mai 2017 #11 Skrevet 6. mai 2017 Jeg kan komme til å støte på samme problem i sommer, men er ikke en muntlig avtale også gyldig? Anonymkode: 0debe...6f8
AnonymBruker Skrevet 6. mai 2017 #12 Skrevet 6. mai 2017 Jeg har blitt utsatt for det samme. Så lenge du har sagt opp og kun har en arbeidsavtale er det den som gjelder. Min kommune var veldig vrange, så måtte koble på fagforeningen min for å få ordnet opp. Anonymkode: 4deec...7bc
AnonymBruker Skrevet 6. mai 2017 #13 Skrevet 6. mai 2017 8 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg er ganske sikker på at du har ditt på det tørre her, TS. Man kan jo på sett og vis forstå at sjefen din prøver seg, det begynner jo å bli sent å finne en erstatter til deg, men han har ikke lov til å presse deg på dette. Anonymkode: 0c59d...68a Hvis den ansatte er så verdifull så må jo arbeidsgiver legge inn lengre oppsigelsestid eller organisere med flere ekstravakter. Dårlig ledelse! Anonymkode: 3ad19...74f
AnonymBruker Skrevet 6. mai 2017 #14 Skrevet 6. mai 2017 Sjefen prøver seg her fordi du nå har gjort ferievikar-kabalen vanskelig for han. Men har du én måneds oppsigelsestid, så har du det. Anonymkode: 9c0b8...601
Gjest Linaria Skrevet 6. mai 2017 #15 Skrevet 6. mai 2017 7 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg kan komme til å støte på samme problem i sommer, men er ikke en muntlig avtale også gyldig? Anonymkode: 0debe...6f8 Ikke hvis en skriftlig avtale motsier den.
Glitnir Skrevet 6. mai 2017 #16 Skrevet 6. mai 2017 Du har ditt på det tørre. Kan på sett og vis forstå sjefens irritasjon dersom du spesifikt har tatt på deg ekstra under ferieavviklingen for så å si opp før denne, men han kan ikke kreve noe.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå